Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-31, 01:51
  #1
Medlem
Jag hittar ingen tråd här på FB, men i USA är detta ett hett ämne många tror att saker kommer att hända NASA kommer t.ex skjuta raketer upp mot i luften mot solförmörkelsen osv. Några tror också att "Rapture" kommer hända då.


Jag visste bara detta för en därifrån började säga detta till mig. Personligen är jag inte helt säker, ännu iallafall.

Så diskutera för det går knappt att argumentera med honom han är helt insatt på detta.
__________________
Senast redigerad av Fb2021 2024-03-31 kl. 01:53.
Citera
2024-03-31, 03:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Jag hittar ingen tråd här på FB, men i USA är detta ett hett ämne många tror att saker kommer att hända NASA kommer t.ex skjuta raketer upp mot i luften mot solförmörkelsen osv. Några tror också att "Rapture" kommer hända då.


Jag visste bara detta för en därifrån började säga detta till mig. Personligen är jag inte helt säker, ännu iallafall.

Har sett några videos om detta på tuben. Som jag förstår det är det antingen kristna fanatiker eller plattjordare som tror att solförmörkelsen är ett "tecken från gud", alternativt iscensatt för att skrida till verket med "Project Blue Beam".

Bägge låter lika galna men det är en del sjuka sammanträffanden med bibliska kopplingar, troligen har detta hänt förut och kanske är landmärkena (städer o.s.v.) namngivna efter "denna solförmörkelses bana".

Vet inte, men det ska bli kul och se OM nåt händer. Troligast är att man kommer bli besviken.
Citera
2024-03-31, 03:39
  #3
Medlem
Finns massor av videos osv "Rapture" videos men en från idag som jag håller på och kolla på.
https://www.youtube.com/watch?v=KueLOv60daU
Citera
2024-03-31, 05:31
  #4
Medlem
CookieClickers avatar
"Rapture" kommer inte hända. Jag lovar dig, precis som alla andra gånger folk påstått att det skulle hända. Om man kollar i religiösa skrifter så är det dessutom en synd att försöka förutspå domedagen. Om man vill ta det ett steg längre så står det i bibeln att bara Gud vet när det ska hända så om man är troende är det dumt att ens ge sig in på dom tankebanorna.
Citera
2024-03-31, 10:14
  #5
Medlem
Roundcubes avatar
Det som mest talar för att det lär hända nåt är numerologin i datumet. Det är viktigt för härskarna.

Okänt vad det blir ännu, men antagligen 2 händelser baserat på numren. Antagligen lär det bara gälla USA med.

Vi får väl se.
Citera
2024-03-31, 14:06
  #6
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roundcube
Det som mest talar för att det lär hända nåt är numerologin i datumet. Det är viktigt för härskarna.

Okänt vad det blir ännu, men antagligen 2 händelser baserat på numren. Antagligen lär det bara gälla USA med.

Vi får väl se.

Sen att Israel kommer offra en röd kviga innan slutet av månaden vilket inte har hänt på 2000 år och markerar starten på de sista dagarna
Citera
2024-03-31, 18:41
  #7
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Jag hittar ingen tråd här på FB, men i USA är detta ett hett ämne många tror att saker kommer att hända NASA kommer t.ex skjuta raketer upp mot i luften mot solförmörkelsen osv. Några tror också att "Rapture" kommer hända då.


Jag visste bara detta för en därifrån började säga detta till mig. Personligen är jag inte helt säker, ännu iallafall.

Så diskutera för det går knappt att argumentera med honom han är helt insatt på detta.
Vilken "honom" yrar du om?
Citera
2024-03-31, 19:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vilken "honom" yrar du om?


En amerikan som enligt han själv har fått tecken av gud osv. Han har blivit attackerad av demoner och gud har hjälpt han då osv... Han är också schizo så man vet aldrig.
Citera
2024-04-04, 14:42
  #9
Medlem
Bumblebeebees avatar
CERN öppnar en portal den 8 April
Citera
2024-04-04, 17:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
CERN öppnar en portal den 8 April

Var har du läst det
Citera
2024-04-04, 18:36
  #11
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
CERN öppnar en portal den 8 April

Jamen, det var väl på tiden, som jag har väntat!
Citera
2024-04-04, 20:36
  #12
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Jamen, det var väl på tiden, som jag har väntat!

Jag med, ska vi armkroka?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback