Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-31, 18:47
  #1
Medlem
Kan ni komma på några, Jag tycker Kiss första två album var dålig produktion och ljudet kom inte fram så bra, men det är ändå bra låtar och många klassiker.
__________________
Senast redigerad av Jojje48 2024-03-31 kl. 18:50.
Citera
2024-03-31, 19:00
  #2
Medlem
VoktorDodkas avatar
AC/DC - Fly on the Wall var dåligt mixad under måånga år, det är först på senare år det har kommit remastrade med bra ljud. Hade det varit bättre ljud på den så tror jag att den hade varit mer populär, det är inte ett dåligt album.
Citera
2024-03-31, 19:09
  #3
Medlem
Bartman777s avatar
Den här EPn av "Flagitious idiosyncrasy in the dilapidation" skulle väl anses vara dåligt producerad. Själv tycker jag den är perfekt producerad med väldigt bra låtar:
https://www.youtube.com/watch?v=mDQD1G_2hVo
Citera
2024-03-31, 19:19
  #4
Medlem
Maxtaduss avatar
Chaosphere av meshuggah är ju långt före sin tid men tyvärr är det riktigt dåligt mastrat
Citera
2024-03-31, 20:01
  #5
Medlem
Olduvais avatar
Warlock/Doro, albumet Triumph and Agony. Egentligen alla deras album. Låtarna är bra och Doro är kanske världens bästa rocksångerska, men det är en jävla massa crap med ljudet som förstör.

Neil Youngs Rust Never Sleeps är också ett bra exempel. Delvis livealbum och ljudet lider. Fantastiska låtar hela skivan genom.
Citera
2024-03-31, 20:33
  #6
Medlem
Rebali179s avatar
Iron Maidens debutskiva skulle väl behövas mixas om,
Men tror då att råheten kommer försvinna rejält.
Citera
2024-03-31, 20:56
  #7
Medlem
bizquitos avatar
Metallica - and justice for all. Suveräna låtar men bas existerar inte på den skivan vilket jag tycker är dåligt. Har hört några fan-producerade mixar där man höjt basen som är helt okej.
Citera
2024-03-31, 21:03
  #8
Medlem
kyrkstockens avatar
Niel Young är välkänd för hans skivor låter som demos (med fel och allt).
Citera
2024-03-31, 21:27
  #9
Medlem
Red hot chili peppers första skiva låter verkligen skit men en hel del låtar är ok.
Citera
2024-03-31, 21:41
  #10
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Nevermind var inte dåligt producerad, men hade varit roligt att höra den stöpt i samma form som In Utero, vilket bandet själv tyckte.
Citera
2024-03-31, 21:53
  #11
Medlem
Upplyftens avatar
Nästan alla skivor proddade under 80 talet blev ren dynga , ingen slapp undan. På den tiden regerade ett mycket konstigt ljudideal över hela världen. Trummor väldigt långt fram i ljudbilden med extrema gate-tider , syntarna lät taniga och sången sönderkomprimerat. Allting fick dessutom en brick wall mastering innan pressningen. För mycket diskant och för lite stake
Allt för att det skulle låta bra i bilen som på den tiden hade kassa ljudsystem , eller i dåtidens klockradio som alla hade som musikmaskin på den tiden. Det gällde att sticka ut och greppa lyssnaren med ett riktigt kass ljudsystem
80-talet var rena natta. Än till denna dag så får jag rynkor i pannan när jag hör hitlåtar från den tiden
Citera
2024-03-31, 22:17
  #12
Medlem
Knucklehugss avatar
Duschring med The kristet utseende låter som den är inspelad i just duschen.. så hela sug och fräls skivan borde nog remixas om till 2024 kvalité
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback