Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-01, 15:22
  #1
Avstängd
bajssexs avatar
Ni som har småbarn, eller barn som går på fritids vet troligen vad jag menar. Ungarna kommer hem var/varannan dag med något nytt och fult "pyssel" som de har gjort, och kräver ska stå framme. Igår var det en toalettrulle inlindad i garn, ögonklistermärken och ett stort papper påtejpat, med texten "Skibidi #XD", men det kan också vara en massa fula teckningar, fula smycken osv. Nu på sistone har det blivit hur mycket skit som helst, ofta 2-3 nya saker per dag.

Tycker detta är lite jobbigt, vad fan är det att de ska släpa hem massa skit här för? Hur tänker dagis? Är det någon slags medveten terrorisering från dagis sida, där man aktivt väljer att göra något fult skit, för att ta hem, ge till föräldrarna och skapa jobbiga situationer. Man kan liksom inte ha hur mycket som helst av samma skit, som dessutom bara är trams och skitfult. Inte heller kan man liksom tacka nej när man får något, utan man måste liksom ta emot det och se glad ut.

Är det fler av er som känner igen er i detta problem? Hur hanterar man dessa situationen smidigast? Hur löste ni det/hur handskas, alternativt handskades ni med det? Är det okej av mig som förälder att slänga lite pyssel och annat skit de asar hem?
__________________
Senast redigerad av bajssex 2024-04-01 kl. 15:27.
Citera
2024-04-01, 15:34
  #2
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssex
Ni som har småbarn, eller barn som går på fritids vet troligen vad jag menar. Ungarna kommer hem var/varannan dag med något nytt och fult "pyssel" som de har gjort, och kräver ska stå framme. Igår var det en toalettrulle inlindad i garn, ögonklistermärken och ett stort papper påtejpat, med texten "Skibidi #XD", men det kan också vara en massa fula teckningar, fula smycken osv. Nu på sistone har det blivit hur mycket skit som helst, ofta 2-3 nya saker per dag.

Tycker detta är lite jobbigt, vad fan är det att de ska släpa hem massa skit här för? Hur tänker dagis? Är det någon slags medveten terrorisering från dagis sida, där man aktivt väljer att göra något fult skit, för att ta hem, ge till föräldrarna och skapa jobbiga situationer. Man kan liksom inte ha hur mycket som helst av samma skit, som dessutom bara är trams och skitfult. Inte heller kan man liksom tacka nej när man får något, utan man måste liksom ta emot det och se glad ut.

Är det fler av er som känner igen er i detta problem? Hur hanterar man dessa situationen smidigast? Hur löste ni det/hur handskas, alternativt handskades ni med det? Är det okej av mig som förälder att slänga lite pyssel och annat skit de asar hem?

Fan vad jag älskar ärlighet😂😂
Du kan inte få ditt barn att göra ”fina” saker till mormor, kusinerna, någon moster eller annan person?

Jag har inga barn själv men kan förstå vad du menar. Oftast fula och oanvändbara saker som kommer hem😀
Tror att dagisfröknarna njuter av att se föräldrarnas miner när barnen blir hämtade och räcker över sitt ”vackra” alster😁
Citera
2024-04-01, 15:34
  #3
Medlem
jesussugers avatar
Är väl bara lägga undan dom nån stans, inte fan kommer ungarna komma ihåg vad dom gjort på dagis. Kan va roligt och spara tills dom blir äldre
"Den här gjorde du när du va 5år och jag tyckte den va skitful" så kan ni skratta tillsammans du och dina barn
Citera
2024-04-01, 15:43
  #4
Medlem
S.O.Stolps avatar
Självklart slänger man i samma takt som det släpas hem, med nån veckas fördröjning. Ett fult pyssel in, en kasse skräp ut.

Brukar gå runt kvällstid och vräka ner skräp i en svart sopsäck.
Citera
2024-04-01, 15:51
  #5
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssex
Ni som har småbarn, eller barn som går på fritids vet troligen vad jag menar. Ungarna kommer hem var/varannan dag med något nytt och fult "pyssel" som de har gjort, och kräver ska stå framme. Igår var det en toalettrulle inlindad i garn, ögonklistermärken och ett stort papper påtejpat, med texten "Skibidi #XD", men det kan också vara en massa fula teckningar, fula smycken osv. Nu på sistone har det blivit hur mycket skit som helst, ofta 2-3 nya saker per dag.

Tycker detta är lite jobbigt, vad fan är det att de ska släpa hem massa skit här för? Hur tänker dagis? Är det någon slags medveten terrorisering från dagis sida, där man aktivt väljer att göra något fult skit, för att ta hem, ge till föräldrarna och skapa jobbiga situationer. Man kan liksom inte ha hur mycket som helst av samma skit, som dessutom bara är trams och skitfult. Inte heller kan man liksom tacka nej när man får något, utan man måste liksom ta emot det och se glad ut.

Är det fler av er som känner igen er i detta problem? Hur hanterar man dessa situationen smidigast? Hur löste ni det/hur handskas, alternativt handskades ni med det? Är det okej av mig som förälder att slänga lite pyssel och annat skit de asar hem?

Spar någon grej kastar resten
De som sparas lägger vi i nån låda så går dom kasta skiten själv när dom blir vuxna
Citera
2024-04-01, 15:54
  #6
Medlem
Man ger det vidare till mor- och farföräldrar till deras födelsedagar och jular, så får de låtsas bli glada. Eller så blir de glada på riktigt. Hur som är monstrositererna inte längre under ena eget tak.
Citera
2024-04-01, 16:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssex
Ni som har småbarn, eller barn som går på fritids vet troligen vad jag menar. Ungarna kommer hem var/varannan dag med något nytt och fult "pyssel" som de har gjort, och kräver ska stå framme. Igår var det en toalettrulle inlindad i garn, ögonklistermärken och ett stort papper påtejpat, med texten "Skibidi #XD", men det kan också vara en massa fula teckningar, fula smycken osv. Nu på sistone har det blivit hur mycket skit som helst, ofta 2-3 nya saker per dag.

Tycker detta är lite jobbigt, vad fan är det att de ska släpa hem massa skit här för? Hur tänker dagis? Är det någon slags medveten terrorisering från dagis sida, där man aktivt väljer att göra något fult skit, för att ta hem, ge till föräldrarna och skapa jobbiga situationer. Man kan liksom inte ha hur mycket som helst av samma skit, som dessutom bara är trams och skitfult. Inte heller kan man liksom tacka nej när man får något, utan man måste liksom ta emot det och se glad ut.

Är det fler av er som känner igen er i detta problem? Hur hanterar man dessa situationen smidigast? Hur löste ni det/hur handskas, alternativt handskades ni med det? Är det okej av mig som förälder att slänga lite pyssel och annat skit de asar hem?
Din tråd om Tinderdäkan var roligare..
Citera
2024-04-01, 16:11
  #8
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Är väl bara lägga undan dom nån stans, inte fan kommer ungarna komma ihåg vad dom gjort på dagis. Kan va roligt och spara tills dom blir äldre
"Den här gjorde du när du va 5år och jag tyckte den va skitful" så kan ni skratta tillsammans du och dina barn

Gillart!

Oh oh trådstartarn: kanske ha en hylla åt deras fula skit och köra ett rullande schema där allt som faller av hamnar i den enorma lådan på vinden? På så sätt är det liksom förvarat på en punkt?
Citera
2024-04-01, 16:12
  #9
Medlem
Var glad att det är övergående. Hade själv samma dilemma för 45 år sedan men nu får jag erkänna att jag saknar mycket av det. Håll ut.
Citera
2024-04-01, 16:17
  #10
Medlem
Glostrups avatar
Nu trollar du igen, men det finns ett enkelt svar på detta föräldraproblem:

Det viktigaste är att barnet hade roligt, och kanske lärde sig något, när h*n gjorde pysslet. Det näst viktigaste är att barnet fick känna sig stolt när h*n visade upp sitt alster för föräldrar och släkt. Det tredje viktigaste är att pysslet får stå framme ett par dagar, så att barnet kommer ihåg dessa känslor och känner att pysslet uppskattas.

Därefter flyttar man som föräldrar pysslet till en lätt åtkomlig plats, så att det kan plockas fram om barnet undrar vart det tog vägen. Snart går det att antingen slänga pysslet (om det var fult) eller spara det (om det hade någon slags kreativ höjd). Man sparar sånt som man (eller barnet) gillar mest, och slänger majoriteten.

Det kan dock vara ganska roligt att gå igenom gamla pyssel med barnen när de är vuxna, det är otroligt vad de kommer ihåg mycket om sina pyssel och hur de gjordes. Det kan bli en fin resa i historien tillsammans.
Citera
2024-04-01, 16:34
  #11
Medlem
Permafloxs avatar
Exakt, se glad ut, ta emot det och håll käften. Lägg det i dina låda så får dina barn ta fram det när dom känner för det (aldrig dvs).
Citera
2024-04-01, 16:40
  #12
Medlem
Och alla dessa fula teckningar som man får av andras barn. Och man ska låtsas att det är världens finaste födelsedagspresent, och föräldrarna är så stolta. Helst så ska man sätta upp dem på kylskåpsdörren, men hamnar i papperskorgen så fort de har gått.
__________________
Senast redigerad av Newton555 2024-04-01 kl. 16:42.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback