Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-02, 06:06
  #1
Medlem
tja som rubriken lyder har jag försökt allt, byta kabel, byta dator, via itunes, nollställa platser, uppdatera drivrutiner, uppdatera iphone, stänga av icloud
inget verkar fungera.

iphone mappen kommer upp under ”den här datorn” men när jag väl öppnar så är de heltomt.

vill ej betala större utrymme i icloud,
vad kan man göra?

Tacksam på förhand!
Citera
2024-04-02, 06:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
tja som rubriken lyder har jag försökt allt, byta kabel, byta dator, via itunes, nollställa platser, uppdatera drivrutiner, uppdatera iphone, stänga av icloud
inget verkar fungera.

iphone mappen kommer upp under ”den här datorn” men när jag väl öppnar så är de heltomt.

vill ej betala större utrymme i icloud,
vad kan man göra?

Tacksam på förhand!

Du kanske hittar nåt nyttigt i länken
https://support.apple.com/sv-se/HT201302
Citera
2024-04-02, 07:03
  #3
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
tja som rubriken lyder har jag försökt allt, byta kabel, byta dator, via itunes, nollställa platser, uppdatera drivrutiner, uppdatera iphone, stänga av icloud
inget verkar fungera.

iphone mappen kommer upp under ”den här datorn” men när jag väl öppnar så är de heltomt.

vill ej betala större utrymme i icloud,
vad kan man göra?

Tacksam på förhand!
Apple sparar bilder i ett annat format från o med sista uppdateringen, har måsta skaffat imazing converter för att kunna spara på datorn
Citera
2024-04-02, 07:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
tja som rubriken lyder har jag försökt allt, byta kabel, byta dator, via itunes, nollställa platser, uppdatera drivrutiner, uppdatera iphone, stänga av icloud
inget verkar fungera.

iphone mappen kommer upp under ”den här datorn” men när jag väl öppnar så är de heltomt.

vill ej betala större utrymme i icloud,
vad kan man göra?

Tacksam på förhand!

Känner igen problemet, det brukar funka om du har igång datorn- sätter in USB/iphone sladden i datorn- är inloggad på telefonen, efter en stund skall det komma ”litar du på denna enhet” i telefonen o du trycker ”lita på”. Sedan får du vänta en stund, ibland någon minut, gå sedan in i din dator så bör det funka.
iPhone är rätt värdelös på många sätt och detta är ett vanligt problem
Citera
2024-04-02, 07:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Apple sparar bilder i ett annat format från o med sista uppdateringen, har måsta skaffat imazing converter för att kunna spara på datorn

Jag gjorde överföringar i förra veckan o det funkade ok, till Windows 11,
Citera
2024-04-02, 10:48
  #6
Medlem
Kantarellgudens avatar
Du får ladda upp bilderna på nätet och sen ladda ner dem till datorn.
Citera
2024-04-02, 10:51
  #7
Medlem
Skicka till dig själv på messenger
Citera
2024-04-02, 10:59
  #8
Medlem
min macbook har ett program som heter bildinsamling, det använder jag...
Citera
2024-04-02, 16:25
  #9
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Apple sparar bilder i ett annat format från o med sista uppdateringen, har måsta skaffat imazing converter för att kunna spara på datorn


Ja HEIC, High Efficiency Image Format Men då borde inte mappen i datorn vara tom. Kör TS Windows? , vilken iPhone? Vilken version av iOS använder TS?
Citera
2024-04-02, 16:36
  #10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritaensemla
Smidigt med Apple


Ja det är det, tar jag en bild med telefonen så finns den samtidigt i datorn eftersom dom delar iCloud-konto. Ingen överföring behövs.
Citera
2024-04-02, 19:01
  #11
Medlem
Raggarspinns avatar
Det ska normalt inte vara något problem att importera bilder från iPhone till PC. Men försöker man använda Windows filutforskare tillsammans med iOS så blir det problem. Anledningen är att iOS använder ett annat filsystem som inte är kompatibelt med Windows utforskaren. Windows har programvara för att importera bilder och video från mobiltelefoner och iOS överför då automatiskt bilder och videor i ett kompatibelt format.
Om du inte vill att iOS överför bilder i kompatibelt format så välj inställningar - bilder och längst ned finns ”överför till Mac eller pc” och behåll original.
Hur du importerar bilder till Windows finns beskrivet i en länk i trådens första svar!
Citera
2024-04-02, 22:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Känner igen problemet, det brukar funka om du har igång datorn- sätter in USB/iphone sladden i datorn- är inloggad på telefonen, efter en stund skall det komma ”litar du på denna enhet” i telefonen o du trycker ”lita på”. Sedan får du vänta en stund, ibland någon minut, gå sedan in i din dator så bör det funka.
iPhone är rätt värdelös på många sätt och detta är ett vanligt problem

fungerar inte heller :/ försökt allt verkligen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback