Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-03, 00:00
  #1
Medlem
Psykonaut-s avatar
Förenklat, är vi ondskan av västvärlden och en motpol från Kina, Ryssland, Iran Afrika etc är den rätta vägen?

Men vem styr era åsikter?
Är det Putins folk?
https://www.amazon.se/Great-Awakenin.../dp/1914208471

Irans mullor, Kinas kommunistparti, eller vilka är frihetsrörelsens profeter som SwebbTV, Alex Jones, Fria Tider eller Samnytt gillar istället för den fula vita mannens styre som alla fattiga svarta pekar ut. De som swebbTV med likhet med judarna i Hitlers retorik var skyldiga till allt. Punkt slut....

Är det så här, eller är det inte så dumt som jag tror?
Citera
2024-04-03, 00:10
  #2
Medlem
Jag har inget svar men tycker frågan är intressant, vi snackar om att väst är bäst hela tiden. Men av personliga upplevelser av resor i öst och afrika så har det varit mycket trevligare än vad alla säger , har blivit rånad 3 gånger och det har i göteborg och nederländerna i afrika träffade jag nog dem trevligaste människorna jag mött i öst var det super lätt att resa för egen del tycker jag väst brister i mycket om vi ska vara så himla bra , väst är mer otryckt än många ställen jag var i Afrika och fick mer hjälp där än vad jag någonsin fått av folket i sverige som är helt i sin egna bubbla.
Citera
2024-04-03, 00:45
  #3
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Förenklat, är vi ondskan av västvärlden och en motpol från Kina, Ryssland, Iran Afrika etc är den rätta vägen?

På högre nivå så finns det snarare ett samarbete mellan dessa nationer. Kom ihåg att både Sovjet och Kommunistkina är en skapelse av globalisterna i väst. På statlig nivå kan det vara så att det helt enkelt är samarbete mellan länder som är varandras motpoler, men utåt sett ser ut som de motarbetar varandra. Detta är ett sätt att hålla medborgare i schack och medborgare som är ängsliga är lättare att kontrollera.

T.ex. Kanada har just nu militärövningar med kinesisk militär på Kanadas mark. Varför skulle Kanada ha övningar med Kina som ska vara fiende till väst?
Citera
2024-04-03, 00:58
  #4
Medlem
calvinclowns avatar
Den som styr kan vara vår gud också. Jag tror på det iaf. Sen tror jag att Sverige mfl. kan vara de onda.
Citera
2024-04-03, 01:34
  #5
Medlem
Psykonaut-s avatar
Om den vite mannen skapade kolonialism och slaveri, är jag då en av de onda som svensk, då vi vita varit dumma samt ska lida för allt dumt vi gjort innan som vita män?

Hur bör då framtiden styras så att allt blir rätt enligt SwebbTV, Alex Jones och Putin?
Ska Kineser, afrikaner, araber, perser, nordkoreaner, brasilianare eller vad styra världen efter den vita mannen när han förlorat herraväldet på jorden?

Vad är er tanke som är mot Nato och vill att kriget i Ukraina blir som det blir utan stöd från väst?
Är Putin, Kina Iran eller vad de som ska ta över efter att väst har fallit genom att folket går mot sina regeringar och gör revolution mot ekonomiska forumet WEF i Schweiziska alperna som sägs styra allt av det onda i västvärlden?

Och vem sa detta från början det som ni tror på? Rysk propaganda som jag i första inlägget länkade till? Eller ni varken tycker eller gör som rysk propaganda skriver om?
Om det vore så, vilket jag visar så är det väldigt pinsamt då ni inte ens har egna åsikter som inte Moskva skriver åt er. WEF, judar, Illuminati rymdödlor bla bla... Västvärlden är styrda av de onda men vem är då de goda?

Antiglobalisterna
Citera
2024-04-03, 03:58
  #6
Medlem
Barachiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Om den vite mannen skapade kolonialism och slaveri, är jag då en av de onda som svensk, då vi vita varit dumma samt ska lida för allt dumt vi gjort innan som vita män?

Hur bör då framtiden styras så att allt blir rätt enligt SwebbTV, Alex Jones och Putin?
Ska Kineser, afrikaner, araber, perser, nordkoreaner, brasilianare eller vad styra världen efter den vita mannen när han förlorat herraväldet på jorden?

Vad är er tanke som är mot Nato och vill att kriget i Ukraina blir som det blir utan stöd från väst?
Är Putin, Kina Iran eller vad de som ska ta över efter att väst har fallit genom att folket går mot sina regeringar och gör revolution mot ekonomiska forumet WEF i Schweiziska alperna som sägs styra allt av det onda i västvärlden?

Och vem sa detta från början det som ni tror på? Rysk propaganda som jag i första inlägget länkade till? Eller ni varken tycker eller gör som rysk propaganda skriver om?
Om det vore så, vilket jag visar så är det väldigt pinsamt då ni inte ens har egna åsikter som inte Moskva skriver åt er. WEF, judar, Illuminati rymdödlor bla bla... Västvärlden är styrda av de onda men vem är då de goda?

Antiglobalisterna

Nä självklart ska du inte vara mindre stolt som svensk, vit, vacker individ. Germaner är ett arbetande, ärligt folk som i en herrans massa år har överbevisat sin rätt och respekt här i världen. Dock ska jag poängtera att dina känslor nu överensstämmer inte med hur vi har agerat rent historiskt. Tyskar och svenskar är närmst besläktade och asa tron är som du kanske vet kommen från dem svenska skogarna och sen tagits emot av daner som vi utnyttja via gudarna. Det vi svenskar gjorde mot England och Holland, Ryssland och Frankrike samt vad vi gjorde mot danskarna samt norrmän som velat vara självständiga från oss i väldigt många år utnyttjades till vikingar vilket vi bekväma Svennar diktera under hela våra seglares genomfart genom Europa.


Svensken som i närtid har varit en av väldigt få stormakter i världen hade av personliga själ att invadera Ryssland och statuera vår stridsmakt mot en nation med 46 miljoner ryssar mot våra 700 000 gubbar. Ändå förlora dem…. Varenda gång. När vi inte fick nog så tog vi dem som skröt om att dem ägde England och drev krig mot dem i sådan mängd att vi två grannländer har flest poäng i skalan över ” samma två gran länder som krigat mest i världen) googla gärna. Sen har vi vår Leif Erik som hitta usa och i grunden är kolonisatör i nya landet. Vi har aldrig haft invasion för våra fiender som allierade känner till den riktiga historien och den är väldans otrevlig. Glöm varför vi ska utdela pris åt dem främsta forskarna eller varför vi ska dela ut pris åt duktiga knä hundar som Obama. Fråga er istället vem som gjorde vad mellan Tyskland och Sverige.

Om vi ser och granskar Sveriges roll i den Europa som vi kallar väst så har vi Italien Holland och en himla massa övriga slaviska nationer som har sitt befinnande på grund av svenska lejonet. Ryssland hette russ när din gammel farfar stack med rus stammen från Stockholm och byggde samhällen där . Sen har vi ju Tysklands styrka som vi beordra att gå in till våra yngre Brorsor för att statuera ett exempel. Att ni sen spelar dumma när England och resterande engelsktalande kulturer har tvingats på svenska gudars namn i sina veckodagar, det vill vi inte känna till( månensdag, tyesday day (tyrs dag) Odensdag, thorsday (Tors dag) freys day) osv. Att vara en sån lite skit mängd rent siffermässigt och ändå totalt underkasta en miljard mängds människor är rätt underligt. Vi har ju även (inte vi, dem som är gömda i mörkret) har ju tvingat på tex afro amerikanare att köra frisyrer som oss. Flätat och långt. Många av våra kvinnor var av högre rank och deras tänder var ädelstenar(grills) vi hade även muslimer som blev dikterade där Turkiet lät vår kung leva i turkiska kungahuset i 12 år och dem var sån god vän till oss att dem skydda vår kung hem i samma hängivenhet som om det vore deras eget. Även araber har skrivit en hel massa om svennes liv och aktivitet. Dem var väldigt varma människor då som vissa av dem mot oss idag, gästvänliga. Vi var handelsfolk med araberna men vi var smarta nog att fatta att dem slavarna som var från våra egna var från utsidan av island. Vissa mena på osmanska riket. Även weed, svampar var vi experter på så inte bara mjöd som det många har tagit efter samt att till och med svensken hade en smart idé om hur man löser fejder utan svärd där våra äldre släkte stod och rimmade på orden likt det vi ser idag inom populär kultur.

Detta är bara en skit notis av den verklighet vi måste börja förstå men vet detta, om ni känner att ni knappt fick lära er ett dyft från skolgången angående det land och era äldstas dagar så finns det en medveten läroplan mot er som hoppas gå obemärkt förbi
__________________
Senast redigerad av Barachiel 2024-04-03 kl. 04:15.
Citera
2024-04-03, 08:27
  #7
Avstängd
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Förenklat, är vi ondskan av västvärlden och en motpol från Kina, Ryssland, Iran Afrika etc är den rätta vägen?

Men vem styr era åsikter?
Är det Putins folk?
https://www.amazon.se/Great-Awakenin.../dp/1914208471

Irans mullor, Kinas kommunistparti, eller vilka är frihetsrörelsens profeter som SwebbTV, Alex Jones, Fria Tider eller Samnytt gillar istället för den fula vita mannens styre som alla fattiga svarta pekar ut. De som swebbTV med likhet med judarna i Hitlers retorik var skyldiga till allt. Punkt slut....

Är det så här, eller är det inte så dumt som jag tror?

Sverige vill verka vara "the good guys" men är inte det. Å mina åsikter har formats efter handlingar som Sverige har gjort genom tiderna å nu. Inte bara bara i stort utan mot privatpersoner även.
Citera
2024-04-10, 13:58
  #8
Medlem
Goda och onda är nog mest religiösa vanföreställningar. Testa bättre eller sämre fungerande maktstrukturer istället.
Mänsklighetens hittills bäst fungerande maktstruktur verkar vara decentralicerad direkt-demokrati med en liten stat (typ Schweiz).
Motsatsen blir ungefär en kommunistiskt världsregering, med otalet organ och i slutändan planekonomi (läs politiker med reglerings-hybris på kokain). Sedan är det bara till att identifiera vilka som jobbar mot en världsregering, och vilka som istället föredrar demokrati, frihet och en minimal stat.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback