Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-04, 20:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Som en ständigt utvecklande tjänst har den (precis som du säger) inte ens börjat.

Jag kanske misstog TS mening med tråden och ser själv på internet med nostalgi. Tiden då det var ett nöje att logga in på nätet är sedan länge förbi.


Det har du rätt i, dock tror jag att det beror på att vi börjar bli gamla och det krävs mycket mer. Vi är mer källkritiska och har mer erfarenhet. Internet har inte ändrats så väsentligt mycket dock

Jag tror att ungarna idag upplever samma sak som vi gjorde då, nöjet att logga in, och att de sedan när de blir äldre kommer tycka samma sak som vi gör nu

Darknet har fortfarande kvar den nostalgin som fanns då, men darknet har också börjat moderniseras mycket på sistone har jag märkt.


edit; till exempel minns jag alla flashback design ändringar och all kaos och klagomål som trådarna handlade om. Idag minns jag knappt hur de förra designerna såg ut och kan säga att denna vi har nu är ganska nice.
__________________
Senast redigerad av okejkonstigfraga 2024-04-04 kl. 20:10.
Citera
2024-04-05, 00:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kan du ge exempel på något du söker som gör att "annan skit" kommer upp?
Jag kan ge två konkreta exempel på vad som försvunnit sedan 2010.

1. Toppstenen som hittades vid "den böjda pyramiden".
Jag minns mycket väl hur jag gick igenom samtliga "vetenskapliga rapporter" vid den tiden, det fanns många sådana, men nu är de borta.

2. Videor som tydligt visade hur "rymdvistelserrrna på ISS" var fejkade.
Det kryllade av dem 2010, nu är de borta. Försök hitta en video där de klipper var 30:e sekund, lycka till
Citera
2024-04-05, 01:06
  #15
Medlem
torskburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Jag kan ge två konkreta exempel på vad som försvunnit sedan 2010.

1. Toppstenen som hittades vid "den böjda pyramiden".
Jag minns mycket väl hur jag gick igenom samtliga "vetenskapliga rapporter" vid den tiden, det fanns många sådana, men nu är de borta.

2. Videor som tydligt visade hur "rymdvistelserrrna på ISS" var fejkade.
Det kryllade av dem 2010, nu är de borta. Försök hitta en video där de klipper var 30:e sekund, lycka till
Bitchute som folk säger blivit bättre när det gäller sökningar sista tiden ger över 100 träffar på "fake ISS" och "bent pyramid" som jag ej vet vad det är ger ca 10, prova där. Yandex.eu är annars en sökmotor som jag haft en del framgång med när det gäller kontroversiella ting.
Citera
2024-04-05, 01:35
  #16
Avstängd
Alldelesunderbars avatar
Ja, det är sant. Det är väldigt kontrollerat och fyllt med skit! Jag minns när bara nördar använde iPhones. Nu går det inte vara utan internet ens i fem minuter. De har verkligen lyckats skapa ett behov som vi inte visste att vi hade. Ett beroende. Visst, många saker är bekvämare nu, men överlag har det lett till stora samhällsproblem. Det var nog alltid meningen att det skulle bli mer kontrollerat, men för att få folk att bli beroende så behövde det vara mer fritt under en tid. Det ironiska är att jag upplever att människor nu för tiden skriver mer grovt och oanständigt än tidigare, när internet var mer öppet. Det är ironiskt.

Internet skapades för att ta över rollen som hjärntvättning ifrån tidningar och TV, och man kan säga att det har lyckats ganska bra. Vi som har sett internets utveckling från början har märkt förändringen. Barn som växer upp med smartphones idag blir utsatta för hjärntvättning innan de ens hunnit lära sig prata.
Citera
2024-04-05, 01:55
  #17
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Internets storhetstid var runt år 2010. Man kunde hitta allt.

Idag kan du inte hitta något med en sökning. Söker du med rätt sökord så kommer annat skit upp. Samma Youtube. Här på Flashback går inget att hitta heller längre.

Det mesta av det bästa som fanns förr, är borta på nätet. Mkt möjligt att Darknet har allt men jag betvivlar då jag inte varit där mycket och hittar dåligt runt.

Är internets storhetstid över för alltid?


Yandex.
Citera
2024-04-05, 07:57
  #18
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Är internets storhetstid över för alltid?

Vad är alternativet menar du?
Citera
2024-04-05, 08:27
  #19
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Ännu relativt sent 1990-tal fanns det hopp om iaf partiell frihet på nätet.

Det har gått utför allt sedan dess.

Din granne vill ha det så och röstar för det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback