Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-04, 16:00
  #1
Medlem
Internets storhetstid var runt år 2010. Man kunde hitta allt.

Idag kan du inte hitta något med en sökning. Söker du med rätt sökord så kommer annat skit upp. Samma Youtube. Här på Flashback går inget att hitta heller längre.

Det mesta av det bästa som fanns förr, är borta på nätet. Mkt möjligt att Darknet har allt men jag betvivlar då jag inte varit där mycket och hittar dåligt runt.

Är internets storhetstid över för alltid?
Citera
2024-04-04, 16:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Idag kan du inte hitta något med en sökning. Söker du med rätt sökord så kommer annat skit upp.
Kan du ge exempel på något du söker som gör att "annan skit" kommer upp?
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Här på Flashback går inget att hitta heller längre.
Vad skulle vara censurerat gällande sökning här i forumet? Har du exempel på något det finns en tråd om men som man inte kan söka på?

Sedan kanske Google funkar bättre för att söka i forumet, men förutom den biten.
Citera
2024-04-04, 16:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Internets storhetstid var runt år 2010. Man kunde hitta allt.

Idag kan du inte hitta något med en sökning. Söker du med rätt sökord så kommer annat skit upp. Samma Youtube. Här på Flashback går inget att hitta heller längre.

Det mesta av det bästa som fanns förr, är borta på nätet. Mkt möjligt att Darknet har allt men jag betvivlar då jag inte varit där mycket och hittar dåligt runt.

Är internets storhetstid över för alltid?

Internets storhetstid har inte börjat än. långt ifrån

Sen finns det andra sökmotorer än google.
Citera
2024-04-04, 19:36
  #4
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Internets storhetstid har inte börjat än. långt ifrån

Sen finns det andra sökmotorer än google.
Haha, den är över för länge sedan. Upplevde du 90-talet?
Citera
2024-04-04, 19:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, den är över för länge sedan. Upplevde du 90-talet?

Jadå.

Den har knappt börjat. Vi är i internets bäbis dagar fortfarande.
Citera
2024-04-04, 19:47
  #6
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Jadå.

Den har knappt börjat. Vi är i internets bäbis dagar fortfarande.
Idag är det ju bara en kommersiell smörja, ett nödvändigt ont som de flesta måste ha i sin vardag. Som silen för pundaren...

Allt det roliga med internet är sedan länge borta, i alla fall enligt mig.
Det är ju inte ens längre ett nöje att lira spel online.
Citera
2024-04-04, 19:50
  #7
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Internets storhetstid var runt år 2010. Man kunde hitta allt.

Idag kan du inte hitta något med en sökning. Söker du med rätt sökord så kommer annat skit upp. Samma Youtube. Här på Flashback går inget att hitta heller längre.

Det mesta av det bästa som fanns förr, är borta på nätet. Mkt möjligt att Darknet har allt men jag betvivlar då jag inte varit där mycket och hittar dåligt runt.

Är internets storhetstid över för alltid?
Ja. AI verktyg används numera för att censurera Internet. För att få en djupare analys till varför detta sker rekommenderar jag se denna videon med Tucker Carlson.

https://rumble.com/v4dtxtu-everythin...-campaign.html

Allt började 2016 med att Trump valdes. Folk som minns så var Google bästa sökmotorn i världen. Idag så är alltid sökresultaten något skräp de försöker sälja.
Citera
2024-04-04, 19:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Idag är det ju bara en kommersiell smörja,

Vad folk eller företag väljer att göra är deras ensak. Jag svarade på om internets storhetstid är över och jag svarade, den har knappt börjat. långt ifrån.
Citera
2024-04-04, 19:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Folk som minns så var Google bästa sökmotorn i världen. Idag så är alltid sökresultaten något skräp de försöker sälja.
Du får hoppa över de kommersiella länkarna. Det övriga är som det alltid har varit. Sedan förekommer det såklart företag som vet hur man får det kommersiella att se ut som seriösa sökträffar, men så har det varit sedan sökmotorernas barndom.
Citera
2024-04-04, 20:00
  #10
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Vad folk eller företag väljer att göra är deras ensak. Jag svarade på om internets storhetstid är över och jag svarade, den har knappt börjat. långt ifrån.
Som en ständigt utvecklande tjänst har den (precis som du säger) inte ens börjat.

Jag kanske misstog TS mening med tråden och ser själv på internet med nostalgi. Tiden då det var ett nöje att logga in på nätet är sedan länge förbi.
Citera
2024-04-04, 20:05
  #11
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Du får hoppa över de kommersiella länkarna. Det övriga är som det alltid har varit. Sedan förekommer det såklart företag som vet hur man får det kommersiella att se ut som seriösa sökträffar, men så har det varit sedan sökmotorernas barndom.
Rekommenderar dig se denna videon angående just Google och deras begränsning av sökresultat.
Börja c:a 12-13 minuter in.

https://www.youtube.com/watch?v=6zyJB45ewvU
Citera
2024-04-04, 20:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Rekommenderar dig se denna videon angående just Google och deras begränsning av sökresultat.
Börja c:a 12-13 minuter in.

https://www.youtube.com/watch?v=6zyJB45ewvU
Du får gärna sammanfatta vad som sägs. Jag ska inte behöva se en film för att deltaga i diskussionen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback