Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-07, 06:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Inte mig😁
Citerade fel. Svår att se hur ett lån till en vän som lever hand ur mun skulle vara en investering.
Citera
2024-04-07, 06:28
  #14
Medlem
Vad heter din bank? och till vilken ränta lånar du ut?

Du låter ung, så håll håll dig borta från sånt här. En gång är ok, inte flera!!
Citera
2024-04-07, 06:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Nej. Vi är vänner sen länge. Och han kommer inte att offra vår vänskap för några tusenlappar. Inte jag heller. Men han borde kamma sig nu.
Då är det ju bara säga att lånen slutar nästa månad, ev trappa ner 500kr per månad.
Citera
2024-04-07, 06:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Citerade fel. Svår att se hur ett lån till en vän som lever hand ur mun skulle vara en investering.
I vänskap t ex därav "bra investering"
__________________
Senast redigerad av tjanska 2024-04-07 kl. 06:37.
Citera
2024-04-07, 06:34
  #17
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Vad heter din bank? och till vilken ränta lånar du ut?

Du låter ung, så håll håll dig borta från sånt här. En gång är ok, inte flera!!
Det är jag som har blivit banken här. Och jag bjuder min vän på 0% i ränta.

Nej, vi är inte unga.

Ja, det är precis det jag stör mig på, att det blir samma sak varje månad.
Citera
2024-04-07, 06:37
  #18
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Då är det ju bara säga att lånen slutar nästa månad, ev trappa ner 500kr per månad.
Tack! Bra förslag! Som en avvänjningkur för alkisar sin inte kan sluta men som måste trappa ner?

Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
I vänskap t ex därav "bra investering"
Ja. Ingen risk för att vår vänskap dör, men man vill ju ställa upp för en vän när det behövs.
Citera
2024-04-07, 06:38
  #19
Medlem
Sickmyducks avatar
Om ni är bra vänner ska du inte behöva fråga här om råd. Säg bara som du känner så förstår han nog.
Citera
2024-04-07, 06:42
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Ja. Ingen risk för att vår vänskap dör, men man vill ju ställa upp för en vän när det behövs.
Alla skilsmässor börjar med "något" ofta något som ses som "småsak" men är starten till att se negativt på saker, vilket du nu gör.
__________________
Senast redigerad av tjanska 2024-04-07 kl. 06:47.
Citera
2024-04-07, 06:44
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Tack! Bra förslag! Som en avvänjningkur för alkisar sin inte kan sluta men som måste trappa ner?


Ja. Ingen risk för att vår vänskap dör, men man vill ju ställa upp för en vän när det behövs.
En normal människa går ju antingen plus eller minus varje månad. Så antingen kan han betala av eller så kommer lånebehovet öka.
Så om han inte ber om mer finns det någon takt han kan betala av skulden
Citera
2024-04-07, 06:47
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Det är jag som har blivit banken här. Och jag bjuder min vän på 0% i ränta.

Nej, vi är inte unga.

Ja, det är precis det jag stör mig på, att det blir samma sak varje månad.
Förstod att din kompis lånade till 0% ränta trots att du står som bank.

Svårt läge när man är polare. Prova med 50% tillbaka till dig innan ett nytt lån. Är det små belopp får du helt enkelt lita på hen, men var tydlig med en återbetalningsplan innan du betalar igen. Kraschar det så har du facit, får du pröjs så är det en reko dude!
Citera
2024-04-07, 06:49
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Alla skilsmässor börjar med "något" ofta något som ses som "småsak".
Läste om en tjej som hade en vän inneboende i typ 5år+. Slutade med att den inneboende avslutande vänskapen för att skita i kostnaderna uppsägningstiden. Ekonomiskt oansvariga personer gör allt för några lätta slantar när det krisar. Vänskap eller släktskap är knappt ett farthinder.
Citera
2024-04-07, 06:49
  #24
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
En normal människa går ju antingen plus eller minus varje månad. Så antingen kan han betala av eller så kommer lånebehovet öka.
Så om han inte ber om mer finns det någon takt han kan betala av skulden
Han betalar tillbaka så fort han fått lön. Så det är inget ekonomiskt problem. Stör mig bara på att behöva hålla på med detta om och om igen. Swishande fram och tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback