Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-07, 13:04
  #1
Avstängd
Så fort en ny film släppts någonstans i världen så finns det china rips direkt. Minns själv när man tyckte det var coolt att ladda ner senaste filmen och titta på i dålig kvalitet.

Hur vanligt är det för dig numera att ni tittar på senaste filmen på detta vis? När ni bara inte klarar av att vänta eller väntar ni hellre trots allt än att se något i skitkvalite?
Citera
2024-04-07, 13:18
  #2
Avstängd
Jag kollar på nya filmer och på nya avsnitt av amerikanska och brittiska serier på Primewire.

Dagen efter de visats via gängse kanaler.
Alltid med god kvalitet.

Så nä, jag fulstreamar aldrig något med usel kvalitet. Aldrig.
Citera
2024-04-07, 13:21
  #3
Medlem
Bartman777s avatar
Jag minns för drygt 15 år sedan, så brukade jag tanka ner filmer så fort de kommit upp, och kvalitén var ju allt annat än bra. Men som du säger, det var lite häftigt att kunna se filmen så pass tidigt, det kändes som det låg någon prestige i det eller något.

Men idag laddar jag inte ner film alls, nya filmer intresserar mig inte och jag kollar på äldre filmer jag tycker är bra istället. Alternativt så köper jag någon film i fysiskt format om jag är sugen på något jag inte redan har i samlingen.

Kan sakna de där fildelartiderna dock, det hade verkligen sin charm.
Citera
2024-04-07, 13:24
  #4
Avstängd
Yoloswag55s avatar
Ett par tre gånger om dan ungefär!
Citera
2024-04-07, 13:28
  #5
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Så fort en ny film släppts någonstans i världen så finns det china rips direkt. Minns själv när man tyckte det var coolt att ladda ner senaste filmen och titta på i dålig kvalitet.

Hur vanligt är det för dig numera att ni tittar på senaste filmen på detta vis? När ni bara inte klarar av att vänta eller väntar ni hellre trots allt än att se något i skitkvalite?
Aldrig!
Av princip.
Citera
2024-04-07, 13:29
  #6
Medlem
Var väl ca 1999.
Citera
2024-04-07, 13:33
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag minns för drygt 15 år sedan, så brukade jag tanka ner filmer så fort de kommit upp, och kvalitén var ju allt annat än bra. Men som du säger, det var lite häftigt att kunna se filmen så pass tidigt, det kändes som det låg någon prestige i det eller något.

Men idag laddar jag inte ner film alls, nya filmer intresserar mig inte och jag kollar på äldre filmer jag tycker är bra istället. Alternativt så köper jag någon film i fysiskt format om jag är sugen på något jag inte redan har i samlingen.

Kan sakna de där fildelartiderna dock, det hade verkligen sin charm.

Som du skriver sa hade det sin charm, på något sätt. Good times ändå när man sitter här och tittair tillbaka lite.. lite nostalgisk blir man allt.
Men för 15 år sedan? Jag kommer ihåg mer runt millennieskiftet typ
__________________
Senast redigerad av Happife11 2024-04-07 kl. 13:35.
Citera
2024-04-07, 13:34
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Var väl ca 1999.

Antar vi pratar the matrix
Citera
2024-04-07, 13:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Antar vi pratar the matrix

Nej, var faktiskt star wars. Jag var bara "medpassagerare", var ett ex som absolut skulle se den.
Citera
2024-04-07, 14:07
  #10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Som du skriver sa hade det sin charm, på något sätt. Good times ändå när man sitter här och tittair tillbaka lite.. lite nostalgisk blir man allt.
Men för 15 år sedan? Jag kommer ihåg mer runt millennieskiftet typ
Oj, tiden går fort... det var strax efter millenieskiftet, så typ 20 år sedan då eller lite mer. Jag började fildela någonstans där.
Citera
2024-04-07, 16:00
  #11
Medlem
Aldrig, väntar hellre nån vecka eller månad tills det kommer en webripp i 4k, annars får det vara. Är allergisk mot dålig kvalitet.
Citera
2024-04-07, 16:58
  #12
Medlem
franges avatar
I princip aldrig, längre. Jag väntar hellre lite längre för att kunna se den i fullgod kvalitet (4K och Atmosljud) då jag har en ljudanläggning hemma som jag lagt på tok för mycket pengar på - och vill kunna njuta fullt ut.

Har du någon gång funderat på varför det är en sådan upplevelse att se en film på bio, snarare än att se den på mobilen sittandes på bussen?

Livet är för kort för att kolla på film och lyssna på musik i skitkvalitet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback