Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-11, 20:53
  #145
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrBwisser
Du är uppenbarligen en idiot. Det står svart på vitt vad produktionskostnaden är för en iphone men ändå framhärdar du i din okunskap, tragiskt.
Var står det svart på vitt att prod kostnad är 11000Kr ? källa tack
Citera
2024-04-11, 22:13
  #146
Avstängd
Dom gör inte det, annars hade jag inte haft råd.
Citera
2024-04-11, 22:16
  #147
Medlem
Christopher.s avatar
Som företagare är det inte så blodigt, min iphone 15 pro max gick väl på drygt 19000 med en del tillbehöver. Ca 4000 försvinner i moms, resten kan jag kvitta mot det jag debiterar. I praktiken betalar jag 7500 för en mobil som kostar ca 19.000. Pengar javisst men fortfarande inte så farligt.
Citera
2024-04-11, 22:17
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Var står det svart på vitt att prod kostnad är 11000Kr ? källa tack

Visa oss var han du citerade har påstått det….? Eller var fick du den siffran ifrån…?

Det finns uppskattningar på vad de samlade komponenterna kostar i inköp, till det kommer det sen en jäkla massa andra kostnader som gör att totalpriset för att producera en iPhone blir rätt högt
Citera
2024-04-12, 07:45
  #149
Medlem
jahahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexiuz
Jag undrar vad det är som gör att mobiler idag kostar runt 20.000, som S24 Ultra. Vad är anledningen till det? Tack alla ni som svarar.

i princip så är det en dator du har i fickan med otroligt avancerad teknologi, Kolla bara på t.e.x Google Pixel features. Det var inte billigt att ta fram den teknologin Därav priserna.

Just saying, man kan fortfarande köpa sprillans nya knapptelefoner för under 800 kr
Citera
2024-04-12, 10:58
  #150
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahahan
i princip så är det en dator du har i fickan med otroligt avancerad teknologi, Kolla bara på t.e.x Google Pixel features. Det var inte billigt att ta fram den teknologin Därav priserna.

Just saying, man kan fortfarande köpa sprillans nya knapptelefoner för under 800 kr

Japp. Att krympa ner avancerad teknik till väldigt små kompakta format är alltid dyrare (därav att man kan får högre prestanda i en bärbar dator för halva priset mot en sådan här extremt dyr telefon).

Jo, köpte faktiskt en ny knapptelefon från Nokia med LTE (som inte kommer sluta fungera när 2G/3G nu stängs ner under nästa år) för ca 350 kr.

Fungerar helt OK för grundläggande funktioner som samtal och SMS (men inte mycket mer). Är helt perfekt som en nödtelefon/reservtelefon hemma.
Citera
2024-04-13, 03:51
  #151
Medlem
Jag är lite torsk på just samsung s serien, men köper alltid de bättre begagnade som folk impulsköpt. Har fortfarande en s21 ultra som jag kommer att byta mot någon ny modell när tillräckligt mycket har hänt. S21 är tillräckligt snabb.
Förr surfade jag på laptops men nu använder jag mest mobilen och en stationär pc för grafik och musik jobb.
Jah skulle hellre vilja ha en tablet att surfa på och kollar in Samsungs värsting. men tycker det är för mycket pengar för bara att surfa och kolla film på.. dom skulle kunna ta bort funktionen att använda tablets att ringa ingen tror jag använder dom att till det, och sänka priset lite.
En supersnabb med bara wifi14/15 tums 8k skärm för hemmabruk och jag trycker på köpknappen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback