Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-09, 02:53
  #1
Medlem
Bergatroll1s avatar
Vilka personer/organisationer/företag/hemliga sällskap/religiösa ordnar anser ni styr världen?

Fd. Sexutnyttjade nederländska visselblåsaren Ronald Bernard säger att Illuminati består av ett löst nätverk utav ca 8000 individer världen över. Som många bekräftat är Illuminati alltså inte ett namn för en organisation utan de går under andra namn och Illuminati är den huvudsakliga drivkraften (upplysning).

Upplysning är ett tema för alla hemliga och religiösa sällskap och de mest vanligt förekommande är Katolska kyrkan och Frimurarna.

T.ex nuvarande påven är en salig blandning av Katolikpåve, frimurare och Jesuit, varav det sistnämnda kanske den mest hemlighetsfulla som samtidigt har bland de mest inflytelserika personerna på toppositioner. T.ex är många inom CIA jesuiter. Inte för att döma eller så men Jesuitprästerna överlag känns ganska så genomonda.

Vi har Skull and bones som är USAs ledande av deras alla universitets sällskap (Yale University). Många utav alla de senaste presidenterna och sekreterare innan Trump var sk. "Bonesmen". Trumps far var en Bonesmen. Vi har även Walt Disney som var medlem i Skull and Bones, titta på valfri disneyfilm i princip så förstår du.

Jag rankar även Matt Groening högt, som är frimurare (upplys mig gärna om i vilken order). Han är skapare utav Simpsons som är kända i konspirationskretsar för att kunna förutsäga långt innan vad som ska ske i världen, och det mesta slår in med hög träffsäkerhet. Alltså sitter han och konspirerar med väldigt inflytelserika personer (CIA)?.

Donald Marshall som enligt egen utsago är en form av Illuminati slav i underjordiska baser säger att Matt Groening kan se in i framtiden med Vril teknik och att Simpsons baseras på det. Jag är skeptisk men tror väl bland annat på att oerhörd makt, spådom och utstuderade planer spelar in iallafall.

Mycket som han säger låter dock för sjukt för att vara sant medans annat är mycket troligt. Läs på www.donaldmarshall.proboards.com samt Donald Marshall Revolution.

Vissa nämner även Wallenberg som en tänkbar kandidat för att vara med och styra världen, då de styr telekom infrastruktur som alla använder sig utav. Han är så vitt jag vet inte med i ett hemligt sällskap.

Vi har även Microsofts Bill Gates som är frimurare.
Citera
2024-04-09, 03:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Vilka personer/organisationer/företag/hemliga sällskap/religiösa ordnar anser ni styr världen?

Fd. Sexutnyttjade nederländska visselblåsaren Ronald Bernard säger att Illuminati består av ett löst nätverk utav ca 8000 individer världen över. Som många bekräftat är Illuminati alltså inte ett namn för en organisation utan de går under andra namn och Illuminati är den huvudsakliga drivkraften (upplysning).

Upplysning är ett tema för alla hemliga och religiösa sällskap och de mest vanligt förekommande är Katolska kyrkan och Frimurarna.

T.ex nuvarande påven är en salig blandning av Katolikpåve, frimurare och Jesuit, varav det sistnämnda kanske den mest hemlighetsfulla som samtidigt har bland de mest inflytelserika personerna på toppositioner. T.ex är många inom CIA jesuiter. Inte för att döma eller så men Jesuitprästerna överlag känns ganska så genomonda.

Vi har Skull and bones som är USAs ledande av deras alla universitets sällskap (Yale University). Många utav alla de senaste presidenterna och sekreterare innan Trump var sk. "Bonesmen". Trumps far var en Bonesmen. Vi har även Walt Disney som var medlem i Skull and Bones, titta på valfri disneyfilm i princip så förstår du.

Jag rankar även Matt Groening högt, som är frimurare (upplys mig gärna om i vilken order). Han är skapare utav Simpsons som är kända i konspirationskretsar för att kunna förutsäga långt innan vad som ska ske i världen, och det mesta slår in med hög träffsäkerhet. Alltså sitter han och konspirerar med väldigt inflytelserika personer (CIA)?.

Donald Marshall som enligt egen utsago är en form av Illuminati slav i underjordiska baser säger att Matt Groening kan se in i framtiden med Vril teknik och att Simpsons baseras på det. Jag är skeptisk men tror väl bland annat på att oerhörd makt, spådom och utstuderade planer spelar in iallafall.

Mycket som han säger låter dock för sjukt för att vara sant medans annat är mycket troligt. Läs på www.donaldmarshall.proboards.com samt Donald Marshall Revolution.

Vissa nämner även Wallenberg som en tänkbar kandidat för att vara med och styra världen, då de styr telekom infrastruktur som alla använder sig utav. Han är så vitt jag vet inte med i ett hemligt sällskap.

Vi har även Microsofts Bill Gates som är frimurare.

Det vore kul om du hade något mer än en vild foliehatt-gissning att komma med, eller är det menat att tråden ska va ett skämt?
Citera
2024-04-09, 03:18
  #3
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det vore kul om du hade något mer än en vild foliehatt-gissning att komma med, eller är det menat att tråden ska va ett skämt?

Kom med egna förslag istället för att spela Allan. Det jag sa var enbart förslag. Det finns mera att hämta men de är absolut högt i ranking.
Citera
2024-04-09, 03:19
  #4
Medlem
Bergatroll1s avatar
Någon som vet mer om Seven Society för övrigt? Intressant symbol och en av de mest sekretiva universitetsordnar.
Citera
2024-04-09, 03:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Kom med egna förslag istället för att spela Allan. Det jag sa var enbart förslag. Det finns mera att hämta men de är absolut högt i ranking.

Men du fattar väl att ingen kan se in i framtiden?
Varken jag, du, Matt Groening eller en AI.
Citera
2024-04-09, 03:20
  #6
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Men du fattar väl att ingen kan se in i framtiden?
Varken jag, du, Matt Groening eller en AI.

Om du läser så skriver jag ju att jag är skeptisk.
Citera
2024-04-09, 03:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Om du läser så skriver jag ju att jag är skeptisk.

Han kanske är utomjording, vad vet jag…
Citera
2024-04-09, 03:27
  #8
Medlem
Jag tror att det är hyfsat enkelt.

Om du tar de 10 rikaste familjerna från varje hyfsat inflytelserikt land, och låter dem träffas årligen för att komma framåt med hur samhället ska se ut på det stora hela.
Tänk t.e.x grön energi just ju.
Då kan du nog även klura ut hur det kommer se ut i stora drag framöver oxå.

Det ligger liksom i deras intresse att utvecklingen ständigt tar sig framåt.

Ett konkret exempel.
Elbilar kommer bara va hypat tills de flesta har köpt en. Efter det så kommer ”nästa” the nog thing-uppfinning, vad nu det kan tänkas bli.
Samma sak med grön energi (som redan visar sig ha stora brister med just miljöaspekten samt lönsamheten).
Det kommer något annat efter det.
__________________
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-04-09 kl. 04:17.
Citera
2024-04-09, 03:30
  #9
Medlem
Bergatroll1s avatar
Med andra ord. Något likt Bilderberggruppen?
Citera
2024-04-09, 04:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Med andra ord. Något likt Bilderberggruppen?

Jag har inte koll på varken Bilderberggruppen eller nån annan grupp.

Men självklart så känner ju många rika människor varann, eftersom att de gör affärer med varann, och deras barn pluggar i samma skolor.
Citera
2024-04-09, 05:10
  #11
Avstängd
Full-Retards avatar
Follow the money. Kolla på de 100 rikaste och hur de känner varandra.
Citera
2024-04-09, 05:13
  #12
Medlem
Masingas avatar
De som styr syns inte. Har inget behov av att synas heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback