Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-10, 03:38
  #37
Medlem
Zantoris avatar
Jockiboi styr världen
Citera
2024-04-10, 04:12
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hört från en källa inom den amerikanska försvarsapparaten att LION CLUBS är en styrande organisation.

Jag har oxå hört det från en säker källa (en norrman, när ljög en norrbagge senast?), men han sa Bamseklubben…men de kan mkt väl kalla sig Lions utomlands.
Citera
2024-04-10, 04:42
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
Vilka personer/organisationer/företag/hemliga sällskap/religiösa ordnar anser ni styr världen?

Fd. Sexutnyttjade nederländska visselblåsaren Ronald Bernard säger att Illuminati består av ett löst nätverk utav ca 8000 individer världen över. Som många bekräftat är Illuminati alltså inte ett namn för en organisation utan de går under andra namn och Illuminati är den huvudsakliga drivkraften (upplysning).

Upplysning är ett tema för alla hemliga och religiösa sällskap och de mest vanligt förekommande är Katolska kyrkan och Frimurarna.

T.ex nuvarande påven är en salig blandning av Katolikpåve, frimurare och Jesuit, varav det sistnämnda kanske den mest hemlighetsfulla som samtidigt har bland de mest inflytelserika personerna på toppositioner. T.ex är många inom CIA jesuiter. Inte för att döma eller så men Jesuitprästerna överlag känns ganska så genomonda.

Vi har Skull and bones som är USAs ledande av deras alla universitets sällskap (Yale University). Många utav alla de senaste presidenterna och sekreterare innan Trump var sk. "Bonesmen". Trumps far var en Bonesmen. Vi har även Walt Disney som var medlem i Skull and Bones, titta på valfri disneyfilm i princip så förstår du.

Jag rankar även Matt Groening högt, som är frimurare (upplys mig gärna om i vilken order). Han är skapare utav Simpsons som är kända i konspirationskretsar för att kunna förutsäga långt innan vad som ska ske i världen, och det mesta slår in med hög träffsäkerhet. Alltså sitter han och konspirerar med väldigt inflytelserika personer (CIA)?.

Donald Marshall som enligt egen utsago är en form av Illuminati slav i underjordiska baser säger att Matt Groening kan se in i framtiden med Vril teknik och att Simpsons baseras på det. Jag är skeptisk men tror väl bland annat på att oerhörd makt, spådom och utstuderade planer spelar in iallafall.

Mycket som han säger låter dock för sjukt för att vara sant medans annat är mycket troligt. Läs på www.donaldmarshall.proboards.com samt Donald Marshall Revolution.

Vissa nämner även Wallenberg som en tänkbar kandidat för att vara med och styra världen, då de styr telekom infrastruktur som alla använder sig utav. Han är så vitt jag vet inte med i ett hemligt sällskap.

Vi har även Microsofts Bill Gates som är frimurare.
Vril - Vril-society inspirerades av en Sci-Fi nove(the coming race) författad av en engelsman -Edward Lytton - som var utbildad vid Cambridge/Kings college/universitet som så klart har sitt ”hemliga” sällskap kallat ”The Apostels” vilket rankas i samma klass som Skull’n Bones - https://www.mentalfloss.com/article/...cret-societies

Jesuiterna och CIA hmmm - Jesuitorden’s grundare var Bask..men sägs ha varit en sk ”conversos” - Judisk som konverterat till Kristendom men i hemlighet utövar sitt födelse kall , faktiskt så fanns där mängder med convesos bland conquistadorerna som ”upptackte” the Americas bland annat sägs självaste Columbus ha varit en sådan konvertit, kanske Jesuiterna av idag fortfarande är dolda Judar ?
Så CIA då ? Well organisationens deputy director är jude , heck i stort är hela Biden administrationen Judisk ……
Detta för er som spinner på den ”judarna styr världen” tråden
Citera
2024-04-10, 04:49
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hört från en källa inom den amerikanska försvarsapparaten att LION CLUBS är en styrande organisation.
Tja, de finns också här i Kina så kanske det kan stämma …hmmm
Citera
2024-04-10, 07:06
  #41
Medlem
RompeTodos avatar
Frimureri aka "masonry", symboliken porträtteras överallt i media och i varumärken/logotyper, "brands" mm. Symboliken refererar till satanismen/firmureri. Det finns säkert fler "gömda sällskap" men tydligt är att oavsett sällskap så verkar just satanismkopplingen vara central.

För att ge några få exempel.

Drycken "monster": m:et är uppbyggt av tre stycken sexor på hebreiska.
Google play ikon: Seal of satan
App store: Masonic square and compass
X (föredetta twitter): spegla x:et och placera det bredvid så dyker även här "masonic square and compass" upp.
Gmail ikon: Royal Arch Chapter & Council Apron
Facebook ikon: Masonic Tubal-Cain
Chrome ikon: Divine king sign "666"
One dollar bill: All seeing eye

Dumheterna tar aldrig slut. Detta är bara ett litet litet axplock av det jag kom på on top of the head.

"Balenciaga" betyder "Baal is the king"
Citera
2024-04-10, 08:27
  #42
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Hur styr de?

Ellon och Billy GÖR saker. Vad gör dina Black Rock Vanguard?

Du borde googla dessa bolag innan du öppnar munnen.

"BlackRock, Inc. is an American multinational investment company. It is the world's largest asset manager, with $10 trillion in assets under management as of December 31, 2023"

Vet du inte vilka dessa stora drakar vet du inte mycket om vilka som styr på riktigt.
Citera
2024-04-10, 08:32
  #43
Medlem
p00ninos avatar
Det finns inget enkelt svar, men allmänt så kan man säga en lös sammanhållen grupp förmögna och inflytelserika "klaner" med gemensamma intressen och mer/mindre intresse för ockult symbolik, som i sin tur infiltrerar militär, underrättelsetjänst, domstolar, religiösa samfund, etc.

Det tog ordentlig fart under kolonialtiden, när mycket nytt välstånd skapades, och droghandeln är central eftersom det utgör en avsevärd svart inkomstkälla.

För den som vill läsa mer, kan rekommenderas:
Dope Inc av Lyndon LaRouche
Hemsidan ISGP-studies som bedrivs av Joel van der Reijden
Wikispooks
Bloodlines of Illuminati av Fritz Springmeier

Den sistnämnda återfanns hos Usama bin Laden när man tog honom i Abbottabad i Pakistan 2011. Andra dokument som påträffades finns indexerade här. En stor del är vanliga tidningar (på arabiska), instruktionsböcker och annat ointressant, men det finns ett och annat som är värt att kika på.

Ingen av dessa källor är 100% träffsäkra, det ligger liksom i sakens natur att det förekommer mycket "disinfo", kontrollerad opposition och annan information som inte leder någonstans. Men man får en någorlunda helhetsbild att utgå ifrån.

En bra startpunkt är Opiumkrigen i Kina under 1800-talet, eftersom det var då många av dessa familjer och individer grundlade sina enorma förmögenheter och världen började globaliseras på allvar (tack vare utvecklad sjöfart), vilket gav dem en enorm skjuts via finansmarknaden (banker och försäkringsbolag), men det har pågått sedan antiken och för oss i Sverige är Hansan av särskilt intresse då den dominerade handeln i Östersjön.

Judar intar en särskilt framstående roll av flera skäl: de har en lång tradition av arbete inom finans och som köpmän, ända sedan antiken; judiskt prästerskap ("fariséer") har sedan gammalt stort inflytande via religion, som cementerades iom. konciliet i Nicaea där gamla prästerskapet via Östrom "tyglade" den nyuppkomna, mer progressiva kristendomen; sionismen har fungerat som ett etniskt lim och användes av brittiska imperiet för att gynna deras intressen i Mellanöstern gentemot ryska och ottomanska imperiet ("The Great Game"), vilket sedermera blev till de konflikter om olja vi ser idag.

En vanlig missuppfattning är att "USA" styr världen, men det är lite för grovhugget. Det som skedde var att koloniseringen av Amerika utgjorde en inkomstkälla som berikade många familjer och individer, som tidigare varit mer begränsade i det mer rigida, aristokratiska Europa. Efter Andra världskriget grundlades också den amerikanska underrättelse-/säkerhetsappareten (via 1947 års säkerhetsakt) där militära underrättelseverksamheter "spillde över" och infiltrerade även det civila samhället ("militär-industriella komplexet").

Jag har avstått från att nämna för mycket om de mer ockulta/spirituella faktorerna i allt detta. Dels eftersom jag personligen inte tror det är den primära drivkraften (pengar och konkret makt tror jag väger tyngre), och dels eftersom jag inte fått något bra grepp om hur mycket det egentligen inverkar.
Men det finns tveklöst en aspekt av detta som är återkommande, bl.a. numerologi och ockult symbolik som enögdhet, bibliska referenser, arkitektur, ritualer, m.m.

Trevlig läsning!
Citera
2024-04-10, 10:30
  #44
Medlem
Bergatroll1s avatar
Vad tror ni om den gråe påven Pepe Orsini?
Citera
2024-04-10, 10:39
  #45
Medlem
Tervulls avatar
Jag tror vi är utsatta för andra makter än mänsklighet. Det kan inte vara så att en grupp människor har sådan enorm kraft över oss andra och dessutom är helt ouppnåeliga. Dessa varelser vill oss inget gott alls utan vi skall bara vara slavar åt de. De utarmar vår jord och sprider skräck. Det var inte så här det var tänkt. Jag har läst boken Kriget om livet av per shapirou där han skriver om arkontisk påverkan här på jorden. Det tror jag på. Vanliga människor kan inte få sån makt det måste vara något annat. Och makt samt rikedom i all ära men detta är något annat. De är ute efter något mer.

De som utger sig för att vara goda är onda. Dvs ondskan klär sig i godhet. Ta tex alla dessa klimatalarmister och Pride förespråkare vilka ses som goda men det är ren ondska. Man vill förstöra allt som är naturligt. Alla krigshetsare som utger sig för att vara på den goda sidan osv osv. Det går ju inte att blunda för hur mycket ondska det finns på vår jord och det blir värre och värre vi måste stå emot av alla krafter mot detta för det håller på att eskalera fullskaligt.
__________________
Senast redigerad av Tervull 2024-04-10 kl. 10:44.
Citera
2024-04-10, 10:52
  #46
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdjur
I Sverige skulle jag säga att medlemmarna Timmermansorden styr och ställer väldigt mycket.

https://timmermansorden.se/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Timmermansorden

Många anor kommer från de tidiga Svarthuvudbröderna som var ett handels/försvarsgille för balttyska patricierätter under Hansan. Svarhuvudbröder agerade bl.a. som rådgivare till Gustav II Adolf. De grundade banker som lånade ut pengar till Europas kungahus för att bekosta alla krig.

Det är nog samma folk då som nu, som styr.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brotherhood_of_Blackheads

Blackrock?

Vilka framstående personer styr Timmermansorden. Vem leder orden? Vad har dem makt över?
Citera
2024-04-10, 13:41
  #47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdjur
I Sverige skulle jag säga att medlemmarna Timmermansorden styr och ställer väldigt mycket.

https://timmermansorden.se/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Timmermansorden

Många anor kommer från de tidiga Svarthuvudbröderna som var ett handels/försvarsgille för balttyska patricierätter under Hansan. Svarhuvudbröder agerade bl.a. som rådgivare till Gustav II Adolf. De grundade banker som lånade ut pengar till Europas kungahus för att bekosta alla krig.

Det är nog samma folk då som nu, som styr.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brotherhood_of_Blackheads

Blackrock?
Det där är ju intressant. Hade aldrig hört om dessa svarthuvud tidigare, finns där något mer än Wikipedia att läsa om dessa? Jag snabbgooglar det enda som kommer upp är turist hemsidor med info om deras högkvarters hus i Riga som tydligen är en turistattraktion .
Var de ett speciellt folkslag - Turkar , semiter, eller rentav Afrikaner som det tycks vara avbildat på deras Riga hus ? Och din avatar ?
Citera
2024-04-10, 17:51
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdjur
I Sverige skulle jag säga att medlemmarna Timmermansorden styr och ställer väldigt mycket.

https://timmermansorden.se/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Timmermansorden

Många anor kommer från de tidiga Svarthuvudbröderna som var ett handels/försvarsgille för balttyska patricierätter under Hansan. Svarhuvudbröder agerade bl.a. som rådgivare till Gustav II Adolf. De grundade banker som lånade ut pengar till Europas kungahus för att bekosta alla krig.

Det är nog samma folk då som nu, som styr.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brotherhood_of_Blackheads

Blackrock?
Vad pratar du om? Baltikum och Tyskland?? Timmermansorden kom till Sverige från Storbritannien via Nederländerna. Givetvis finns - som i de flesta ordenssällskap - legender om ett storvulet förflutet, uppgifterna om att Timmermansorden fanns i Tyskland är inte styrkta.

http://www.arnell.cc/1750.htm#timmerman
__________________
Senast redigerad av jonar242 2024-04-10 kl. 17:55.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback