Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-09, 15:53
  #1
Medlem
Alkibiadess avatar
Kvalspel till fotbolls-EM för damer i Schweiz 2025: Sverige-Frankrike 9/4 19.00 (omgång 2)

Eftersom det var en del kommentarer när Sverige spelade mot England så är det väl bra om vi kan ha matchpratet här.

Avspark 19.00 Gamla Ullevi

TV4 sänder i TV12 och på TV4 Play. Försnacket börjar kl 18.30.
Citera
2024-04-09, 16:41
  #2
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Kvalspel till fotbolls-EM för damer i Schweiz 2025: Sverige-Frankrike 9/4 19.00 (omgång 2)

Eftersom det var en del kommentarer när Sverige spelade mot England så är det väl bra om vi kan ha matchpratet här.

Avspark 19.00 Gamla Ullevi

TV4 sänder i TV12 och på TV4 Play. Försnacket börjar kl 18.30.

Man måste tyvärr ha TV Play+Sport för 399kr i månaden för att se matchen...jävla rövarpris. TV12 kostar 549kr i månaden.
Citera
2024-04-09, 16:55
  #3
Avstängd
...eller också fulstreamar man gratis på Drakula.org.
Ingen länk uppe än, men det fanns länkar till de tidiga matcherna idag.
Klicka bort lite reklam i början, sedan kan du börja njuta att Ryttings skönhet.

Inte säkert det är TV4- sändningen, men så länge Rytting är med så!
Citera
2024-04-09, 16:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Man måste tyvärr ha TV Play+Sport för 399kr i månaden för att se matchen...jävla rövarpris. TV12 kostar 549kr i månaden.
Stämmer inte. TV12 ingår linjärt i abonnemanget TV4Play+ för 59kr/mån.

Om man nu inte redan har gratis tillgång till TV12 via TV-leverantörens stream-app ifall ens hushåll har kollektivavtal med någon av TV-leverantörerna, merparten av alla flerfamiljshus har det hos antingen Comhem/Tele2, Telenor eller Telia. Räcker att en person i släkten bor i ett sådant hushåll så har man TV12 om man anstränger sig lite.

Som uppladdning inför kvällens matcher med dom nordiska damerna spelas som vanligt svenska Andreas Carlsson & The Moonshine Band's countrylåt Girls Night Out i min HiFi på hög volym, tidernas bästa svenska girl power-låt!

https://youtube.com/watch?v=BEU6tJLtDCM
https://music.apple.com/se/album/gir...gle/1626794992
https://open.spotify.com/album/1VYQpylYzWpCDdThWMLquf

Den här tråden handlar ju om svenska matchen, men för dom som vill se mer, missa inte dom andra matcherna, kopierar in schemat här från andra tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Många matcher på en gång ikväll för dom nordiska kvinnorna om man nu har möjlighet att se dom:

Tisdag 9 April

17:30-20:00 Fodbold, EM-kvalifikation: Danmark - Belgien (k) ---> DR1/VRT Canvas
17.45/18.05–20.15 Uefa EM-kval i fotboll för damer, Finland - Italien (svenskt referat) Yle2/Rai2
18:30-21:00 Sverige – Frankrike, EM-kval damer · TV12/TV4Play/W9
18.05-20.10 EM-kval damer, Tyskland - Island, Gruppspel | Grupp A | Omgång 2 ---> VSport1/Viaplay/RUV1/ZDF
18.55-21.00 EM-kval damer, Spanien - Tjeckien, Gruppspel | Grupp A | Omgång 2 ---> Viaplay/TVE La1
20:30/20:45-22:45 Nederland - Norge. ---> NPO3/NRK2
20:30 Ireland Republic vs England ---> RTE2/ITV1
Citera
2024-04-09, 17:01
  #5
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Stämmer inte. TV12 ingår linjärt i abonnemanget TV4Play+ för 59kr/mån.

Om man nu inte redan har gratis tillgång till TV12 via TV-leverantörens stream-app ifall ens hushåll har kollektivavtal med någon av TV-leverantörerna, merparten av alla flerfamiljshus har det hos antingen Comhem/Tele2, Telenor eller Telia. Räcker att en person i släkten bor i ett sådant hushåll så har man TV12 om man anstränger sig lite.

Som uppladdning inför kvällens matcher med dom nordiska damerna spelas som vanligt svenska Andreas Carlsson & The Moonshine Band's countrylåt Girls Night Out i min HiFi på hög volym, tidernas bästa svenska girl power-låt!

https://youtube.com/watch?v=BEU6tJLtDCM
https://music.apple.com/se/album/gir...gle/1626794992
https://open.spotify.com/album/1VYQpylYzWpCDdThWMLquf

Den här tråden handlar ju om svenska matchen, men för dom som vill se mer, missa inte dom andra matcherna, kopierar in schemat här från andra tråden:

Okej, jag får försöka "anstränga" mig lite och se om jag får bukt på detta. Surt att missa matchen.
Citera
2024-04-09, 17:08
  #6
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
...eller också fulstreamar man gratis på Drakula.org.
Ingen länk uppe än, men det fanns länkar till de tidiga matcherna idag.
Klicka bort lite reklam i början, sedan kan du börja njuta att Ryttings skönhet.

Inte säkert det är TV4- sändningen, men så länge Rytting är med så!

Tack för tips. Ja, Rytting och Asllani är svårslagna, de två skulle jag kunna titta på i timmar om de så plockade svamp i skogen...
Citera
2024-04-09, 17:28
  #7
Medlem
RickNesss avatar
Borde dom inte klämma ur sig laguppställningen nu?
Citera
2024-04-09, 17:50
  #8
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Borde dom inte klämma ur sig laguppställningen nu?

Sveriges är släppt nu iaf, tror det är samma som mot England.
Citera
2024-04-09, 17:54
  #9
Medlem
welcometorealitys avatar
Sveriges startelva.

Citat:
Jennifer Falk - Hanna Lundkvist, Linda Sembrant, Magdalena Eriksson, Jonna Andersson - Filippa Angeldahl, Kosovare Asllani, Julia Zigiotti Olme - Johanna Rytting Kaneryd, Stina Blackstenius, Fridolina Rolfö
Citera
2024-04-09, 18:02
  #10
Medlem
DjPuttes avatar
Hur fan kan man spela Falk i målet??
Den är obegriplig i min ögon!!!!
Citera
2024-04-09, 18:35
  #11
Medlem
petronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hur fan kan man spela Falk i målet??
Den är obegriplig i min ögon!!!!

Varför är det obegripligt? Jennifer gjorde ju en utmärkt match mot England!
Citera
2024-04-09, 18:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hur fan kan man spela Falk i målet??
Den är obegriplig i min ögon!!!!

Du kanske ska gå till Specsavers?

Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Varför är det obegripligt? Jennifer gjorde ju en utmärkt match mot England!

Exakt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback