Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-22, 16:07
  #37
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
Bilda dig en egen uppfattning om komfort osv.

Visst är en stor Volvo säkert behagligare än en Yaris, men personligen har jag inget emot att åka 100 mil motorväg med en Yaris.
Alla har ju olika krav där så enda vägen är väl att testa själv tillslut!
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Ungefär så ja, mindre oförutsebara servicejobb på den motorfan.
Okej, tack för upplysningen!
Citera
2024-04-22, 23:24
  #38
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
Bilda dig en egen uppfattning om komfort osv.

Visst är en stor Volvo säkert behagligare än en Yaris, men personligen har jag inget emot att åka 100 mil motorväg med en Yaris.
Vissa har inget emot att sitta på en träpall, en fåtölj är ändå skönare. Jag verkligen stormtrivs i bullriga och motorsvaga bilar, men skulle jag rekommendera en DAF33 från 70talet (bortsett från att drivlinan är gammal så är det jävligt driftsäkra bilar) mot en mercedes w124 (bortsett från att drivlinan är gammal så är det en jävligt driftsäker bil) så skulle jag se mig själv som en idiot, om du förstår hinten.
__________________
Senast redigerad av daf66 2024-04-22 kl. 23:28.
Citera
2024-04-22, 23:57
  #39
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Vissa har inget emot att sitta på en träpall, en fåtölj är ändå skönare. Jag verkligen stormtrivs i bullriga och motorsvaga bilar, men skulle jag rekommendera en DAF33 från 70talet (bortsett från att drivlinan är gammal så är det jävligt driftsäkra bilar) mot en mercedes w124 (bortsett från att drivlinan är gammal så är det en jävligt driftsäker bil) så skulle jag se mig själv som en idiot, om du förstår hinten.

Det handlar väl för fan inte om vad som är mest bekvämt?

Om TS kan trivas med en Yaris så är det ett mycket billigare och driftsäkrare alternativ än någon modern Volvo.

Kommer Yarisen vara bekvämare? Självfallet inte, men kanske bekväm nog för TS då ekonomin ändå begränsar i det här fallet.

Om jag var du skulle jag sätta bilen i en bergvägg utan bälte.
Citera
2024-04-23, 01:14
  #40
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
Det handlar väl för fan inte om vad som är mest bekvämt?

Om TS kan trivas med en Yaris så är det ett mycket billigare och driftsäkrare alternativ än någon modern Volvo.

Kommer Yarisen vara bekvämare? Självfallet inte, men kanske bekväm nog för TS då ekonomin ändå begränsar i det här fallet.

Om jag var du skulle jag sätta bilen i en bergvägg utan bälte.
Om jag 180 dagar om året ska köra 10 mil, d.v.s. närmare 2000 mils pendling årligen ... så skulle jag inte välja en Yaris, även om det var en 2022 års modell. Inte heller skulle jag valt den om jag hade möjlighet att spara (hela) 8000kr i bensinkostnad att ha 0,3L/mil mindre soppaförbrukning. Jag skulle av erfarenhet valt en bil som är tyst och bekväm med mycket utrymme, för jag vet - till skillnad från dig hur det känns att komma fram utvilad.

Du verkade inte förstå, jag kallade dig allena för idiot.

Edit: aha - du kanske tänkte att inköpspriset är bättre och då är det värt? Skulle inte köpt en 2012 års (med 1.3vvt motor ) yaris som ursprungligen köptes för att den var just det, billig. Du får en piece of shit rosthög som servicekostnaden blir fenomenalt mycket högre än beräknat, då delar går sönder vid demontering.
__________________
Senast redigerad av daf66 2024-04-23 kl. 01:23.
Citera
2024-04-24, 01:33
  #41
Medlem
Toyota är ljusår bättre kvalitet för priset än volvo i prisklassen Mazda 3 eller Kia Ceed är alternativ.

Större Toyota med prisvärda alternativ är Corolla/Auris eller Avensis.

Skippa Diesel, dyr skatt på äldre modeller.

Slå in regnummer på bilen på någon sida så du ser om den besiktats regelbundet. Undvik bilar som bytt ägare ofta senaste åren.
__________________
Senast redigerad av Ironside79 2024-04-24 kl. 01:51.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback