Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-04-15, 12:14
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Transpersoner kan inte ändra sig så lätt. Det som troligtvis skulle hjälpa dem är att prata vilka som har förtryckt dem och hur.

Det är inte någon man eller kvinna som på skoj kan klä ut sig , det har mer blivit en besatthet.

Män kan gärna låssas de är kvinnliga , så länge de kan välja så är det inga problem. Problemet är när man inte klarar av vara man och känner man måste vara kvinna så blir man enligt statistiker deprimerad och självmordsbenägen. Samma för bägge könen.

Fast jag tror nog mer på att det är annan könsidentitet i hjärnan som är den största orsaken bakom att människor vill ändra kön.

och jag tror inte män som äger drag som klassas som feminina ..."låtsas" något.
jag tror att könen inte är så strikt uppdelade biologiskt som många föreställer sig, (eller låtsas) vi är överlappande som kön.
Det ingår alltså i det biologiska könet man att ex gilla laga mat, ta hand om sjuka, ha stor empatisk förmåga och vara liten och smalaxlad etc...en man som är detta är lika mycket man som alla andra män.
Och motsatt gäller för kvinnor.
Du har mängder med kvinnor som är dominanta, fysisk starka och "kapabla" och som gillar sånt som klassas som maskulint, de är inte mindre kvinnor för det.

Könsidentitet är helt enkelt mer än det vi har mellan benen, det sitter även i hjärnan.
Citera
2024-04-15, 13:18
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast jag tror nog mer på att det är annan könsidentitet i hjärnan som är den största orsaken bakom att människor vill ändra kön.

och jag tror inte män som äger drag som klassas som feminina ..."låtsas" något.
jag tror att könen inte är så strikt uppdelade biologiskt som många föreställer sig, (eller låtsas) vi är överlappande som kön.
Det ingår alltså i det biologiska könet man att ex gilla laga mat, ta hand om sjuka, ha stor empatisk förmåga och vara liten och smalaxlad etc...en man som är detta är lika mycket man som alla andra män.
Och motsatt gäller för kvinnor.
Du har mängder med kvinnor som är dominanta, fysisk starka och "kapabla" och som gillar sånt som klassas som maskulint, de är inte mindre kvinnor för det.

Könsidentitet är helt enkelt mer än det vi har mellan benen, det sitter även i hjärnan.

Jo det är bra man kan ta olika roller en man kan göra det en kvinna kan och tvärtom.

Fast det som könsdysfori handlar om är något annat. Enligt socialstyrelsen har de flesta en annan diagnos också.

Jag tror att anledningen det ökar är att förtrycket mot kvinnor ökat speciellt i skolan där flickor måste vara.

Vad vi måste göra är att se över hur vi kan minska förtrycket. Flytta de elever som förtrycker flickor eller andra åtgärder som ger resultat.

Feminister är inte tillräckligt hängivna att minska förtrycket av kvinnor, måste bli bättre. Ju mer könsdysfori desto mer förtryck mot kvinnor.
Citera
2024-04-15, 17:08
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men snälla rara...människor består av gener....gener som alltså sprider sig även till dina syskon och återfinns i hela din släkt i olika mixer.

Det är individer som dör och släktled som "dör ut" alltså en specifik "mix" av gener, inget annat.
Har du många helsyskon som i sin tur skaffar barn, så lever de flesta av dina gener vidare.

Jag skrev "mutationer". Syskonen har inte dessa mutationer, det är själva definitionen.
Så jo, de dör ut.
Det finns precis hur mycket vetenskaligt belägg som helst för hur det naturliga urvalet går till. Inget att diskutera.
Citera
2024-04-16, 07:38
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag skrev "mutationer". Syskonen har inte dessa mutationer, det är själva definitionen.
Så jo, de dör ut.
Det finns precis hur mycket vetenskaligt belägg som helst för hur det naturliga urvalet går till. Inget att diskutera.

Du skrev "mutanter". tror knappast att viljan att inte skaffa barn är en "mutation".
och du la upp texten som att någons vilja att inte skaffa barn skulle sätta stopp för dens gener.
Den synen är liksom helt åt helvete felaktig.
Citera
2024-04-16, 09:01
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du skrev "mutanter". tror knappast att viljan att inte skaffa barn är en "mutation".
och du la upp texten som att någons vilja att inte skaffa barn skulle sätta stopp för dens gener.
Den synen är liksom helt åt helvete felaktig.

Jag tror du har problem med läsförståelsen. Jag skrev:
"De mutanter som inte vill skaffa barn och familj får inga barn och dör ut. I varje generation finns det säkert några, och i varje generation dör dessa mutationer ut och försvinner."

Jag förstår att det finnas andra orsaker till att man inte skaffar barn.
Jag bara svarade på ditt inlägg:
Citat:
Men snälla rara...människor består av gener....gener som alltså sprider sig även till dina syskon och återfinns i hela din släkt i olika mixer.

Det är individer som dör och släktled som "dör ut" alltså en specifik "mix" av gener, inget annat.
Har du många helsyskon som i sin tur skaffar barn, så lever de flesta av dina gener vidare.

Svaret avsåg din felaitkga slutledning att en mutation inte bara förekommer hos en individ utan även hos alla dess syskon.
Men mutationer som gör att man genetiskt inte vill ha barn dör nog ut medan syskonen, som saknar denna mutation, inte har motsvarande problem.

Jag tror vi diskuterar ett hörnfall där du fick spel eftersom du inte förstod vad jag menade.
Jag föreslår att vi slutar här och fokuserar på ämnen i TS.
Citera
2024-04-16, 20:20
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag tror du har problem med läsförståelsen. Jag skrev:
"De mutanter som inte vill skaffa barn och familj får inga barn och dör ut. I varje generation finns det säkert några, och i varje generation dör dessa mutationer ut och försvinner."

Jag förstår att det finnas andra orsaker till att man inte skaffar barn.
Jag bara svarade på ditt inlägg:


Svaret avsåg din felaitkga slutledning att en mutation inte bara förekommer hos en individ utan även hos alla dess syskon.
Men mutationer som gör att man genetiskt inte vill ha barn dör nog ut medan syskonen, som saknar denna mutation, inte har motsvarande problem.

Jag tror vi diskuterar ett hörnfall där du fick spel eftersom du inte förstod vad jag menade.
Jag föreslår att vi slutar här och fokuserar på ämnen i TS.

men bara ge dig, och erkänn att du skrev ett sanslöst förvirrat och direkt felaktigt inlägg.

Att inte vilja ha barn är inte någon mutation, alltså är inte individer som inte vill ha barn mutanter.
och alla individer dör förr eller senare...så ditt: "får inga barn och dör ut" är ju humor i sin rena dumhet.
Citera
2024-04-16, 20:45
  #55
Medlem
SoftGirls säger sig inte jobba men de är ju influencers, reklammakare alltså. De bara fejkar ickejobbet.
De "följare" de har som tror att detta är ett liv de kommer ha det bra med får sig en fin överraskning när killen tröttnat och det står hemmafru på CV:t.
Citera
2024-04-17, 06:33
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men bara ge dig, och erkänn att du skrev ett sanslöst förvirrat och direkt felaktigt inlägg.

Att inte vilja ha barn är inte någon mutation, alltså är inte individer som inte vill ha barn mutanter.
och alla individer dör förr eller senare...så ditt: "får inga barn och dör ut" är ju humor i sin rena dumhet.

Sluta tramsa. Jag skrev ett seriöst svar på ditt helt felaktiga påstående. Beskyllningar och nedvärderande tillmäten gör inte att du har rätt.
Läs gärna vår konversation en gång till. Från början till slut. Och se vad jag svarat på.
Citera
2024-04-17, 08:35
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Sluta tramsa. Jag skrev ett seriöst svar på ditt helt felaktiga påstående. Beskyllningar och nedvärderande tillmäten gör inte att du har rätt.
Läs gärna vår konversation en gång till. Från början till slut. Och se vad jag svarat på.

Du skrev förvirrat goja om "mutanter" som jag svarade på, varvid du började tjafsa.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback