Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-11, 08:21
  #1
Medlem
krommees avatar
Eftersom ni tror att er döda 'faster' finns kvar runt er , bör det inte finnas miljarder myrspöken ni också ser som susar runt i luften överallt ?
Citera
2024-04-11, 08:25
  #2
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Eftersom ni tror att er döda 'faster' finns kvar runt er , bör det inte finnas miljarder myrspöken ni också ser som susar runt i luften överallt ?

Knäppgök 😜
Citera
2024-04-11, 08:31
  #3
Medlem
Timmervargens avatar
Jag tror inte på spöken enligt traditionell definition. Däremot tror jag att vi, mänskligheten, i stort sett inte vet något om hur universum och dess fysik fungerar. Människor och djur kan fungera helt olika när det kommer till möjligheten att "bli spöken".

Det lilla man har skrapat på ytan inom kvantfysik tyder ju redan på en viss koppling till vad vi idag kallar paranormala fenomen.
Citera
2024-04-11, 08:35
  #4
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Eftersom ni tror att er döda 'faster' finns kvar runt er , bör det inte finnas miljarder myrspöken ni också ser som susar runt i luften överallt ?
Jag tror att jag är hemsökt av den första encelliga organismen från ursoppan.
Citera
2024-04-11, 08:40
  #5
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Våra bekanta inom Mede klassen som bor i Vasastan och på Södermalm i Stockholm tror vare sig på En gubbe i Molnet lr på avlidna som visar sig / tager kontakt.

"De enda spöken som finns är Högerspöken", säger våra godhjärtade bekanta som hyllar Rättvisa.

OnT: Varför just myror? Vi befarar ohlyckligt en papperskorg, i denna fina tråds framtid.
Citera
2024-04-11, 08:48
  #6
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Eftersom ni tror att er döda 'faster' finns kvar runt er , bör det inte finnas miljarder myrspöken ni också ser som susar runt i luften överallt ?

Det ända seriösa svaret flashback har att erbjuda i detta ämne.

Det finns så många döda människor att kan ta miste på vem som är vem ibland i dödsriket.
Citera
2024-04-11, 12:25
  #7
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Knäppgök 😜
Det är mitt svar varje gång nån i min närhet pratar om spöken
Citera
2024-04-11, 14:10
  #8
Medlem
fellowvessels avatar
När jag hostat ser jag ljusprickar som flyger omkring som flugor ungefär, en gång tittade jag mig i spegeln när jag hostat, där syntes de inte vilket kanske är lite konstigt, de syntes när jag titta bort från spegeln.

Jag kan boxa/slå som Lucky Luke skjuter, en gång när jag drämde till en spindel med en toffla eller dylikt så flög den sakta åt sidan rakt åt ett håll intakt, inte uppåt så antar att "himlen" inte var destinationen.

1 gång mosade jag en insekt till sot & smet sen fick den vatten på sig och då såg den ut som oskadd/hel.

Inte alla spöken stannar kvar på jorden.

Somligen är plentys där nere som man säger i Tomteboda.
__________________
Senast redigerad av fellowvessel 2024-04-11 kl. 14:25.
Citera
2024-04-11, 16:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmervargen
Jag tror inte på spöken enligt traditionell definition. Däremot tror jag att vi, mänskligheten, i stort sett inte vet något om hur universum och dess fysik fungerar. Människor och djur kan fungera helt olika när det kommer till möjligheten att "bli spöken".

Det lilla man har skrapat på ytan inom kvantfysik tyder ju redan på en viss koppling till vad vi idag kallar paranormala fenomen.

Du som verkar kunna detta, hur ser den kopplingen ut?
Citera
2024-04-11, 16:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror att jag är hemsökt av den första encelliga organismen från ursoppan.

Hahaha underbart.
Citera
2024-04-11, 22:47
  #11
Medlem
prokaryotkungens avatar
Alla kycklingar jag ätit i mitt liv kommer och hemsöker mig på nätterna. Det är skitjobbigt!
Citera
2024-04-11, 23:05
  #12
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Alla kycklingar jag ätit i mitt liv kommer och hemsöker mig på nätterna. Det är skitjobbigt!
hahahha
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback