Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-18, 13:16
  #157
Medlem
Kozooos avatar
[quote=PatsyStoneHC|88009333]
Citat:
Ursprungligen postat av Kozooo
1. Kvinnan blev informerad om praxis på förhand.
2. Detta gäller samtliga religiösa plagg och symboler om du inte sitter på annan information? Därav inte diskriminerande mot specifik person/religion.
3. Hänvisa till vilken lag som styrker din tes om fri klädsel/religionsutövande på arbetsplats i Sverige? Får du betalt för din närvaro så anpassar du dig till praxis.
4. Marktjänst involverar direkta kundmöten varenda dag vilket du ignorerat från start.
5. Din hänvisade artikel baserar sig alltså på ett missförstånd som kommunen även erkände och noterade, inte i närheten samma sak.

Att du klistrar in hela storyn igen som den efterblivna clownen du är, herregud människa. Bildas det mögel I hjärnan hos dig? Besvara allt, hänvisa till påli

1. Om man på förhand har blivit informerad så är det rätt att bli diskriminerad, vilka andra brott anser din hittepåregel borde gälla?
2. Vem har påstått att det inte skulle gälla andra religiösa platt och symboler? Vem har påstått att man får diskrimera personer utifrån någon annan religiös åskådning?
3. Du påstår motsatsen, du ska motbevisa och inte jag.
4 & 5. Du fick ett tips kring där någon hade diskriminerat utifrån religiös klädsel. Att personen inte visste skillnad på Niqab och Hijab är ju tragiskt för personen. Det var ändå diskriminering då personen bar just Hijab och inte Niqab, oförstånd är ingen anledning till undantag kring vår lagstiftning.

Har du svårt att förstå vad jag har skrivit bör du ta upp det med din elevassistent i vuxensäris. Jag har förklarat tillräckligt många gånger.

1. Har du blivit informerad om praxis på förhand så kan du inte yrka på diskriminering när du bryter mot den.
2. Du som gjort det till en specifik fråga rörande muslimer, företaget har rätt att hålla sin neutralitet sett till kund/civilsamhället.
3. Ska jag söka källor för dina egna påståenden? Lat jävla gris du. Bevisbördan ligger på dig men du vet att den inte existerar så du undvek den.
4-5. Ett tips? En artikel menar du? Du likställer ett missförstånd inom kommunen där det uppstod upprättelse för den anställda med detta scenario där personen har informerats på förhand? Du är tragiskt korkad, återgå till samhall eller ifyllnad av försörjningsstödet. Har du inte avlat vidare din idioti så kan jag rekommendera en vasektomi.
Citera
2024-04-18, 14:49
  #158
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozooo

1. Har du blivit informerad om praxis på förhand så kan du inte yrka på diskriminering när du bryter mot den.
2. Du som gjort det till en specifik fråga rörande muslimer, företaget har rätt att hålla sin neutralitet sett till kund/civilsamhället.
3. Ska jag söka källor för dina egna påståenden? Lat jävla gris du. Bevisbördan ligger på dig men du vet att den inte existerar så du undvek den.
4-5. Ett tips? En artikel menar du? Du likställer ett missförstånd inom kommunen där det uppstod upprättelse för den anställda med detta scenario där personen har informerats på förhand? Du är tragiskt korkad, återgå till samhall eller ifyllnad av försörjningsstödet. Har du inte avlat vidare din idioti så kan jag rekommendera en vasektomi.

1. Nej. Lagen är lagen. Kvinnan var för övrigt redan anställd.
2. Jag är inte TS. Har inte påstått att det rör specifikt muslimer. Du gör det för att försöka vrida fokus.
Däremot anser DO att flygbolagets uniformspolicy indirekt diskriminerar muslimska kvinnor.
3. Du ska visa källor på att det är okej att bryta mot diskrimineringslagen, inte jag.
Diskrimineringslagen har jag länkat till i tråden. Du fortsätter killgissa och tror att dina åsikter skulle trumfa lagen. Du kan förbjuda alla religiösa symboler, men inte en enskild. Men som sagt. Här handlar det om indirekt diskriminering.
Varför DN stämde kan du läsa om här. https://www.do.se/kunskap-stod-och-v...uniformsregler 1Direktlänk till DO.
Nu vänder jag blad. Men du kan ju be din specialpedagog på vuxensäris.

Dina återkommande själspeglingar i form av diverse invektiv är för övrigt riktigt tragiska.
Citera
2024-04-19, 16:33
  #159
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
1. Nej. Lagen är lagen. Kvinnan var för övrigt redan anställd.
2. Jag är inte TS. Har inte påstått att det rör specifikt muslimer. Du gör det för att försöka vrida fokus.
Däremot anser DO att flygbolagets uniformspolicy indirekt diskriminerar muslimska kvinnor.
3. Du ska visa källor på att det är okej att bryta mot diskrimineringslagen, inte jag.
Diskrimineringslagen har jag länkat till i tråden. Du fortsätter killgissa och tror att dina åsikter skulle trumfa lagen. Du kan förbjuda alla religiösa symboler, men inte en enskild. Men som sagt. Här handlar det om indirekt diskriminering.
Varför DN stämde kan du läsa om här. https://www.do.se/kunskap-stod-och-v...uniformsregler 1Direktlänk till DO.
Nu vänder jag blad. Men du kan ju be din specialpedagog på vuxensäris.

Dina återkommande själspeglingar i form av diverse invektiv är för övrigt riktigt tragiska.

1. - "Det finns ingen generell lagstiftning om klädkoder i arbetslivet, utöver de klädkoder som införs utifrån ett hälsoperspektiv. Eftersom det är upp till arbetsgivaren att bestämma vad som ska gälla kan det se väldigt olika ut på olika arbetsplatser", hon var förövrigt anställd som konsult hos bemanningsföretaget inte den aktuella arbetsgivaren.
2. Den "diskriminerar" mot alla som vill klä sig precis hur dom vill, vilket arbetsgivaren har en praxis för.
3. Företaget förbjuder redan religiösa plagg och symboler i tjänst för samtliga religioner, det slog vi fast för flera dagar sedan? Du själv påstod att ingen sagt något annat? Har du ändrat dig nu? Gäller det bara muslimer?

Du måste vara den mest korkade pajasen som hängt på flashback, knip igen käften och vänd blad nu grabben. Gummi eller vasektomi, högst aktuellt om du inte redan förpestat någon med din idioti.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback