Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-15, 16:25
  #1
Medlem
KarriarFeminismens avatar
En manlig kollega kom till mig och undrade en sak.
Han frågade "Hur kan jag sluta utöva patriarkalt förtryck på min kvinnliga chef?"

Vad menar du?, frågade jag.
Han svarade, jo jag har hört att jag gör det.
Var?, frågade jag.
Han svarade, på genusvetarutbildningen, samt på dagen då vi diskuterade värdegrund.
Men tjänar inte din chef tre gånger så mycket som dig, frågade jag?
Jo, det gör hon, men de sa att när jag som man finns i rummet så sker ett förtryck vare sig jag vill det eller inte.

Hur skall jag svara min kollega. Hur kan han sluta med sitt patriarkala förtryck mot sin slavdrivare till chef?
Citera
2024-04-15, 16:34
  #2
Medlem
Är chefen så känslig så för chefen dra åt helvete.

Såvida inte din manliga kollega är beredd att klä ut sig till kvinna.
Citera
2024-04-15, 16:34
  #3
Avstängd
triptykens avatar
Jag brukar också hitta på scenarion och starta trådar om dom. Är det en del i det patriarkala förtrycket?
Citera
2024-04-15, 16:40
  #4
Medlem
supremanics avatar
Han kan byta kön. En transperson får en något större offerkofta än en heterosexuell kvinna och hen kommer då klättra ett par steg högre än chefen på tycka-synd-om-skalan och rollerna blir ombytta där chefen nu är kränkande part.
Det som kan kasta omkull denna planen är dock om chefen är lesbisk, för då kan de nog hamna ganska lika på kränkthets skalan.
Citera
2024-04-15, 17:11
  #5
Avstängd
fuck.flashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
En manlig kollega kom till mig och undrade en sak.
Han frågade "Hur kan jag sluta utöva patriarkalt förtryck på min kvinnliga chef?"

Vad menar du?, frågade jag.
Han svarade, jo jag har hört att jag gör det.
Var?, frågade jag.
Han svarade, på genusvetarutbildningen, samt på dagen då vi diskuterade värdegrund.
Men tjänar inte din chef tre gånger så mycket som dig, frågade jag?
Jo, det gör hon, men de sa att när jag som man finns i rummet så sker ett förtryck vare sig jag vill det eller inte.

Hur skall jag svara min kollega. Hur kan han sluta med sitt patriarkala förtryck mot sin slavdrivare till chef?
Är det en chef som är kompetent och är chef för att denna chef är kompetent eller har hon "knullat sig till" (eller liknande) chefspositionen? Överlag: sluta jobba kring sån här dynga så slipper du hålla på. Bli en någorlunda fri människa, är ett allmänt tips "i all välmening" (som alla mästrande tips måste ha).
Citera
2024-04-15, 17:42
  #6
Medlem
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag brukar också hitta på scenarion och starta trådar om dom. Är det en del i det patriarkala förtrycket?

Det här är, tro det eller ej, ett verkligt scenario.
Citera
2024-04-15, 17:43
  #7
Medlem
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Han kan byta kön. En transperson får en något större offerkofta än en heterosexuell kvinna och hen kommer då klättra ett par steg högre än chefen på tycka-synd-om-skalan och rollerna blir ombytta där chefen nu är kränkande part.
Det som kan kasta omkull denna planen är dock om chefen är lesbisk, för då kan de nog hamna ganska lika på kränkthets skalan.

Men jag tror inte han vill göra det.
Han trivs med hur han är nu på det sättet.
Citera
2024-04-15, 17:57
  #8
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Hur ska du svara? Är inte konversationen i exemplet slut för länge sen eller behöver du alltid flera dagars betänktetid för att formulera dina åsikter?
Citera
2024-04-15, 21:00
  #9
Medlem
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Hur ska du svara? Är inte konversationen i exemplet slut för länge sen eller behöver du alltid flera dagars betänktetid för att formulera dina åsikter?

Det är ett pågående samtal. Han vill anpassa sig. Sluta vara patriarkal.
Citera
2024-04-16, 11:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarriarFeminismen
En manlig kollega kom till mig och undrade en sak.
Han frågade "Hur kan jag sluta utöva patriarkalt förtryck på min kvinnliga chef?"

Vad menar du?, frågade jag.
Han svarade, jo jag har hört att jag gör det.
Var?, frågade jag.
Han svarade, på genusvetarutbildningen, samt på dagen då vi diskuterade värdegrund.
Men tjänar inte din chef tre gånger så mycket som dig, frågade jag?
Jo, det gör hon, men de sa att när jag som man finns i rummet så sker ett förtryck vare sig jag vill det eller inte.

Hur skall jag svara min kollega. Hur kan han sluta med sitt patriarkala förtryck mot sin slavdrivare till chef?
Din vän är ju allvarligt förvirrad om han tror att han utgör ett förtryck mot kvinnor pga att han befinner sig i rummet. Aldrig någonsin i historien har kvinnor haft så många rättigheter, och i princip noll skyldigheter som idag. Jag skulle kalla det för ren bortskämdhet. Ändå klagas det mer över "patriarkatet" än någonsin tidigare.

Enligt mina erfarenheter spelar det ingen som helst roll över hur samhället ser ut eller hur kvinnans liv ser ut. Kvinnor hittar generellt sett alltid något att klaga över, och på något magiskt sätt är det mäns fel.

Om vi män "förtrycker" kvinnor genom att vara i samma rum som dem, då får vi helt enkelt upprätta ett apartheid system, där män och kvinnor inte får lov att ha kontakt med varandra öht. Kvinnor får lösa allting själva. De kommer varje år att få 50% av skattepengarna, och sedan får de styra sitt eget samhälle helt och hållet. Jag är personligen så trött på alla klagomål mot män från kvinnor, att jag hade varit för detta idag. Det är inget samhälle jag egentligen vill ha. Men det är helt omöjligt att leva och arbeta med människor som å ena sidan anser att de är "starka och kompetenta", men å andra sidan anser att de blir förtryckta av att en man befinner sig i rummet, eller höjer rösten eller något annat icke-problem.

Om kvinnor är förtryckta i väst idag, då vill jag också vara förtryckt. För mig är det helt uppenbart att det som kvinnor har kämpat för, dvs Feminism, har gjort dem mer olyckliga än vad de någonsin har varit tidigare. Varför skulle de vara lyckliga? Vilken kvinna blir lycklig av att bli påsatt av en massa män när hon är 18-27, och leva med en hund för resten av sitt liv?

Anledningen till varför allting som har med feminism att göra leder till crap, beror på att det är en manipulativ ideologi som är full av motsägelser. Kvinnor vill att alla kvinnor ska tjäna lika mycket pengar som alla män. Samtidigt vill de ha ett förhållande med en man som tjänar mer än dem. Hur skulle det gå till? Det finns noll logik i denna ideologi, och den går emot biologi och naturlagar. Detta har blivit kommunisternas nya grej. Det handlar inte längre om att arbetarna ska få det bättre, utan om att kvinnor som grupp, ska tjäna exakt lika mycket pengar som män som grupp. Detta är i princip omöjligt att uppnå, och det kommer att krävas en massa diskriminering och auktoritära metoder för att försöka få till det. Landet kommer dock att kollapsa långt innan något resultat kommer, då detta alltid blir fallet för dysfunktionella kommunist-stater.
Citera
2024-04-16, 12:49
  #11
Medlem
KarriarFeminismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Din vän är ju allvarligt förvirrad om han tror att han utgör ett förtryck mot kvinnor pga att han befinner sig i rummet. Aldrig någonsin i historien har kvinnor haft så många rättigheter, och i princip noll skyldigheter som idag. Jag skulle kalla det för ren bortskämdhet. Ändå klagas det mer över "patriarkatet" än någonsin tidigare.

Enligt mina erfarenheter spelar det ingen som helst roll över hur samhället ser ut eller hur kvinnans liv ser ut. Kvinnor hittar generellt sett alltid något att klaga över, och på något magiskt sätt är det mäns fel.

Om vi män "förtrycker" kvinnor genom att vara i samma rum som dem, då får vi helt enkelt upprätta ett apartheid system, där män och kvinnor inte får lov att ha kontakt med varandra öht. Kvinnor får lösa allting själva. De kommer varje år att få 50% av skattepengarna, och sedan får de styra sitt eget samhälle helt och hållet. Jag är personligen så trött på alla klagomål mot män från kvinnor, att jag hade varit för detta idag. Det är inget samhälle jag egentligen vill ha. Men det är helt omöjligt att leva och arbeta med människor som å ena sidan anser att de är "starka och kompetenta", men å andra sidan anser att de blir förtryckta av att en man befinner sig i rummet, eller höjer rösten eller något annat icke-problem.

Om kvinnor är förtryckta i väst idag, då vill jag också vara förtryckt. För mig är det helt uppenbart att det som kvinnor har kämpat för, dvs Feminism, har gjort dem mer olyckliga än vad de någonsin har varit tidigare. Varför skulle de vara lyckliga? Vilken kvinna blir lycklig av att bli påsatt av en massa män när hon är 18-27, och leva med en hund för resten av sitt liv?

Anledningen till varför allting som har med feminism att göra leder till crap, beror på att det är en manipulativ ideologi som är full av motsägelser. Kvinnor vill att alla kvinnor ska tjäna lika mycket pengar som alla män. Samtidigt vill de ha ett förhållande med en man som tjänar mer än dem. Hur skulle det gå till? Det finns noll logik i denna ideologi, och den går emot biologi och naturlagar. Detta har blivit kommunisternas nya grej. Det handlar inte längre om att arbetarna ska få det bättre, utan om att kvinnor som grupp, ska tjäna exakt lika mycket pengar som män som grupp. Detta är i princip omöjligt att uppnå, och det kommer att krävas en massa diskriminering och auktoritära metoder för att försöka få till det. Landet kommer dock att kollapsa långt innan något resultat kommer, då detta alltid blir fallet för dysfunktionella kommunist-stater.


Håller med dig om nästan allt här.
Bara det om kommunism och något mer som inte stämmer. De feministiska opportunisterna som tidigare bara skulle stämplats som karriärsociopater kan nu gömma sig bakom feministiska antaganden i hjärntvättade företag osv. Det är minst lika mycket kapitalism, sannolikt mer.

Men annars är det mesta du säger helt sant. Håller inte med om allt, men det mesta. Kommentaren om "varandet i rummet" är helt sann. Det grundar sig på att det finns arbetsplatser där de uppmanas att läsa radikalfeministisk teori i linje med Butler etc. Detta sker just nu IRL, det är inte internetkonspiration. Vet inte hur vanligt det är, men har själv sett det på tre arbetsplatser. Både privat och offentlig organisation.
Det är ganska konstigt att se någon som har alla objektiva fördelar på en arbetsplats i relation till dig säga att du förtrycker pga. ditt kön. Detta gör man i samma andetag som man pratar om en feministisk kamp som skedde för mer än hundra år sedan. Lotta från Täby från skall ha 30 % högre lön än Olle från Bjuv för att Lotta är tjej och eventuellt har en pappa från någon annanstans så hon är lite brun i skinnet också. Själv har hon växt upp i Täby. (Fiktivt exempel).
Det praktiska maktförhållandet är helt skevt också. Om Lotta och Olle söker samma tjänst finns en stor risk att Olle blir antingen bortvald eller rent av avskedad om Lotta ljuger ihop något och säger sig "känna sig obekväm" eller liknande. Någon faktiskt händelse, handling eller verkan från Olles sida behöver inte existera alls. Det omvända förhållandet råder inte. Om Olle säger att han känner sig otrygg med den kvinnliga kollegan som kanske trakasserar honom skrattar man bara åt det. Även om det finns en eller flera tydliga incidenter att peka på.

Notera att de kvinnor, arbetsplatser etc. där det fungerar såhär inte själva behöver kalla sig feminister.
De kan rent av kalla sig traditionalister eller icke-feminister. Vi opererar ändå under de här oskrivna mekanismerna. Även många cuckade män som kan ta nytta av det här stödjer det.
__________________
Senast redigerad av KarriarFeminismen 2024-04-16 kl. 13:02.
Citera
2024-04-16, 14:16
  #12
Avstängd
"Förtrycket" är den naturliga balansen mellan man och kvinna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback