Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-15, 19:33
  #1
Medlem
Dishys avatar
Rimligtvis borde man ju det eftersom metabolismen blir mer normal. Men man har ju fortfarande den jävla sjukdomen och även om Levaxin hjälper så ligger man kanske på en lägre förbränning ändå än om man varit helt frisk.

Hur har det sett ut för er med vikten sedan ni började med Levaxin?
Citera
2024-04-15, 19:56
  #2
Medlem
Har gått upp mycket sen jag började med levaxin men det är väl för att min sköldkörtel är pajj. Kanske äter jag för lite
Citera
2024-04-15, 20:05
  #3
Medlem
zombie-nations avatar
Nej, har gått upp. Men samtidigt åt jag extremt lite obehandlad, och nu mer normalt. Men kan inte äta helt normalt, då skulle jag bli jättefet. Finns några som gått ned i vikt men de flesta går upp. Tror det handlar om att de får tillbaka hungerkänslorna. Plus att hälften som går på Levaxin inte han omvandla tillräckligt med T4 till T3 och borde ha en annan medicin. Så de har fortfarande lägre än normal ämnesomsättning, har fortfarande trötthet fast mindre. Vi har tyvärr ingen svensk medicin med både T4 och T3.
Citera
2024-04-15, 20:39
  #4
Medlem
Jag har också gått upp, innan jag började var jag aldrig hungrig. Var dessutom lika trött innan som efter jag åt, fick ingen energi av mat. Så jag mest snackade på det jag tyckte var gott. Nu är jag liksom hungrig regelbundet och äter större måltider + allt snackande jag gjorde innan. Antagligen är det därför jag gått upp.
Citera
2024-04-15, 20:40
  #5
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real2one
Har gått upp mycket sen jag började med levaxin men det är väl för att min sköldkörtel är pajj. Kanske äter jag för lite

Känns fan som ett mission impossible, äter man för lite går förbränningen ned och kroppen vänjer sig vid det, äter man mer för att försöka normalisera sin förbränning så är det givet att man går upp i vikt också.
Citera
2024-04-15, 20:45
  #6
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nej, har gått upp. Men samtidigt åt jag extremt lite obehandlad, och nu mer normalt. Men kan inte äta helt normalt, då skulle jag bli jättefet. Finns några som gått ned i vikt men de flesta går upp. Tror det handlar om att de får tillbaka hungerkänslorna. Plus att hälften som går på Levaxin inte han omvandla tillräckligt med T4 till T3 och borde ha en annan medicin. Så de har fortfarande lägre än normal ämnesomsättning, har fortfarande trötthet fast mindre. Vi har tyvärr ingen svensk medicin med både T4 och T3.

Misstänkte att det var nåt sånt alltså att Levaxin inte magiskt gör en normal. Själv "fuskar" jag med Ozempic för ville inte räkna med att Levaxin skulle hjälpa mig bli normalviktig.

Förjävlig sjukdom hypotyreos, sjukt orättvist att man åt lite och alltid var på sin vakt mot att råka äta nåt som inte gav optimal mättnad, ändå var hungrig jämt och fortfarande tickade uppåt i vikt.
__________________
Senast redigerad av Dishy 2024-04-15 kl. 20:54.
Citera
2024-04-15, 20:47
  #7
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WEML.
Jag har också gått upp, innan jag började var jag aldrig hungrig. Var dessutom lika trött innan som efter jag åt, fick ingen energi av mat. Så jag mest snackade på det jag tyckte var gott. Nu är jag liksom hungrig regelbundet och äter större måltider + allt snackande jag gjorde innan. Antagligen är det därför jag gått upp.

Visste inte att Levaxin gör en mer hungrig. Så då blir det plus minus noll, eller mer plus då utifrån er som svarat, även om ämnesomsättningen ökar något men man blir mer hungrig. Antar att jag inte märkt av ökad hunger eftersom jag började med Ozempic i samma veva som Levaxin.
Citera
2024-04-15, 20:49
  #8
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Misstänkte att det var nåt sånt alltså att Levaxin inte magiskt gör en normal. Själv "fuskar" jag med Ozenpic för ville inte räkna med att Levaxin skulle hjälpa mig bli normalviktig.

Förjävlig sjukdom hypotyreos, sjukt orättvist att man åt lite och alltid var på sin vakt mot att råka äta nåt som inte gav optimal mättnad, ändå var hungrig jämt och fortfarande tickade uppåt i vikt.

Ja, och behandlar man den hårt så kan man få benskörhet om man har andra faktorer. Så man går av på mitten och har sedan problem med det resten av sitt liv.

Jag upplevde att Levaxin gav ökad energi under ett år, sedan var man lika släpig som innan. Men siffrorna ser fina ut. Funderat många gånger på att bara sluta ta den.
Citera
2024-04-15, 20:53
  #9
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, och behandlar man den hårt så kan man få benskörhet om man har andra faktorer. Så man går av på mitten och har sedan problem med det resten av sitt liv.

Jag upplevde att Levaxin gav ökad energi under ett år, sedan var man lika släpig som innan. Men siffrorna ser fina ut. Funderat många gånger på att bara sluta ta den.

Fy fan hoppas det inte händer mig Var ett vrak före levaxin och vill verkligen inte tillbaka dit.
Citera
2024-04-15, 20:57
  #10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Fy fan hoppas det inte händer mig Var ett vrak före levaxin och vill verkligen inte tillbaka dit.

Är du nybehandlad? Vilka är förbättringarna?
Citera
2024-04-15, 21:02
  #11
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är du nybehandlad? Vilka är förbättringarna?

Tagit Levaxin ett år ungefär men dosen är inte klar än, har 75 mkg nu men blir kanske 100 mkg sen. Gladare och piggare nu. Kunde sova 10-11 timmar utan att bli piggare, nu 7-8 timmar. Ont i muskler och leder förut. Sen var det sjukt deppigt att vara en hälsosam aktiv människa och ändå bara bli fetare och fetare. Oklart om jag var deppig pga det eller pga sjukdomen.
Citera
2024-04-15, 21:30
  #12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Tagit Levaxin ett år ungefär men dosen är inte klar än, har 75 mkg nu men blir kanske 100 mkg sen. Gladare och piggare nu. Kunde sova 10-11 timmar utan att bli piggare, nu 7-8 timmar. Ont i muskler och leder förut. Sen var det sjukt deppigt att vara en hälsosam aktiv människa och ändå bara bli fetare och fetare. Oklart om jag var deppig pga det eller pga sjukdomen.

Hypotyreos leder väldigt ofta till depression. Skönt att du är bättre och hoppas att det håller i sig. När jag var som värst kunde jag inte anstränga mig, det bara gick inte. Efter behandling kunde jag gå flera kilometer vilket kändes märkligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback