Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-22, 22:41
  #25
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
För vanliga vänner kan man inte begära att dom ska ogilla samma personer som en själv.

För djupare relationer däremot är det svårare. Exempel:
Om en kvinna är intresserad av en djupare relation med mig men hon har en vän som är grym, orättvis etc mot mig men kvinnan ändå har kvar henne som kompis, så kommer det inte bli något.
För egen del är det inte ens okej om hon har en manlig "kompis" överhuvudtaget. Antar det är vad du menar eftersom du beskriven denne som grym, orättvis mot dig.

Kvinnor ska inte ha manliga vänner det är bara manipulativa strateger som lurar i vassen och dom ska oavsett bort direkt. Välj manlig kompis eller mig säg till henne.
Citera
2024-04-23, 00:42
  #26
Medlem
Ja.
Det som en person associeras med, har betydelse, ja. ALLT. Även tidigare relationer, val, och allt.
Man gör och väljer och säger saker, delvis av aktning mot sig själv och andra.
Vissa är helt gränslösa i det mesta, är vänner med alla möjliga, knullar allt och alla, osv.

Men! Det är också lätt att missta att någon är vän med någon, när dom kanske bara är arbetskamrater eller går samma utbildning eller är tidigare grannar eller något.

Det är nästan lite lustigt, när man ser någon person som är lite osäker, och som för att stärka sig själv i sitt eget val, spelar upp en yta av, "jag har gjort/valt rätt", och så ser man, senare, hur det inte håller. Sådana orkar jag ej med. Och tror det är rätt skadligt egentligen. Lite som om ingenting dom gör egentligen spelar någon roll, för andra än dem själva. Fast det verkligen gör det. Dom blir liksom bortfallna och påverkar det sociala ekosystemet på något sätt.

Går ju dock inte att gå in och styra över någon annans liv, alltså vilka dom inte bör ha att göra med.
Man kan önska att man kunde leda vissa personer till rätt personer, men det funkar nog tyvärr inte.
Citera
2024-04-25, 11:24
  #27
Medlem
Fruxo9987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado

Kvinnor ska inte ha manliga vänner det är bara manipulativa strateger som lurar i vassen och dom ska oavsett bort direkt. Välj manlig kompis eller mig säg till henne.

Det sa jag till mitt ex. Hon började gråta som om hennes värld fallit samman. Sedan kom jag på henne med att gå ut på "promenader" där hon bara ringde till honom. Gjorde slut så klart.

90% av alla kvinnors killkompisar står i kö och hoppas dom ska få chansen. Så jag fattar verkligen vad du menar. Däremot så har alla kvinnor jag känner killkompisar och jag tror ingen av dom skulle acceptera kravet att dom inte får ha killkompisar. Så jag skulle förbli singel för evigt med det kravet. Ett krav som jag förstår, men nästan ingen kvinna skulle gå med på.
Citera
2024-04-25, 11:54
  #28
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Det sa jag till mitt ex. Hon började gråta som om hennes värld fallit samman. Sedan kom jag på henne med att gå ut på "promenader" där hon bara ringde till honom. Gjorde slut så klart.

90% av alla kvinnors killkompisar står i kö och hoppas dom ska få chansen. Så jag fattar verkligen vad du menar. Däremot så har alla kvinnor jag känner killkompisar och jag tror ingen av dom skulle acceptera kravet att dom inte får ha killkompisar. Så jag skulle förbli singel för evigt med det kravet. Ett krav som jag förstår, men nästan ingen kvinna skulle gå med på.
Du ser så fort dom får konsekvenser för sitt agerande gråter dom som barn man kan argumentera att kvinnor är barn mentalt också eller har många likheter i vilket fall.

Det är alltså sådär har dessutom haft erfarenheten av att vara den där killen hon ringer på promenaden typ eller när han inte är där med henne fyfan så dom låter. Snackar skit om sin kille som ska plocka upp dom snart säger saker som "skulle hellre vilja ha dig här faktiskt" och anspelar på sex. Så ha tillgång till din kvinnas allas lösenord och telefon kolla om hon har en extra det behövs i dessa tider. Säg du har tillitsbrist till kvinnor efter tidigare erfarenhet.

Det är väl bara brudar med påbrå av olika slag som accepterar att du har en så rimlig hållning i saken eftersom dom är skolade i en annan kultur där man har respekt för mannen och inte sätter kvinnan på piedestal så som svenskar håller på med tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Congelado 2024-04-25 kl. 11:57.
Citera
2024-04-25, 12:19
  #29
Medlem
Blackrose23s avatar
Vän betyder lojalitet. Finns ingen plats i mitt liv och hjärta för vänner som är vän med mina fiender.

Jag förväntar samma lojalitet tillbaka som jag själv give.
__________________
Senast redigerad av Blackrose23 2024-04-25 kl. 13:08.
Citera
2024-04-25, 12:56
  #30
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Man kan tycka illa om folk av en mängd olika anledningar tex så har en vän till mig en barndomsvän vän som jag ogillar skarpt . Killen är igentligen ingen dålig person och är varken kriminell eller pundare eller våldsam eller pedo eller kvinnomisshandlare och har inte gjort mig något ont utan hans brott är att han är så jävla äckligt övre medelklass von oben och alltid skall vara lite finare och lite förmer än alla andra.

Vill min kompis vill vara vän med honom så var så god så länge jag slipper umgås med kräket.

Alla personer som ens vänner umgås med som man inte gillar behöver inte vara onda eller dåliga personer utan det kan bara vara att man ogillar deras personlighet rent generellt , skall man då förbjuda ens vänner att umgås med den personen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback