Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-19, 00:24
  #73
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag bär alltid kniv, sedan jag var ca 8 år gammal. Knivlagar är fåniga och jag har klarat mig snart 40 år utan att ha ihjäl nån så risken får betraktas som försummbar.

Finns ett ordspråk från Färöarna som lyder "En knivlös man är en livlös man".

Själv gör jag som du och bär alltid kniv och jag har heller aldrig, hör och häpna, dödat eller attackerat någon.
Citera
2024-04-19, 00:32
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Det är ett verktyg som kan användas till allt möjligt.
Som vad? Har aldrig behövt en kniv när jag är på stan, i jobbet, i skogen och hemma ja.
Citera
2024-04-19, 00:42
  #75
Medlem
Bob-Dylans avatar
Ibland. Alltid när jag fiskar såklart. Är jag ute ett par dagar och tältar så självklart. Inte för självförsvar (mot vad?) utan för att för att använda till allt möjligt.
Någon som vet vad knivlagen säger om detta? Vore ju jävligt surt att bli dömd för att ha med kniven när man tältar eller fiskar…
Citera
2024-04-19, 18:56
  #76
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tcproc
Behöver inte alltid vara att du själv ska ha ihjäl någon. Tror också det kan handla om att du kanske glömmer eller tappar den. Någon annan kan ta den ifrån dig osv.

Tycker själv knivlagen är lite överdriven men tycker dock inte det är okej att gå omkring med kniv i stan.

Det VERKTYGET jag alltid har med mig sitter på samma kedja som mina hemnycklar. Om man är allmänt trevligt mot myndighetspersoner och om de vill visitera en säger man till på förhand att man har en fick-kniv "man tror är laglig", hänt kanske 1 gång per 10 år så klarar man sig rätt bra utan domar, så länge man undviker rättssalar och flygplan och sånt.
Citera
2024-04-20, 08:43
  #77
Avstängd
Kniv och yxa är väl inte helt ovanligt. Nej, inget att bli rädd för, sköna människor som njuter av naturen.
Citera
2024-04-20, 12:43
  #78
Medlem
tomatlarss avatar
en kniv är et redskap och inte farlig om det inte är i händerna på fel person så nej att se att någon ha kniv på sig gör mig inte rädd. de som har kniv och är faliga har den inte synligt på sig.

och ja jag har kniv på mig i skogen eller om jag fiskar.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback