Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-21, 22:36
  #73
Medlem
Bra alternativ för den minoritet av autistiska idiotpsykopater som ändå bara förstör för riktiga kvinnor.

Resten av männen (vettiga män) kommer fortsatt att dejta människor och inte dataprogram.
Citera
2024-04-21, 23:04
  #74
Medlem
Incendios avatar
Inte alls. Typen som har låtsaskompisar brukar ha det för att denne inte kan få riktiga kompisar.
Citera
2024-04-25, 13:23
  #75
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Okej jag uppskattar att du tog dig tiden till att förklara din ståndpunkt även om jag inte alltid håller med dig. Du har nog rätt i att det kommer att finnas varierande grad av kundnöjdhet.

Vet inte om du såg artikeln från Kina där man påstår att relationer med en AI är ganska utbrett. Singapore verkar också satsa mycket på den här tekniken.

Här är en annan artikel som jag är på g att läsa. Det har kan bli större än jag trott men i min mening kommer det ändå aldrig att kunna ersätta en BRA och kompatibel partner. Det jag har problem med är om nån insinuerar att ni kvinnor är sånt skit att snart kommer AI att ersätta er även hos det de kallar för "vettiga män". Vilket såklart är bs. Dessa incels som kallar sig själva för snälla och vettiga är allt annat än det när de kommer med såna åsikter. Som att jag skulle komma och säga att alla män är sånt skit att nu kommer kvinnor ersätta dem med AI.


https://www.straitstimes.com/asia/ea...-ai-boyfriends

Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Det var sånt här jag refererade till när jag skrev att man kan få problem om man sugs in i den virtuella världen. Trist att en sån intressant tråd har dött ut så snabbt.

https://www.straitstimes.com/asia/ea...onely-millions

Hej Liljor

Jag har läst artiklarna och inser nu att ämnet har kommit betydligt längre än vad jag har trott. Den sista artikeln är 1½ år gammal. Det är troligen ännu större i Kina idag. Intressant att de tar upp en kvinna med en manlig AI. Jag vet att Kina är speciellt när det gäller synen på en partner. Trots att stort manligt överskott anses en kvinna som är 30+ inte som en lämplig fru och är i princip ogiftbar. Många kinesiska kvinnor har hamnat i den situationen. Finns mycket klipp på nätet om det.

I väst tror jag dock att problemet är annorlunda och att män är de som i större utsträckning kommer att nyttja AI till relationer och på sikt även sex. Du skriver "bra och kompatibel partner". Jag tror att det är här en del av problemet ligger. Du kommer aldrig att hitta en lika bra och kompatibel partner som din AI-partner. Jag tror AI flick-/pojkvänner kommer leda till en viss ökad mental ohälsa när skillnaden mellan verklighet och fantasi börjar går ihop och människan en dag vaknar upp och inser att allt är en fantasi, lite så som tjejen i artikeln gjorde.

Jag tror också att du missförstår incels som säger att kvinnor är dåliga och skit. Skälet till att de tycker det är just för att kvinnor inte ger dem en chans. De blir konstant nekade och kanske t.o.m. baktalade av kvinnor. Sådant skapar bitterhet men jag är säker på att de allra flesta incels skulle ge en IRL-kvinna en rejäl chans om de fick den möjligheten. Många får dock inte den möjligheten, delvis beroende på deras negativa uppfattning om kvinnor som gör dem än mindre intressant och så är nedåtgående spiralen igång.

Jag tror också att du inte riktigt förstår hur många unga killar det är idag som upplever problemet att de har inte en chans med kvinnor. Nu talar jag om vanlig killar och inte om de skräckexempel som man brukar tala om när man talar om Incels.

// CC
Citera
2024-04-25, 13:44
  #76
Medlem
CC75s avatar
Många här som inte tror på det här med sexrobotar. Här är en artikel om en undersökning i USA (ja, alla sådana här undersökningar ska tas med en nypa salt och ska ses om en "indikation", inte som sanning) som visar att var fjärde kille kan tänka sig ha sex med en robot. Samma siffra för kvinnor var 9% men så är kvinnor generellt mer intresserade av den mentala och känslomässiga delen än den fysiska. Personligen tror jag dock att dessa siffror kommer öka rejält i takt med ökningen av AI-flick- /pojkvänner. 49% av amerikanerna tror att sex mellan människa och robot kommer bli vanligare än sex människa/människa inom 50 år. Personligen tror jag vi kommer att hamna där inom halva den tiden.

Är sex människa vs robot verkligen sex? 14% tyckte det. 33% jämförde det mer som onani. 27% kunde inte säga vad de tyckte.

Vad gäller om det är otrohet eller inte tyckte 36% av kvinnorna det medans männen låg på 29% i att ha den åsikten. Ganska höga siffror ändå, skulle jag säga. Dock ansåg 37% av männen att det absolut inte var otrohet då det handlade om en "sexleksak". Motsvarande siffra för kvinnor var 29%

Det intressanta med ovan siffror är vad det kommer att få för betydelse för våra relationer. Jag tänker att idag blir en del förbannade när ens partner har kvar sitt Tinder-konto, vad skulle folk tycka om ens partner har en AI-"vän" som de kanske t.o.m. haft i många år? Än mindre en robot i bostaden. Kommer kvinnor acceptera att mannen har en kvinnlig "hushållsrobot" som också kan nyttjas till "annat"? och kommer män acceptera att kvinnor har en manlig hushållsrobot som de delar sina tankar med?

Helt klart är att vi står inför många intressanta frågeställningar framöver och jag tror personligen att människas liv och interaktioner med varandra kommer att ändras mycket inom en inte alltför lång tid. Jämför t ex vad utvecklingen av "smartphones" har haft på samhället. Detta är en av de större revolutionerna i mänsklighetens historia.

https://www.muscleandfitness.com/wom...feel-about-it/

// CC
Citera
2024-04-25, 16:26
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hej Liljor

Jag tror också att du missförstår incels som säger att kvinnor är dåliga och skit. Skälet till att de tycker det är just för att kvinnor inte ger dem en chans. De blir konstant nekade och kanske t.o.m. baktalade av kvinnor. Sådant skapar bitterhet men jag är säker på att de allra flesta incels skulle ge en IRL-kvinna en rejäl chans om de fick den möjligheten. Många får dock inte den möjligheten, delvis beroende på deras negativa uppfattning om kvinnor som gör dem än mindre intressant och så är nedåtgående spiralen igång.

Jag tror också att du inte riktigt förstår hur många unga killar det är idag som upplever problemet att de har inte en chans med kvinnor. Nu talar jag om vanlig killar och inte om de skräckexempel som man brukar tala om när man talar om Incels.

// CC
Hej vad du tar i för kung och fosterland för ditt stackars kön. Alla har sina problem och var och en får ta hand om dem själv. Oönskade personer är det av en anledning och det syns inte minst i deras attityd och personlighet, tyvärr finns det även önskade män som förstör bra kvinnor som mig eftersom jag ofta stött på as som gått bakom ryggen på en eller andra saker. Låt dem ha sina AI och låt oss andra tycka som vi vill om dem, er.
__________________
Senast redigerad av Liljor 2024-04-25 kl. 16:30.
Citera
2024-04-25, 16:29
  #78
Medlem
Tack. Lite förstånd.

De flesta män vill knulla unga tajta slynor. Det fysiska är det absolut viktigaste. För de män med lite testosteron i alla fall.

Sexrobotar håller på bli cp grymma! Lägg till lite smutsiga rapefantasier via AI och vårt Mecka är funnet!
Citera
2024-04-25, 23:37
  #79
Medlem
Damn

https://www.orifice.store/

https://twitter.com/prince_of_fakes?...Ctwgr%5Eauthor
Citera
2024-04-26, 07:41
  #80
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Hej vad du tar i för kung och fosterland för ditt stackars kön. Alla har sina problem och var och en får ta hand om dem själv. Oönskade personer är det av en anledning och det syns inte minst i deras attityd och personlighet, tyvärr finns det även önskade män som förstör bra kvinnor som mig eftersom jag ofta stött på as som gått bakom ryggen på en eller andra saker. Låt dem ha sina AI och låt oss andra tycka som vi vill om dem, er.

Så din uppfattning är att de män som inte lyckas på kvinnofronten är alla kvinnohatande losers?
Det är sant att jag försvarar män men jag är också mycket kritisk mot män och mäns agerande. Bl.a. detta med att skaffa sig en AI flickvän MEN jag förstår att de gör det och förståelse är det första steget för att kunna hitta en lösning på ett problem.

Hittade denna artikel skriver av en kvinna i tidskriften "The Hill".
https://thehill.com/opinion/technolo...ration-of-men/

I artikeln står det bl.a. (Visserligen i USA men mycket börjar där och sprids sedan västerut.)

Citat:
Let’s look at the hard numbers. More than 60 percent of young men (ages 18-30) are single, compared to only 30 percent of women the same age. One in five men report not having a single close friend, a number that has quadrupled in the last 30 years. The amount of social engagement with friends dropped by 20 hours per month over the pandemic and is still decreasing.

Så enligt dig är 60% av alla unga killar losers med dålig attityd och får skylla sig själva? (Om man nu utgår från undersökningen). Det är tråkigt om din uppfattning är att bara för att någon beskriver fakta som visar de problem män har, då ska du klanka ned på det. Det är den attityden som tyvärr gör problemet värre. Visst finns det skitstövlar (bland båda könen) och jag beklagar att du råkat ut en eller sådana män men om vi låter skitstövlarna definiera vår verklighet, då kommer världen bli mycket sämre.

Ytterligare ett bra citat från artikeln.

Citat:
While the concept of an AI girlfriend may seem like a joke, it really isn’t that funny. It is enabling a generation of lonely men to stay lonely and childless, which will have devastating effects on the U.S. economy in less than a decade.
// CC
__________________
Senast redigerad av CC75 2024-04-26 kl. 07:51.
Citera
2024-04-26, 07:48
  #81
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Damn

https://www.orifice.store/

https://twitter.com/prince_of_fakes?...Ctwgr%5Eauthor

Som sagt, utvecklingen går mycket fort fram... men de flesta vill inte se det men en dag kommer de vakna upp och då är verkligenheten redan på plats och de kommer inte förstå vad som hände. Man ska aldrig underskatta de biologiska drifterna när det gäller människans kreativa kraft.

// CC
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback