Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-04-22, 23:09
  #73
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Det vi finnar gör är att vi tar vatten i bastusleven och slänger/kastar vattnet på stenarna, om man vill ta det lugnt så häller man försiktigt
Jag vet nog vad ni finnar håller på med i bastun, grillar korv och annat trams.
"Kasta vatten" betyder pissa, och inte ens finnar pissar väl i bastun.
Citera
2024-04-22, 23:10
  #74
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Jag vet nog vad ni finnar håller på med i bastun, grillar korv och annat trams.
"Kasta vatten" betyder pissa, och inte ens finnar pissar väl i bastun.

Aldrig hört det uttrycket, måste vara svenskt påhitt.

Finsk Atrilli korv som grillas i aluminiumfolie är magi!
Citera
2024-04-22, 23:21
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
För att vissa män mäter sin manlighet och tuffhet genom att tex ha 300 grader varmt i bastun, äta saker som är så starkt att man skiter lava dagen efter. Män som helt enkelt är väldigt osäkra på sig själv, nej det är inte manligt att basta varmt, äta starkt, skryta om hur mycket alkohol man tål etc etc.
gå och basta med fjollan TS
man kanske inte har tid att sitta en timme och vänta på att bli sådär skönt matt, varm, nästan svimfärdig. klaga på att det är för varmt i bastun. hahaha jag dör
Citera
2024-04-23, 00:05
  #76
Medlem
TS låter som den typiske svenske bastubadaren. De få gånger jag badat bastu i Sverige har jag hamnat gå ut i duschen för att värma mig, numera har jag gett upp hoppet om en varm bastu i Sverige. Det har inget med att låtsas vara tuff eller hävda sin manlighet, en bastu ska helt enkelt vara het, annars är det inte en bastu.
Citera
2024-04-23, 01:13
  #77
Medlem
Tycker också det är respektlöst. Man frågar alltid först innan man börjar langa vatten på aggregatet. Det verkar finnas två grupper av bastubadare. De som vill ha det skönt och slappna av efter träningen och de som vill späka sig själva och andra utifrån sadistiska böjelser.
Citera
2024-04-23, 03:28
  #78
Medlem
Storfetdases avatar
En bastu ska va minst 75 grader, har suttit i bastu på 60 grader och hällt på och svenskarna går ut... Jävla kärringar. Men visst är bastun över 85 och det inte går att sitta där så kan jag förstå, men hur ofta händer det?
Citera
2024-04-23, 03:38
  #79
Medlem
Storfetdases avatar
Sen vet jag inte vilka temperaturer som folk i den här tråden bastar i 120 grader? Haha ni hade varit döda för länge sen. Runt 80 grader så börjar det göra ont i huden, 90 grader kan bara dom mest hardcore finnarna basta i. Gissar på standard-flashbackaren med miljardlön och 30cm kuk.
Citera
2024-04-23, 03:56
  #80
Medlem
zombie-nations avatar
Brukade basta som barn. Har ett minne att det var 85 grader men ett barn klarade det lätt. Man satt bara på nedre britsen. Älskade att basta. Nu är jag mer pryd så det känns inte lika roligt.
Citera
2024-04-23, 16:00
  #81
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
"Två timmar per sittning" betyder att ni bastade i två timmar, även om ni pausade och duschade emellan. Det gjorde ni inte, alltså hittar du på. Går man in i 110 grader i 30 sekunder, tar en "paus" på två timmar och sedan kör 30 sekunder till, så kanske du menar att man bastat i två timmar i 110 grader?

Varför använder du haschtags? Detta är inte Twitter, ditt mongo.

Håll käft, du vet inget om hur jag bastar. Svara inte.

#förattretas
#autism
#idioti
#inte-sisu
Citera
2024-04-26, 01:27
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Sen vet jag inte vilka temperaturer som folk i den här tråden bastar i 120 grader? Haha ni hade varit döda för länge sen. Runt 80 grader så börjar det göra ont i huden, 90 grader kan bara dom mest hardcore finnarna basta i. Gissar på standard-flashbackaren med miljardlön och 30cm kuk.

Du har alltså bara bastat i Sverige. Varit död, snälla nån.
Citera
2024-04-26, 01:35
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Sen vet jag inte vilka temperaturer som folk i den här tråden bastar i 120 grader? Haha ni hade varit döda för länge sen. Runt 80 grader så börjar det göra ont i huden, 90 grader kan bara dom mest hardcore finnarna basta i. Gissar på standard-flashbackaren med miljardlön och 30cm kuk.

Du har alltså bara bastat i Sverige. Varit död, snälla nån.
Citera
2024-05-03, 20:24
  #84
Medlem
EgyptiskKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Den bästa delen med att gå till gymmet är att sitta i bastun efteråt.

Men varför vill de flesta ha så in i h#*vet varmt? Avskyr att basta med andra eftersom de alltid ska vrida upp termostaten på max och sedan också kasta på kopiösa mängder vatten på aggregatet.

De är ju ingen njutning öht. Jag vill kunna sitta ganska länge och svettas lite lagom medan jag filosoferar över livet. Men det blir bara en plåga när nån anabolanisse ska ösa på vatten och ljudligt stöna "Aaaahhh"

Visst är det bara fråga om en kukmätartävling ang vem som klarar att sitta längst i bastun? Det är troligen omogna snubbar med låg självkänsla som måste göra allting till en tävling. Eller finns det folk som på riktigt gillar att stekas i 110 grader? Kan inte tänka mig att det går till så i dambastun. Kan någon tjej bekräfta?
Javisst…

När ni brassar på med värmen finns ingen risk att frysa. Som alla vet blir den liten och ynklig med sänkt temperatur.

Har förstått att män är väldigt fascinerade av andras kukstorlekar. Syftet med att basta är kukmätartävlingen. Så Nu pratar vi inte i metaforer längre
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback