Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-04-24, 16:09
  #37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Vad är det med kvinnor och utflykter?


Tja, när det blev snack om utflykt med någon av de kärringarna som jag har haft ihop det med så lärde de sig snabbt att för mig så betydde "utflykt" att man bl.a. gökade ute i naturen. TSs kärring kanske känner mig för övrigt och vill uppleva det igen? Nej, era träbockar ta nu med era kärringar i sommar till någon sjö och grilla och drick öl, men framförallt göka på henne ute i det fria.
__________________
Senast redigerad av halaltarzan 2024-04-24 kl. 16:21.
Citera
2024-04-24, 16:46
  #38
Medlem
Blackrose23s avatar
Aaa men precis något sånt! Läser mina tankar. Lite variation på utflykten så det inte blir allt för monotont.

Kanske en aning för generöst erbjudande till TSs dam?

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, när det blev snack om utflykt med någon av de kärringarna som jag har haft ihop det med så lärde de sig snabbt att för mig så betydde "utflykt" att man bl.a. gökade ute i naturen. TSs kärring kanske känner mig för övrigt och vill uppleva det igen? Nej, era träbockar ta nu med era kärringar i sommar till någon sjö och grilla och drick öl, men framförallt göka på henne ute i det fria.
Citera
2024-04-24, 19:11
  #39
Avstängd
Kvinnorna vill väl visa upp sin gubbe för andra kvinnor.
Citera
2024-04-24, 20:12
  #40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Kvinnorna vill väl visa upp sin gubbe för andra kvinnor.
Precis räcker inte att se honom själv
Citera
2024-04-25, 12:28
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det du beskriver RallarHasse är inte ovanligt. Tvärtom. Jag hör ofta kvinnor säga att deras män har blivit tråkiga. Min teori är att mannen generellt (i alla fall i din generation) tillbringat mycket mer tid borta än hemma vilket gör att ni längtar efter att få vara hemma och ta det lugnt. Kvinnan tvärtom. Hon har varit mer i hemmet. Kvinnan har fokuserat mer på hemmet och barnen och när barnen är utflugna har de mer tid över och då vill de upptäcka världen. En del kvinnor ser idag hemmet mer som ett fängelse än som ett hem de trivs och vill vara i.

En annan orsak är att mannen har förlorat mycket av sin drivkraft under de långa åren tillsammans med en kvinna. Han har blivit en "fat cat" som inte tar hand om sig på samma sätt. Har inte många hobbys/intressen eller vänner. Han har delvis förlorat sig själv eller den han en gång var i alla fall. Testosteronet sjunker och han känner att han har gjort sitt.

// CC
Just så ! Jag knullade "en hög" av utsvultna medelsålder kvinnor med en odugliga män, när jag var yngre ( ca 25 - 35 ). Gud vad kåta och vilda dom blev, när dom åter fick känna en rejäl hård påle och blev tagna med viril lust och energi. Jag tog mycket heller en halvsliten frustrerad 45 kv., än en snygg 25 åring. Så otroligt mycket bättre sex.
Citera
2024-04-25, 12:41
  #42
Medlem
Det är ett fenomen som inte riktigt kan förklaras. Jag upplever det som att män, speciellt när de är 50+, mer än gärna bara är hemma på helgerna och gör ingenting utöver måsten som att laga mat och snabbt städa lite.

Kvinnor ska däremot alltid ut och röja, utflykt till skärgården, weekendresa, solsemester i Italien så fort man får en ledig vecka över.

Jag arbetade 50 - 60 timmar, var gift och hade två barn samtidigt att ta hand om när jag var mellan ca 35 - 50 års ålder. Nu när jag är frånskild, barnen utflugna och jag bor själv tycker jag inte det är tråkigt alls. Allt jag vill göra på helgen efter en arbetsvecka på 40 timmar numera är att ta det lugnt hemma i lägenheten, pyssla med mina egna hobbys och träna. På sin höjd kan jag träffa en kompis någon timme, men inget större än så. Är man på riktigt gott humör blir det krogen för att jaga ifatt någon vacker 40+ dam alternativt träffa särbon för en skön kväll.

Kvinnors insisterande på att det alltid ska hända något är en stark anledning till att jag aldrig kommer ingå i samboförhållande och Gud bevare gifta mig. Tur att man hittat en särbo som inte alls har något emot att göra något på egen hand och inte försöker släpa med en på minsta lilla grej.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback