Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-20, 21:30
  #1
Medlem
uberpilsners avatar
När den manlige kommentatorn ställer en enkel kort fråga, varför måste då den kvinnlige svara med en novell? Fan ställ er i köket och gör mat istället för att förpesta fotbollssändningar..

Är jag mansgris? Ja.
Citera
2024-04-20, 22:08
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
För kvinnan kommer genast bli ställd. Se detta som ett test! Hon måste bevisa sin kompetens om varför hon sitter där och yrar. Det är inte för hon är inkvoterad som kvinna utan det är för hennes kunskap som därav att det blir dessa långa svar på en simpel fråga.
Citera
2024-04-20, 22:18
  #3
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För kvinnan kommer genast bli ställd. Se detta som ett test! Hon måste bevisa sin kompetens om varför hon sitter där och yrar. Det är inte för hon är inkvoterad som kvinna utan det är för hennes kunskap som därav att det blir dessa långa svar på en simpel fråga.
Precis det är för dennes utmärka kunskap och förståelse för sporten som är anledningen till att hon sitter där.

Not.
Citera
2024-04-20, 23:38
  #4
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberpilsner
När den manlige kommentatorn ställer en enkel kort fråga, varför måste då den kvinnlige svara med en novell? Fan ställ er i köket och gör mat istället för att förpesta fotbollssändningar..

Är jag mansgris? Ja.
Räcker med det fetade. Död på diskussionen som utgår från ditt kvinnoförakt och släng skiten i papperskorgen. Ingen seriös diskussion att finns.
Citera
2024-04-21, 00:16
  #5
Medlem
YlvaVes avatar
Jag tycker att män är överkänsliga när det gäller sport. Själv kollar jag ibland på damklättring, där kommentatorernas syfte är att skapa spänning genom att informera tittarna om hur klättraren mår i olika muskler och när hon kan förväntas bli trött. För att ha bra koll på det behöver man antagligen själv vara en kvinna som har klättrat mycket. Oftast är åtminstone den ena av de två kommentatorerna en kvinna, och hon står då för att informera tittarna om vad klättraren upplever fysiskt medan den manliga kommentatorn håller sig till mer allmänna fakta. En gång var det en manlig kommentator som inte visste något om klättring och ställde en massa frågor till kvinnan om vad de skojiga utbuktningarna på väggen kallades. En annan gång var det två manliga kommentatorer, och då stängde jag faktiskt av efter ett tag då jag inte tyckte att de byggde någon spänning.

Det gör mig ingenting, och jag har aldrig hört någon kvinna klaga på att män som är dåligt insatta är med och kommenterar. Vill man inte lyssna på dem så kan man stänga av och leva sitt eget liv.

Folk i allmänhet har fått för sig att om någon skapar något de tycker om så har de rätt att få skapelsen skräddarsydd efter sina preferenser. Film, musik, konst, litteratur, sport, nyheter, sociala medier – folk verkar tro att uppskattning innebär delägande. Det gör det inte.

Gilla läget.
Citera
2024-04-21, 01:59
  #6
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YlvaVe
Jag tycker att män är överkänsliga när det gäller sport. Själv kollar jag ibland på damklättring, där kommentatorernas syfte är att skapa spänning genom att informera tittarna om hur klättraren mår i olika muskler och när hon kan förväntas bli trött. För att ha bra koll på det behöver man antagligen själv vara en kvinna som har klättrat mycket. Oftast är åtminstone den ena av de två kommentatorerna en kvinna, och hon står då för att informera tittarna om vad klättraren upplever fysiskt medan den manliga kommentatorn håller sig till mer allmänna fakta. En gång var det en manlig kommentator som inte visste något om klättring och ställde en massa frågor till kvinnan om vad de skojiga utbuktningarna på väggen kallades. En annan gång var det två manliga kommentatorer, och då stängde jag faktiskt av efter ett tag då jag inte tyckte att de byggde någon spänning.

Det gör mig ingenting, och jag har aldrig hört någon kvinna klaga på att män som är dåligt insatta är med och kommenterar. Vill man inte lyssna på dem så kan man stänga av och leva sitt eget liv.

Folk i allmänhet har fått för sig att om någon skapar något de tycker om så har de rätt att få skapelsen skräddarsydd efter sina preferenser. Film, musik, konst, litteratur, sport, nyheter, sociala medier – folk verkar tro att uppskattning innebär delägande. Det gör det inte.

Gilla läget.

Det är du som har missförstått. Det är någon som bekostar hela kalaset och vill ha valuta för pengarna. Om 90% av abonnenterna är män är det rätt respektlöst att kvotera in kvinnor i varenda match. Det speglar inte intresset och kommer leda till färre abonnenter då folk tillslut lessnar. Kvinnor är bra på mycket, men riktigt usla på att skapa stämning i fotboll och hockey.
Citera
2024-04-21, 13:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YlvaVe
Jag tycker att män är överkänsliga när det gäller sport. Själv kollar jag ibland på damklättring, där kommentatorernas syfte är att skapa spänning genom att informera tittarna om hur klättraren mår i olika muskler och när hon kan förväntas bli trött. För att ha bra koll på det behöver man antagligen själv vara en kvinna som har klättrat mycket. Oftast är åtminstone den ena av de två kommentatorerna en kvinna, och hon står då för att informera tittarna om vad klättraren upplever fysiskt medan den manliga kommentatorn håller sig till mer allmänna fakta. En gång var det en manlig kommentator som inte visste något om klättring och ställde en massa frågor till kvinnan om vad de skojiga utbuktningarna på väggen kallades. En annan gång var det två manliga kommentatorer, och då stängde jag faktiskt av efter ett tag då jag inte tyckte att de byggde någon spänning.

Det gör mig ingenting, och jag har aldrig hört någon kvinna klaga på att män som är dåligt insatta är med och kommenterar. Vill man inte lyssna på dem så kan man stänga av och leva sitt eget liv.

Folk i allmänhet har fått för sig att om någon skapar något de tycker om så har de rätt att få skapelsen skräddarsydd efter sina preferenser. Film, musik, konst, litteratur, sport, nyheter, sociala medier – folk verkar tro att uppskattning innebär delägande. Det gör det inte.

Gilla läget.
Du menar att vi ska säga upp våra dyra fotbollsabonnemang?
Citera
2024-04-21, 13:39
  #8
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Du menar att vi ska säga upp våra dyra fotbollsabonnemang?

Om din förväntning när du ska se fotboll på tv är att få höra två män prata oavsett kvalitén på kommentatorerna, ja då kanske du ska kontakta din abonnemangstjänst och förklara att din manlighet inte klarar av det.
Citera
2024-04-21, 13:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Om din förväntning när du ska se fotboll på tv är att få höra två män prata oavsett kvalitén på kommentatorerna, ja då kanske du ska kontakta din abonnemangstjänst och förklara att din manlighet inte klarar av det.
Du är inte direkt mer manlig för att du är en toffel.
Citera
2024-04-21, 13:56
  #10
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Du är inte direkt mer manlig för att du är en toffel.

Du får kalla det för vad du vill, jag tar hellre en bra kommentator över en dålig kommentator oavsett kön.
Citera
2024-04-21, 13:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Du får kalla det för vad du vill, jag tar hellre en bra kommentator över en dålig kommentator oavsett kön.
Dålig ursäkt för att du är en toffel.
Citera
2024-04-21, 16:17
  #12
Medlem
Ja de är fullständigt usla. Den enda som besitter någon form av kunskap är Saga Fredriksson.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback