Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 20:42
  #1
Medlem
Ska beställa lite saker och vill inte använda mitt eget namn och adress. Har inte heller någon person som kan/vill ställa upp på det.
Önskar därför tips på olika sätt man kan beställa saker utan att behöva använda sitt riktiga namn och adress. Lagligt eller olagligt kvittar
Citera
2024-04-21, 21:09
  #2
Medlem
Trakessons avatar
Du kan prova att sätta upp en postlåda på landet typ där det finns postlådor i en rad. Lägg till ett nummer bara som inte finns i verkligheten. Sedan kan du använda vilket namn som helst. Har du tur får du posten dit och har du otur reagerar någon granne, brevbäraren eller polisen. Det funkar naturligtvis inte om det handlar om ett paket eller annat som ska hämtas vid ett utlämningsställe.

Har själv gjort så utan problem. Fast i mitt fall finns adressen på riktigt även om det inte finns något hus på platsen. Det jobbigaste är att behöva åka dit och kolla posten eftersom det är en bit att åka i mitt fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback