Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-22, 05:06
  #1
Medlem
Hej har ansökt om skuldsanering och väntar på svar nu då jag fick svara på några komplettering frågor förra veckan. Har haft löneutmätning mer än 2 år där det dragits ganska stora belopp. Har lyckats spara ihop en liten buffert som jag har på Lunar och Revolut bank 15k+15k. Hur stor är chansen att dom försvinner nu när dom gör en koll i samband med min sanering
Citera
2024-04-22, 05:08
  #2
Medlem
Haajibs avatar
Det heter ju saneringen av en anledning, alla dina tillgångar ska likvideras för att lösa ut skulden. Om du vill förskingra pengar skulle jag rekommendera att låta en tredje part hålla på dina tillgångar.
Citera
2024-04-22, 05:42
  #3
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicanio1982
Hej har ansökt om skuldsanering och väntar på svar nu då jag fick svara på några komplettering frågor förra veckan. Har haft löneutmätning mer än 2 år där det dragits ganska stora belopp. Har lyckats spara ihop en liten buffert som jag har på Lunar och Revolut bank 15k+15k. Hur stor är chansen att dom försvinner nu när dom gör en koll i samband med min sanering

Det enda du kommer kunna få behålla (om nu en skuldsanering ens skulle vara aktuell) är kontanter
Citera
2024-04-22, 06:29
  #4
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicanio1982
Hej har ansökt om skuldsanering och väntar på svar nu då jag fick svara på några komplettering frågor förra veckan. Har haft löneutmätning mer än 2 år där det dragits ganska stora belopp. Har lyckats spara ihop en liten buffert som jag har på Lunar och Revolut bank 15k+15k. Hur stor är chansen att dom försvinner nu när dom gör en koll i samband med min sanering
Förmodligen blir du av med dom pengarna och får avslag på skuldsaneringen.
Citera
2024-04-22, 06:41
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Bättre att spara pengarna hemma. Gömma pengarna.
Citera
2024-04-22, 07:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicanio1982
Hej har ansökt om skuldsanering och väntar på svar nu då jag fick svara på några komplettering frågor förra veckan. Har haft löneutmätning mer än 2 år där det dragits ganska stora belopp. Har lyckats spara ihop en liten buffert som jag har på Lunar och Revolut bank 15k+15k. Hur stor är chansen att dom försvinner nu när dom gör en koll i samband med min sanering

Det glädjer mig att du ser det som en chans och inte som en risk. Det tyder på att du är en person som vill göra rätt för sig.
Citera
2024-04-22, 09:22
  #7
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicanio1982
Hej har ansökt om skuldsanering och väntar på svar nu då jag fick svara på några komplettering frågor förra veckan. Har haft löneutmätning mer än 2 år där det dragits ganska stora belopp. Har lyckats spara ihop en liten buffert som jag har på Lunar och Revolut bank 15k+15k. Hur stor är chansen att dom försvinner nu när dom gör en koll i samband med min sanering
Betala av dina skulder istället. Dessa pengar du har i din buffert är inte dina, utan din borgenärs.
Citera
2024-04-22, 10:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Det glädjer mig att du ser det som en chans och inte som en risk. Det tyder på att du är en person som vill göra rätt för sig.


Hahaha...bra inlägg!
Citera
2024-04-22, 11:53
  #9
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Betala av dina skulder istället. Dessa pengar du har i din buffert är inte dina, utan din borgenärs.
Killen verkar ju haft löneutmätning i 2 år och det har dragits stora belopp.
Då kanske det kan vara ok att behålla dessa 30,000 han sparat. Det är satans inte öätt att spara om man har löneutmätning. För tro mig KF har tuff budget om man har löneutmätning,
Dvs det är oftast svårt att spara pengar utöver detta. Menar du att TS ska ta kontakt med kf och berätta sin story att han har för mycket pengar över. '
Haha du verkar vara en skoj kis liksom. Klart han ska ta ut cashen och ha det under kudden och ha en buffert om bilen går sönder. Cykeln kanske behöver repareras mm.
TS betalar stor summa så då har han trots allt gjort mer än vad alla andra gör,
Citera
2024-04-22, 12:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Killen verkar ju haft löneutmätning i 2 år och det har dragits stora belopp.
Då kanske det kan vara ok att behålla dessa 30,000 han sparat. Det är satans inte öätt att spara om man har löneutmätning. För tro mig KF har tuff budget om man har löneutmätning,
Dvs det är oftast svårt att spara pengar utöver detta. Menar du att TS ska ta kontakt med kf och berätta sin story att han har för mycket pengar över. '
Haha du verkar vara en skoj kis liksom. Klart han ska ta ut cashen och ha det under kudden och ha en buffert om bilen går sönder. Cykeln kanske behöver repareras mm.
TS betalar stor summa så då har han trots allt gjort mer än vad alla andra gör,

Fast poängen med löneutmätning är inte att du ska kunna spara utan att du ska betala av och de 30000 skulle kunna användas för att betala av skulderna snabbare. Jag har själv haft utmätning och vet hur tufft det är men det är inte mer än rätt ändå.
Citera
2024-04-22, 12:57
  #11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Killen verkar ju haft löneutmätning i 2 år och det har dragits stora belopp.
Då kanske det kan vara ok att behålla dessa 30,000 han sparat. Det är satans inte öätt att spara om man har löneutmätning. För tro mig KF har tuff budget om man har löneutmätning,
Dvs det är oftast svårt att spara pengar utöver detta. Menar du att TS ska ta kontakt med kf och berätta sin story att han har för mycket pengar över. '
Haha du verkar vara en skoj kis liksom. Klart han ska ta ut cashen och ha det under kudden och ha en buffert om bilen går sönder. Cykeln kanske behöver repareras mm.
TS betalar stor summa så då har han trots allt gjort mer än vad alla andra gör,
Det är inte hans pengar, det är borgenärens.
Citera
2024-04-22, 14:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är inte hans pengar, det är borgenärens.

Fan vad många har svårt att fatta när det kommer till skulder som de har.
Men jävlar när någon lånar ut till någon o inte får igen pengarna. Då är det fan inte snack om någon skuldsanering. Inte "Du kan skita i o betala igen det där sista för du har betalat en del o samtidigt sparat till dig själv, så du slipper!!!!????"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback