Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-22, 08:00
  #1
Medlem
Hultabultans avatar
Har testat en egen behandling av tandvärk som fungerar alldeles förträffligt.
Jag gör egen lösning för munsköljning genom att lösa upp en tub tandkräm i 1,5 liter vatten, vilket jag har i 1-litersflaskor.
Sköljer sedan munnen med denna lösning efter varje gång jag äter eller dricker något, och även annars också.
Det blir väl ca 15-20 gånger munsköljning om dagen totalt sett.
Denna synnerligen noga munhygien gör att värken inte märks alls, men värken kommer direkt tillbaka om jag hoppar över sköljning efter jag ätit något.
Begriper givetvis att detta är ingen varaktig läkning av värken, men det är så jävla enkelt ta bort alla smärtor.
Denna metod måste garanterat även fungera mot värk, man nästan alltid får efter utdragning av en tand.

Köper billig tandkräm på ICA för 9 kr tuben, annars så kostar ju färdig munsköljlösning mångdubbelt dyrare.
Citera
2024-04-22, 08:03
  #2
Medlem
Tandkräm "löses" inte upp, den bildar klumpar. Och tändernas nervtrådar ( som förmedlar smärtan ) sitter inte på utsidan av tanden, alltså går smärtan inte att skölja bort. Möjligtvis tillfälligt med Corsodyl, ifall du har tandfickor som är öppna.
__________________
Senast redigerad av PatricHbg 2024-04-22 kl. 08:06.
Citera
2024-04-22, 08:08
  #3
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Gå till tandläkaren och bli av med smärtan
Citera
2024-04-22, 08:14
  #4
Medlem
Skit i tandvärken, den går över av sig själv på en vecka.
Citera
2024-04-22, 08:17
  #5
Medlem
Mullrets avatar
Ring tandläkaren och boka tid. Innan tänderna trillar ut.
Citera
2024-04-22, 08:49
  #6
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tandkräm "löses" inte upp, den bildar klumpar. Och tändernas nervtrådar ( som förmedlar smärtan ) sitter inte på utsidan av tanden, alltså går smärtan inte att skölja bort. Möjligtvis tillfälligt med Corsodyl, ifall du har tandfickor som är öppna.

Alldeles riktigt, slipmedlet i tandkrämen bildar en bottensats i flaskan man löser det i.
Men alla andra för tänderna nyttiga ämnen i krämen löser sig lätt i vatten.
Citera
2024-04-22, 09:09
  #7
Medlem
VoktorDodkas avatar
Samma resultat med munskölj. Har du testat ipren mot värken?
Citera
2024-04-22, 09:26
  #8
Medlem
Ta en vitlöksklyfta och lägg mot tanden du har ont, du blir inte poppis på jobbet men det funkar för att döda inflammation, funkar även lägga vitlök i örat vid öroninflammation.

Däremot försvinner ju inte hålet, grundorsaken till tandvärken
Citera
2024-04-22, 10:08
  #9
Medlem
hockexs avatar
Ta värktabletter tills smärtan upphör och tidsnog trillar tanden ut
Citera
2024-04-22, 10:14
  #10
Medlem
zombie-nations avatar
Korttidsbehandling kan man göra med nejlika, särskilt på tänder som måste dras ut eller rotfyllas. Då kvittar det om man skadar nerven.

Vid tandutdragning ska man låta munnen vara. Låt koaglet sitta så länge som möjligt. Se till att tandläkaren skriver Citodon för det får de.
Citera
2024-04-22, 10:25
  #11
Medlem
Det kan ju omöjligt vara hälsosamt för kroppen på längre sikt att skölja med tandkrämslösning 15-20 gånger om dagen.
Citera
2024-04-22, 19:07
  #12
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Ta värktabletter tills smärtan upphör och tidsnog trillar tanden ut
Ipren i en månad för mig, tanden är kvar efter 5 år.
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det kan ju omöjligt vara hälsosamt för kroppen på längre sikt att skölja med tandkrämslösning 15-20 gånger om dagen.
Ja, fluoride ger febereffekter!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback