Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 15:33
  #1
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (En person åtalad för terrorfinansiering):
Citat:
En person har i dag åtalats vid Södertörns tingsrätt misstänkt för att genom kryptovalutatransaktioner ha överfört pengar till terroristorganisationer och personer kopplade till dessa.

– Terrorfinansiering till våldsbejakande islamistiska organisationer med hjälp av kryptovalutor är ett omfattande internationellt problem. Det här åtalet är en viktig pusselbit i att bekämpa den brottsligheten, säger kammaråklagare Henrik Olin på Riksenheten för säkerhetsmål.

Förundersökningen har bedrivits av Säkerhetspolisen under ledning av åklagare vid Riksenheten för säkerhetsmål.

Brottsrubriceringen lyder brott mot lag om straff för finansiering av särskilt allvarlig brottslighet, grovt brott.
Södertörns tingsrätt, mål: B 6926-22

Någon som vet mer?
Citera
2024-04-23, 20:16
  #2
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Det ska gälla en muslim som ordnat "donationer" till Palestina. Jävla muslimer!!!
Citera
2024-04-23, 20:49
  #3
Medlem
mibethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (En person åtalad för terrorfinansiering):

Södertörns tingsrätt, mål: B 6926-22

Någon som vet mer?
Jag vet inget om det ,men i dagens förhandlingar fanns inget sånt ,jag är inte så insatt och undrar när det blir förhandling .
Och vad hände idag blev personen åtalad alltså kan du berätta .
Citera
2024-04-23, 21:06
  #4
Medlem
mibethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Det ska gälla en muslim som ordnat "donationer" till Palestina. Jävla muslimer!!!
Jag tror inte på det .jag ska skicka efter domen sen . Jag är så glad för alla lagskärpningar .
Tycker det är äckligt med terrorism och det är väl knappast småsummor det handlar om .
Om du vet säkert att det är så ber jag om ursäkt i förväg .jag bara tror dig inte .
Citera
2024-04-24, 22:01
  #5
Medlem
Stämningsansökan

https://gofile.io/d/gFP65j

.
Citera
2024-04-25, 08:23
  #6
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Det ska gälla en muslim som ordnat "donationer" till Palestina. Jävla muslimer!!!
Enligt stämningsansökan som ’.kungen77’ delade så är det inte Palestina det gäller, utan Syrien. Mer specifikt al-Qaida och Hay’at Tahrir al-Sham (HTS, ”Organisationen för Levantens frigörelse”).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback