Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-23, 21:44
  #1
Medlem
Do-not-knows avatar
Hej jag skulle vilja veta om någon annan har erfarenhet av att ha köppt lägenhet där de begåtts mord i. Offtast kan man ju få lägenheten billigare men är de värt ?

Har det varit svårare att sälja vid ett senare tillfälle ? Har ni trivts i hemmet eller tängker man mycket på vad som hänt där osv ?
Berätta gärna ni som har erfarenhet
Citera
2024-04-23, 21:47
  #2
Medlem
Djungelskribentens avatar
Jag har ingen erfarenhet men jag kan inte se varför det skulle spela roll om det begåtts mord där eller inte. Tror du på spöken eller?
Citera
2024-04-23, 21:55
  #3
Medlem
Finns det belägg för att dessa säljs billigare?

Kan köpa om en gård på landet är mer svårsåld om den är ökänd för att förre ägaren sköt ihjäl frugan, ungarna och sig själv där. Men en lägenhet?
Citera
2024-04-23, 21:55
  #4
Medlem
Jag tror ingen bryr sig om någon har blivit mördad där. Du får knappast någon rabatt pga det.
Citera
2024-04-23, 21:56
  #5
Medlem
hockexs avatar
Tja, med tanke på att det finns folk som psykosen-hex så finns det klart färre köpare.
Men hur mycket skulle priset sänkas med? Kanske hade varit ett bra filter på Hemnet om man vill spara ett par kronor
Citera
2024-04-23, 22:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag tror ingen bryr sig om någon har blivit mördad där. Du får knappast någon rabatt pga det.

Kan vara tvärtom. Om någon gått loss på familjen med motorsåg och spridit ut den över tak och väggar antar jag att förening eller dödsbo bekostar en helrenovering och att man får betala extra mycket.
Citera
2024-04-23, 22:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag tror ingen bryr sig om någon har blivit mördad där. Du får knappast någon rabatt pga det.

Att det ligger kvar negativ energi är väl känt över hela världen?

Vi kan ta bilar tex, dessa skrotas om det har begåtts mord i dem i USA tex, De saneras inte och säljs igen.

Men lägenheter kanske är lite dyrare och svårt att skrota en lägenhet.......
Citera
2024-04-23, 22:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do-not-know
Hej jag skulle vilja veta om någon annan har erfarenhet av att ha köppt lägenhet där de begåtts mord i. Offtast kan man ju få lägenheten billigare men är de värt ?

Har det varit svårare att sälja vid ett senare tillfälle ? Har ni trivts i hemmet eller tängker man mycket på vad som hänt där osv ?
Berätta gärna ni som har erfarenhet

Berättar dom ens att det utförts ett mord där?
förvånad, trodde mäklare ville skönmåla lägenheter
Citera
2024-04-23, 22:15
  #9
Medlem
Dumdrygs avatar
Det knepigaste är väl vålnaden som ylar om nätterna så att man inte får sova. Men det får man väga upp mot det lite billigare priset.
Citera
2024-04-23, 22:23
  #10
Medlem
Om det sitter lite avspärrningtejp kvar på ytterdörren och den kritade konturen runt liket finns kvar på parketten är det en bra conversation piece på inflyttningsfesten.
Citera
2024-04-23, 22:44
  #11
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Allt är uppbyggt av energi, med tanke på att mord har skett där då innebär det att en negativ energi har dunstat upp där och är kvar vilket kan drabba dig mentalt.

Det är det där jag nojar över när det gäller folk som dött onaturligt eller nyligen i en lägga. Men är väldigt harig för sånt där.

En hyreslägenhet i stan där det hade skett ett vansinnigt mord hade 8st sökande. Då hade liknande lägenheter runt 80-99 sökningar.
__________________
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-04-23 kl. 22:48.
Citera
2024-04-23, 22:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Kan vara tvärtom. Om någon gått loss på familjen med motorsåg och spridit ut den över tak och väggar antar jag att förening eller dödsbo bekostar en helrenovering och att man får betala extra mycket.

Det är väl måla om och tapetsera som behövs bara, inte så avancerat.

Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Att det ligger kvar negativ energi är väl känt över hela världen?

Vi kan ta bilar tex, dessa skrotas om det har begåtts mord i dem i USA tex, De saneras inte och säljs igen.

Men lägenheter kanske är lite dyrare och svårt att skrota en lägenhet.......

Detf inns inga energier på det sättet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback