Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-25, 12:36
  #1
Medlem
Jag kommer på någon ide och söker på nätet och oftast finns det trådar om det. Så hur många tankar som har någon entropi kvar eller hur man skulle uttrycka något med mening är kvar otänkta?
Hur långa/stora/komplexa tankar kan det tänkas vara?
Citera
2024-04-25, 12:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejselradio
Jag kommer på någon ide och söker på nätet och oftast finns det trådar om det. Så hur många tankar som har någon entropi kvar eller hur man skulle uttrycka något med mening är kvar otänkta?
Hur långa/stora/komplexa tankar kan det tänkas vara?
Hur långt är ett snöre?
Citera
2024-04-25, 12:40
  #3
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejselradio
Jag kommer på någon ide och söker på nätet och oftast finns det trådar om det. Så hur många tankar som har någon entropi kvar eller hur man skulle uttrycka något med mening är kvar otänkta?
Hur långa/stora/komplexa tankar kan det tänkas vara?

Varför är det här ens viktigt att veta?
Citera
2024-04-25, 12:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Hur långt är ett snöre?
Om det är ett naturligt snöre skulle det vara ganska långt innan någon inte tänkt på det. Sen att tänka på allting eller inte allting är bara 2 tankar tänker jag.
Citera
2024-04-25, 12:47
  #5
Medlem
Hamadryads avatar
Kan snarare känna ofta tvärtom när man sitter och funderar på lösningar på olika problem man själv och värden har,
Får alltför ofta upp tanken i huvudet "Hur fan kan ingen ha tänkt på detta förut?" eller "Hur kan man inte har löst detta problem redan?"
Citera
2024-04-25, 12:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Varför är det här ens viktigt att veta?
"Bara googla det"
Citera
2024-04-25, 12:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Kan snarare känna ofta tvärtom när man sitter och funderar på lösningar på olika problem man själv och värden har,
Får alltför ofta upp tanken i huvudet "Hur fan kan ingen ha tänkt på detta förut?" eller "Hur kan man inte har löst detta problem redan?"
Många gånger har någon bara inte sagt något om det eller så är det på sida 2 av resultaten från sökmotorn
Citera
2024-04-25, 12:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Varför är det här ens viktigt att veta?
Varför skulle det behöva vara viktigt
Citera
2024-04-25, 13:07
  #9
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Kan snarare känna ofta tvärtom när man sitter och funderar på lösningar på olika problem man själv och värden har,
Får alltför ofta upp tanken i huvudet "Hur fan kan ingen ha tänkt på detta förut?" eller "Hur kan man inte har löst detta problem redan?"
Nämn tre sådana saker, som du tänkte ut allra först.
Citera
2024-04-25, 13:14
  #10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejselradio
Jag kommer på någon ide och söker på nätet och oftast finns det trådar om det. Så hur många tankar som har någon entropi kvar eller hur man skulle uttrycka något med mening är kvar otänkta?
Hur långa/stora/komplexa tankar kan det tänkas vara?

Är det ändamålsenligt att man tror att ens tankar inte är tänkta tidigare? Avgrunden och oändligheten är välbesökta.
Vet vi mycket, eller vet vi lite?
Citera
2024-04-25, 13:15
  #11
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Nämn tre sådana saker, som du tänkte ut allra först.

Läs mitt inlägg lite mer noggrant,
Det är en frågeställning, jag skriver inte att jag har lösningen.
Citera
2024-04-25, 13:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Är det ändamålsenligt att man tror att ens tankar inte är tänkta tidigare? Avgrunden och oändligheten är välbesökta.
Vet vi mycket, eller vet vi lite?
Använd AI och läs av allas tankar, om någon tänkt på något unikt så tänds en glödlampa över deras huvud.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback