Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-25, 23:16
  #1
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Jag har kommit igång med löpningen igen nu i veckan och det har känts riktigt skönt, har kvar nån slags grundkondition så 5km har inte varit några problem. Mest träningsverk som varit ett issue.

Men har upptäckt att många snygga brudar man möter ler brett och hejar på ett sätt som inte alltid sker när man är ute å knatar med sin krumma rygg. Mest tjejer som också är ute och springer hejar, men även andra som bara är ute med sin hund eller efterblivna åtta-åring ler stort och hejar också.

Kan tillägga att jag ser jävligt bra ut: Lång, blond och blåögd, inte supermuskulös men inget benrangel heller. I mina bästa år är jag tammefan också. Dock är jag lite tafatt när det kommer till vardagsraggande utan gör bäst ifrån mig på en förutbestämd dejt eller i nåt sammanhang där jag känner mig mer bekväm.

Men här finns ju en oerhört stor potential att träffa någon! Men hur fan ska man gå till väga? Jag ler ju såklart tillbaka och hejar, men sen då? Ska jag vända om och springa ikapp dem? Eller fälla krokben för dem där de kommer skuttandes så man måste hjälpa de upp och således kan inleda en konversation?

Någon som har erfarenhet av att ragga på löprundan? Hjälp en ringrostig stackare.

Citera
2024-04-25, 23:28
  #2
Medlem
ABBORREs avatar
Börja försiktigt , fråga om ni kan springa och ta i hand, lite som
ryska posten, sen jobbar du framåt, så att säga.
Återkom med löpande resultat
Citera
2024-04-25, 23:32
  #3
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Börja försiktigt , fråga om ni kan springa och ta i hand, lite som
ryska posten, sen jobbar du framåt, så att säga.
Återkom med löpande resultat

Fast då måste man nästan springa ikapp tjejerna och ambusha dem bakifrån och jag tror inte man får samma leende då. Snarare tvärtom.
Citera
2024-04-25, 23:45
  #4
Avstängd
Denvildedanskens avatar
testa med att springa efter?
Citera
2024-04-25, 23:50
  #5
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denvildedansken
testa med att springa efter?

Nej, det verkar lite creepy väl? Hur menar du man skulle fortgå därifrån?
Citera
2024-04-25, 23:54
  #6
Avstängd
Denvildedanskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Nej, det verkar lite creepy väl? Hur menar du man skulle fortgå därifrån?
råb efter dem, så de kan stoppe
Citera
2024-04-26, 00:01
  #7
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Men om du har svaret själv varför håller du på att vela då?
Apropå att inte röra sig framåt i sina liv...

Jag har ju inte svaret, jag efterfrågar tips. Borren kom med ett tips som jag kan tänka mig att prova, men jag vet ju inte huruvida det fungerar ännu. Har du fler (seriösa) tips?
Citera
2024-04-26, 00:04
  #8
Medlem
bellusorcas avatar
”Vända om och springa ikapp”.

En snubbe sprang ikapp mig en gång när jag var ute och löpte, fruktansvärt obehagligt och jag blev rädd.
Citera
2024-04-26, 00:04
  #9
Medlem
maxatdunders avatar
Är du snygg och lång blir det svårt att misslycka i den mening att du aldrig vågar löpa där igen. I princip kan du göra eller säga nästan vad som helst. Vill du dock vara metodisk kan du vänta tills det kommer en uppförsbacke och om du ser henne gå så kan du stanna up bredvid och börja gå, le och skoja lite "Hur går det", testa vibbarna sen är det bara fråga ut henne om hon vill följa med på en spontan brunch eller kaffe efter löprundan om hon vill prata löparskor

Görs helst under brunch/lunch på en söndag eller helg, fråga inte ut en kvinna sent på kvällen för det är lite för på och seriöst. Sen vill du gärna se till att ha något reko ställe i närheten så ni kan sitta i era löpardojor o sippa dyr Latte Macchiato i solen tillsammans, resten klarar du nog av själv
Citera
2024-04-26, 00:10
  #10
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
”Vända om och springa ikapp”.

En snubbe sprang ikapp mig en gång när jag var ute och löpte, fruktansvärt obehagligt och jag blev rädd.

Det var lite av ett skämt. Har du erfarenhet av (icke-obehagligt) raggande på löprundan?

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är du snygg och lång blir det svårt att misslycka i den mening att du aldrig vågar löpa där igen. I princip kan du göra eller säga nästan vad som helst. Vill du dock vara metodisk kan du vänta tills det kommer en uppförsbacke och om du ser henne gå så kan du stanna up bredvid och börja gå, le och skoja lite "Hur går det", testa vibbarna sen är det bara fråga ut henne om hon vill följa med på en spontan brunch eller kaffe efter löprundan om hon vill prata löparskor

Görs helst under brunch/lunch på en söndag eller helg, fråga inte ut en kvinna sent på kvällen för det är lite för på och seriöst. Sen vill du gärna se till att ha något reko ställe i närheten så ni kan sitta i era löpardojor o sippa dyr Latte Macchiato i solen tillsammans, resten klarar du nog av själv

Tack! Äntligen ett seriöst förslag! Jag måste nog ut lite mer och "kartlägga" (på ett icke-stalkigt vis) vad det är för kvinns som rör sig på rundan och vilka vibbar man får. Ett hej och ett leende betyder ju ingenting egentligen, men om det upprepas kan det ju vara värt att ta nästa steg så att säga
Citera
2024-04-26, 00:13
  #11
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Det var lite av ett skämt. Har du erfarenhet av (icke-obehagligt) raggande på löprundan?

Tack! Äntligen ett seriöst förslag! Jag måste nog ut lite mer och "kartlägga" (på ett icke-stalkigt vis) vad det är för kvinns som rör sig på rundan och vilka vibbar man får. Ett hej och ett leende betyder ju ingenting egentligen, men om det upprepas kan det ju vara värt att ta nästa steg så att säga

Vet inte om det är rätt plats och tid att ragga.
Men idk, fråga något om skorna eller något och få igång en konvo om du nödvändigtvis måste?
Citera
2024-04-26, 00:20
  #12
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Vet inte om det är rätt plats och tid att ragga.
Men idk, fråga något om skorna eller något och få igång en konvo om du nödvändigtvis måste?

Nej, kanske inte just under själva kutandet. Det kan du ha en poäng i. Raggandet måste isf ske i anslutning till löpandet. Dvs innan eller efter.

Måste och måste, handlar mest om att jag blir lite pilsk när endorfinerna och vårkänslorna kombineras med leende vackra damer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback