Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 19:24
  #61
Medlem
VackraYazmines avatar
Detta är lite som jag och mina tjejkompisar vill skicka med:

1.När vi tränar vill vi INTE bli raggade på. Hur snygg killen än är så är det lika fel arena som på en begravning.

2.om du är så snygg som du säger så gör du bäst i att gå ut på Tinder.
Citera
2024-04-26, 19:46
  #62
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine
Detta är lite som jag och mina tjejkompisar vill skicka med:

1.När vi tränar vill vi INTE bli raggade på. Hur snygg killen än är så är det lika fel arena som på en begravning.

2.om du är så snygg som du säger så gör du bäst i att gå ut på Tinder.

Det är evolutionärt hos tjejer att säga att tihi, nej deeeeet går ju inte an, tihi. Sen väljer de ändå nick som "vackrayazmine" för att signalera sexuell åtråvärdhet. De säger nej men menar ja. Träffade min förra flickvän på ett gym, och har haft connections med andra tjejer i såna miljöer också. Det innebär dock inte att man drar fram till dem när de är på latsmaskinen och börjar bre på stenhårt. Men det finns inga tabu miljöer.

Facts.
Citera
2024-04-26, 20:17
  #63
Medlem
Tror på att försöka börja ett samtal på ett naturligt sätt innan eller efter löpningen.

Vid ett tillfälle när jag sade något allmänt till en tjej vid parkeringen i elljusspåret gick hon runt bilen och kom fram till mig och började prata. Blev lite defensiv då jag vid tillfället var i en kort relation som var på väg att ta slut och avsikten var inte att ragga. Tjejen såg bra ut och såg henne aldrig igen.

Ytterligare ett tillfälle var ca ett år senare när jag mötte en tjej i skogen som hade tagit en paus. Vi satt och pratade ett tag och hon har söt glad och trevlig. Ångrade mig länge att jag inte frågade om jag fick bjuda henne på en fika när det passar. Tror inte hon tagit illa upp så länge det lagts fram på ett bra sätt och backat om hon inte verkar intresserad.
Citera
2024-04-26, 20:48
  #64
Medlem
Adelaides avatar
Nja, jag ser inte riktigt hur du realistiskt skulle kunna få till det med någon på en löprunda. Raggar gör man på krogen.
Citera
2024-04-26, 21:40
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag har kommit igång med löpningen igen nu i veckan och det har känts riktigt skönt, har kvar nån slags grundkondition så 5km har inte varit några problem. Mest träningsverk som varit ett issue.

Men har upptäckt att många snygga brudar man möter ler brett och hejar på ett sätt som inte alltid sker när man är ute å knatar med sin krumma rygg. Mest tjejer som också är ute och springer hejar, men även andra som bara är ute med sin hund eller efterblivna åtta-åring ler stort och hejar också.

Kan tillägga att jag ser jävligt bra ut: Lång, blond och blåögd, inte supermuskulös men inget benrangel heller. I mina bästa år är jag tammefan också. Dock är jag lite tafatt när det kommer till vardagsraggande utan gör bäst ifrån mig på en förutbestämd dejt eller i nåt sammanhang där jag känner mig mer bekväm.

Men här finns ju en oerhört stor potential att träffa någon! Men hur fan ska man gå till väga? Jag ler ju såklart tillbaka och hejar, men sen då? Ska jag vända om och springa ikapp dem? Eller fälla krokben för dem där de kommer skuttandes så man måste hjälpa de upp och således kan inleda en konversation?

Någon som har erfarenhet av att ragga på löprundan? Hjälp en ringrostig stackare.

Du skulle kunna testa att strössla visitkort efter dig när du är ute och springer.

Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine
Detta är lite som jag och mina tjejkompisar vill skicka med:

1.När vi tränar vill vi INTE bli raggade på. Hur snygg killen än är så är det lika fel arena som på en begravning.

2.om du är så snygg som du säger så gör du bäst i att gå ut på Tinder.
Begravningar är en ypperlig arena för att ragga ska ni veta. Mycket känslor och intensiv stämning.
Citera
2024-04-26, 22:56
  #66
Medlem
Oj, kan uppfattas som inkräktande på kvinnors revir att ragga upp dom under träning. Ett tips är att gå med i fb-grupper för platsen du bor på. Iaf där jag bor annonseras det ibland om löpargrupper som startas upp. Jag träffade min man genom en sådan!
Citera
2024-04-26, 23:45
  #67
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbar
Gå med i någon grupp för löpning, där finns löpare som vill ha kontakt med andra. Friskis och Svettis är väl enklast att hitta, finns över hela landet.
Detta är nog det mest konstruktiva förslaget här!

Själv började jag sent med löpning, när jag redan redan var gift och hade barn och så, och har inte velat riskera något av det med några dumheter. Men några träningsgrupper har jag ju varit med i, t ex för maraton, och det är ju som regel rätt mysiga människor som är lätt att snacka med, mellan passen och ofta även under passen när de är i grupp och t ex lite längre och inte i ett så hårt tempo.

Resten är väl som vanligt, varken mer eller mindre enkelt eller komplicerat eller motsägelsefullt, när det gäller dejting och relationer? Folk träffas ju i alla möjliga sammanhang så varför inte under träning?
Citera
2024-04-27, 09:03
  #68
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine
Detta är lite som jag och mina tjejkompisar vill skicka med:

1.När vi tränar vill vi INTE bli raggade på. Hur snygg killen än är så är det lika fel arena som på en begravning.

2.om du är så snygg som du säger så gör du bäst i att gå ut på Tinder.

1. Jo, det vill ni visst.

2. Bor i en ganska liten håla, så Tinder e värdelöst här. Fungerade bättre när jag bodde i storstan.

Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Du skulle kunna testa att strössla visitkort efter dig när du är ute och springer.

Hm, ganska bra förslag ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
.Resten är väl som vanligt, varken mer eller mindre enkelt eller komplicerat eller motsägelsefullt, när det gäller dejting och relationer? Folk träffas ju i alla möjliga sammanhang så varför inte under träning?

Precis, folk som moralpanikar och tror att det enda sättet att träffa någon på är via dejtingappar. Hur fan har folk gjort genom alla årtusenden utan tinder å badoo är ju frågan?
Citera
2024-04-27, 12:29
  #69
Medlem
Du bor i en liten håla och Tinder och andra appar är sega, säger du. Själv lider jag med dig där då jag själv flyttat till en håla. Men löprundan kan knappast erbjuda ett bättre utbud, far from it, om du inte aspirerar på att bli nästa Hagamannen.

Finns absolut noll att hämta här av anledningar som redan tagits upp. Inte bara vill kvinnor vara i fred när de löptränar, lägg till att en betydande del av dem är så klart också upptagna. Ser framför mig en kvinna som är ute och springer för att avreagera sig vardagen och så dyker du upp som en kåt älg ur björkslyn.

När du är ute och rör dig i hålan, finns det ingen kvinna du uppmärksammat särskilt och som också uppmärksammat dig på avstånd, någon som är i din egen sits? Utveckla ett öga och en känsla för det. Börja med att känna in den där tysta kommunikationen. Hur du går vidare där sedan är så klart en konst som tyvärr är underutvecklad hos de flesta i dag, både vad gäller den som tar initiativ och mottagarsidan.

Krogen är dock ännu inte död anno 2024. En fantastisk plats egentligen där man får vara både desperat och korkad på ett sätt som är helt kört annars. Se krogen som den uppochnedvända världen där allt funkar som är totalt kört i andra situationer.

Gillar du inte krogen är ett annat alternativ kultursfären: biblioteket, bokcirklar, konstutställningar etc. Ett annat alternativ är den spirituella sfären: meditationskurser, kyrkkaffe, den lokala domedagssekten etc. I dessa ligger fokus på att mötas i gemensamma intressen och det själsliga innan man får komma till. Får dock känslan att du är vare sig kulturkuk eller flummare.

Slutordet får väl bli: Run, Forest, run!
Citera
2024-04-27, 14:55
  #70
Medlem
Känner en som säger de mest makabra sakerna man kan tänka sig till kvinnor överallt. Hela tiden. Han är helt skrupellös och brys sig inte alls.

Det sjuka är att han får ligga ganska ofta.

En gång när jag var med på en löprunda så stoppade vi vid en rastplats. Sen det kom två lite yngre ganska snygga tjejer som också stannade och typ stretchade. En var lite halvfet men ändå snygg och fräsch.

Då halvskrek han helt sonika mot henne något i stil med:

”Nämen är den inte stans bästa kuksugerska som kommer, vad trevligt”.

Jag blev lika paff och ställd som tjejerna.

Hon typ gapade, spelade kränkt och arg och sa: ”näähej! vad fan säger du?!

Han bara fortsatte helt naturligt och hela konversationen fortsatte i stil med:

Han: ”så det stämmer inte alltså?!”

Hon: ”eh, men.. eller, va…what?!”

Han: ”menar du att du är dålig på att suga ku?”

Hon: ”ehh neeej”

Han: ”jag sa ju det, du måste vara bäst i stan, titta bara på dina fylliga läppar, raka tandrad och rymliga mun”

Hon: ”men alltså wtf!

Han: ”hur fan ska du ha det? Är du bäst på att suga kuk eller inte?!”

Hon: ”jo, men hur fan pratar du med kvinnor, ursäkta mig”

Han: ”precis hur jag vill, du är ursäktat. Jo?! Jag visste det!”

Hon: ”alltså vem fan är du ens?!” (Nu har hennes kompis börjat småfnittra)

Han: ”en som ska få sin kuk avsugen av stans bästa kuksugerska”

Hon: ”alltså men vafan ge dig…du är ju inte klok” (hon har nu själv börjar att småle)

Han: ”jag vet, men jag får alltid som jag vill”

Hon: ”vad heter du?”

Han: ”suger du bättre kuk av att veta mitt namn?”

Hon: (ganska lång paus) ”…ja!”

Han: ”okej…*namn* (de tar i hand länge och sensuellt).

Lång historia kort: gissa vem som stod på knä senare och gjorde något hon tydligen var jävligt bra på?
Citera
2024-04-27, 16:01
  #71
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Lång historia kort: gissa vem som stod på knä senare och gjorde något hon tydligen var jävligt bra på?
Fungerar bara om han är modellsnygg och på yngre kvinnor som inte vet något om världen.

Hade han provat detta med äldre kvinnor hade han antagligen polisanmälts.

Med reservation för att hela historien var uppdiktad.
Citera
2024-04-27, 17:15
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Fungerar bara om han är modellsnygg och på yngre kvinnor som inte vet något om världen.

Hade han provat detta med äldre kvinnor hade han antagligen polisanmälts.

Med reservation för att hela historien var uppdiktad.

Han är långt ifrån modellsnygg. Han är helt avarage men extremt grov i käften och frispråkig. Det fungerar absolut inte bara på yngre kvinnor, han har gjort likande saker mot äldre. Det här fallet var dock extremt. Vanligtvis brukar det hända på barer och krogar. Men han gör ju inget olagligt. Och när han väl får till det så vill de ofta träffas igen.

Vissa tjejer gillar det uppenbarligen. Det funkar ju inte varje gång, men när han får napp så är det uppenbarligen sånt de går igång på.

Enligt honom själv så handlar det om att chocka och överrumpla dem utan att vara ett hot så att dem själva får välja. Det blir något fel i huvudet på dem och väcker något i dem. De blir tip nervöskåta.

Jag skulle aldrig ens komma på tanken själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback