Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 18:48
  #1
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Hej!

Vet inte om det är rätt plats att skriva i. Mod kan gärna flytta om det är fel kategori.

Min släkting har en faktura som han skulle vilja betala till Tele2 som avser bredband som han missade helt i nästan en månad. Han är nu rädd att Tele2 kommer stänga av hans tjänster. Han saknar BankID och Swish för tillfället och därför frågade han mig om jag kan hjälpa honom med att Swisha. Jag har fakturanummer och allt men jag saknar Swish numret till Tele2.

Någon här som skulle kunna skriva Swish-numret till Tele2? Jag vore väldigt tacksam om någon skulle kunna göra det
Annars giro som gäller och vet inte om betalningen hinner. Kan hända vem som helst att klanta till det med betalningen nån gång så snälla, inga föreläsningar om att hålla koll på räkningar
__________________
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2024-04-26 kl. 18:58.
Citera
2024-04-26, 19:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Hej!

Vet inte om det är rätt plats att skriva i. Mod kan gärna flytta om det är fel kategori.

Min släkting har en faktura som han skulle vilja betala till Tele2 som avser bredband som han missade helt i nästan en månad. Han är nu rädd att Tele2 kommer stänga av hans tjänster. Han saknar BankID och Swish för tillfället och därför frågade han mig om jag kan hjälpa honom med att Swisha. Jag har fakturanummer och allt men jag saknar Swish numret till Tele2.

Någon här som skulle kunna skriva Swish-numret till Tele2? Jag vore väldigt tacksam om någon skulle kunna göra det
Annars giro som gäller och vet inte om betalningen hinner. Kan hända vem som helst att klanta till det med betalningen nån gång så snälla, inga föreläsningar om att hålla koll på räkningar

Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.


Du loggar in på släktingens Mitt Tele2 och kan sedan betala med Swish.
Citera
2024-04-26, 19:05
  #3
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Swish:
- Om du vill betala din faktura direkt med Swish loggar du in på Mitt Tele2 eller via Mitt Tele2 appen som du kan ladda ner via Google Play Store eller App Store.


Du loggar in på släktingens Mitt Tele2 och kan sedan betala med Swish.

Problemet är att han saknar BankID för tillfället. Annars hade han löst det själv. Därför skapade jag tråden för att se om någon här vet numret så jag kan Swisha åt släktingen.
Han har bytt mobil idag men för att installera BankID så måste han gå till banken för att få det löst, men det kan han inte göra förrän måndag
Citera
2024-04-26, 19:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Problemet är att han saknar BankID för tillfället. Annars hade han löst det själv. Därför skapade jag tråden för att se om någon här vet numret så jag kan Swisha åt släktingen
Okej. Hen kan alltså inte logga in på Mitt Tele2 alls utan BankId? Då går det inte. Då får hen betala via giro.
Citera
2024-04-26, 19:10
  #5
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Okej. Hen kan alltså inte logga in på Mitt Tele2 alls utan BankId? Då går det inte. Då får hen betala via giro.

Okej. Tråkigt att det inte går att lösa det. Man måste ha BankID för att komma åt Mina Tele2.

Aja, får bli med giro och hoppas på att pengarna når samma dag.
Citera
2024-04-27, 11:04
  #6
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Har släktingen ett pass då? Eller nationellt ID-kort?
https://www.bankid.com/om-oss/nyhete...ankid-med-pass
Citera
2024-04-27, 11:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Okej. Tråkigt att det inte går att lösa det. Man måste ha BankID för att komma åt Mina Tele2.

Aja, får bli med giro och hoppas på att pengarna når samma dag.

Jag tror inte att det blir någon skillnad på bokföringsdag hos Tele2 oavsett om du swishar eller betalar in på deras bankgiro eftersom det är helg nu. Beloppet lär inte bokföras förrän på måndag oavsett hur du gör.
Citera
2024-04-27, 11:34
  #8
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Problemet är att han saknar BankID för tillfället. Annars hade han löst det själv. Därför skapade jag tråden för att se om någon här vet numret så jag kan Swisha åt släktingen.
Han har bytt mobil idag men för att installera BankID så måste han gå till banken för att få det löst, men det kan han inte göra förrän måndag
Jag behövde inte gå till ett bankkontor för att fixa bank-id...h*n har väl en legitimationshandling?!

Tar tio minuter om ens det likaså swish.

Jag har i och för sig SEB som bank...kanske funkar annorlunda på andra banker.
Citera
2024-04-27, 14:20
  #9
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Har släktingen ett pass då? Eller nationellt ID-kort?
https://www.bankid.com/om-oss/nyhete...ankid-med-pass

Utländskt pass och ID från Skatteverket som inte är en giltig handling för att skaffa eller flytta BankID
Citera
2024-04-27, 14:20
  #10
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag tror inte att det blir någon skillnad på bokföringsdag hos Tele2 oavsett om du swishar eller betalar in på deras bankgiro eftersom det är helg nu. Beloppet lär inte bokföras förrän på måndag oavsett hur du gör.

Satte upp på giro. Kommer säkert bokföras på måndag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback