Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 15:06
  #1
Medlem
Vilket märke ska man köpa för trädgårdsbevattning, slangar, kopplingar, spridare etc etc?

Gardena är allmänt känt, dyrt men verkar hålla.

Biltemas eget märke, billigt och håller max ett år.

Wish (noname), samma som biltema.

Hozelock. Fått en del kopplingar med detta märke, verkar hållbara men vet inte prisläget.

Så finns det andra alternativ än Gardena som håller?
Citera
2024-04-27, 15:12
  #2
Medlem
Jag har många Gardeniakopplingar och pistoler men jag tycker faktiskt att Lidl har bra grejor billiga kopplingar i mässing. Säljs bara vissa veckor vilket givetvis är ett minus.
Citera
2024-04-27, 15:42
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Vilket märke ska man köpa för trädgårdsbevattning, slangar, kopplingar, spridare etc etc?

Gardena är allmänt känt, dyrt men verkar hålla.

Biltemas eget märke, billigt och håller max ett år.

Wish (noname), samma som biltema.

Hozelock. Fått en del kopplingar med detta märke, verkar hållbara men vet inte prisläget.

Så finns det andra alternativ än Gardena som håller?

Gardena är ju gammalt i gamet och beprövat. Tycker inte att det är dyrt heller. Hozelock är likvärdigt.

Håll dig borta från övrigt du nämner.
Citera
2024-04-27, 19:32
  #4
Medlem
Kanastras avatar
Hozelock är mitt förstaval. Har köpt billigare kopplingar och pistoler men plasten har varit sämre kvalité.
Det är klart, dom har ju då inte heller varit så dyra, men hellre att det håller än går sönder.
Gardena har också funkat fint.
Citera
2024-04-28, 09:52
  #5
Medlem
66ccskyhawks avatar
https://www.biltema.se/fritid/tradga...ing-2000037467

slangkopplingarna i mässing är vettiga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback