Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-27, 23:34
  #1
Medlem
Frågan står i Ts.
Så hur gör Ni ?




Mods får med fördel flytta tråd om tycke för annan forumdel är att föredra.
__________________
Senast redigerad av Hejhejvidica 2024-04-27 kl. 23:49.
Citera
2024-04-27, 23:34
  #2
Medlem
Dom kan väl ha id kort?
Citera
2024-04-27, 23:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Dom kan väl ha id kort?

Självklart men förstod du frågan ?
Citera
2024-04-27, 23:36
  #4
Medlem
Tror inte dom kan läsa här.
Men de visar nog id kort
Citera
2024-04-27, 23:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Självklart men förstod du frågan ?

Att du frågar vad dom visar för leg? För körkort kan dom inte ha när dom är blinda.
Citera
2024-04-27, 23:50
  #6
Medlem
Frixys avatar
Nationellt id-kort såklart. Blir alltid en överraskning vad det är i flaskan sedan, alla flaskor förutom Bombay Saphire och Amaretto känns kanska likadana.
Citera
2024-04-27, 23:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Nationellt id-kort såklart. Blir alltid en överraskning vad det är i flaskan sedan, alla flaskor förutom Bombay Saphire och Amaretto känns kanska likadana.
Tänker du på bankernas ID-kort ?
Citera
2024-04-27, 23:56
  #8
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Tänker du på bankernas ID-kort ?

Vad är det? Aldrig hört talas om. Nej jag menar ett vanligt leg, inte ett körkort. Finns massor med folk som inte har körkort även om de är fullt seende ju. Man fixar det hos polisen.

https://polisen.se/tjanster-tillstan...nellt-id-kort/
Citera
2024-04-27, 23:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Vad är det? Aldrig hört talas om. Nej jag menar ett vanligt leg, inte ett körkort. Finns massor med folk som inte har körkort även om de är fullt seende ju. Man fixar det hos polisen.

https://polisen.se/tjanster-tillstan...nellt-id-kort/

Tack för kraftfullt svar-tränar på läsförståelse men skam den som ger sej.
-Finns det med blindskrift månne ?
Citera
2024-04-28, 00:14
  #10
Medlem
Frixys avatar
Blindskrift? Ifall även den som sitter i kassan är blind, menar du? Eller för att du ska känna vilket kort du visar upp? Ingen blindskrift, men man känner ändå skillnad på det och ett kreditkort exempelvis. Känns på strukturen.
Citera
2024-04-28, 00:46
  #11
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Frågan står i Ts.

Jag vet inte om jag tycker rubriken tillhör trådstarten. Den blir ju en rubrik för hela tråden, tycker jag. Men visst, du frågar ju ändå "Så hur gör Ni ?".

Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Så hur gör Ni ?

Det stör mig när folk ställer upp begränsningar i vem som får svara på trådarna. Det är korkat. Det kan mycket väl vara så att man då stänger ute folk som skrivit uppsatser i ämnet, eller folk som har en närstående som är eller har det som efterlyses, så att man helt enkelt går miste om många möjliga insiktsfulla svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Mods får med fördel flytta tråd om tycke för annan forumdel är att föredra.

Det behöver du väl inte skriva. Det vet dom givetvis att dom kan och får göra, helt oavsett om du ger din tillåtelse eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Blind utan körkort,vad visar ni för leg på krogen alt. systembolaget ?

Förutom Nationellt ID, som redan nämnts, kan nog pass användas på många ställen.
Citera
2024-04-28, 00:54
  #12
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Tror inte dom kan läsa här.

Flashback är ju väldigt enkelt uppbyggt. Varför skulle inte en "text to speech"-mjukvara eller Braille-terminal fungera på flashback, om än inte optimalt kanske.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback