Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-06, 10:02
  #1
Medlem
Nu pratar vi inte om att de har duschat, har på sig deo, parfym eller liknande.

Vi pratar om att de har missat duschen, jobbat och svettats hela dagen. Kommer hem och ni älskar lukten av dom(trots att det luktar lite illa också ofc). Alla de tjejer jag har haft längre förhållande med har älskat lukten av mig, luktar visst lite som äppelmust blandat med något annat.

Vi pratar alltså om att de tycker om doften från armhålan, vilket först verkade lite mysko men tjejer är ju ganska känsliga för feromoner och hormoner så. Vad jag har läst mig till är att om de gillar din doft så är det ett tecken på att barnen får starkt immunförsvar.


Så frågan är nu kvinnor/tjejer. Gillar ni den riktiga lukten av er partner?
Citera
2024-05-06, 10:54
  #2
Medlem
Nej, in i duschen så fort du kommer hem! Vi vänder på frågan: tycker du om när din kvinna luktar om hon har svettats hela dagen? Och kommer det någon så är det pinsamt om mannen luktar.
__________________
Senast redigerad av Newton555 2024-05-06 kl. 10:58.
Citera
2024-05-06, 11:04
  #3
Medlem
Han behöver faktiskt inte lukta gott.
Huvudsaken är att han inte lukta illa! (testosvett, matos, halsmandlar, stress-svett, alkohol osv)

Många hitkomna försöker ju maskera sina lukter i billig (eller dyr)parfym.
Men det går inte, går inte dölja, våra lukter passar inte ihop,
det urminnestida utvecklade doftsinnet säger att detta är en person från en annan plats på jorden, en främling.
__________________
Senast redigerad av Emoist 2024-05-06 kl. 11:07.
Citera
2024-05-06, 11:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Nu pratar vi inte om att de har duschat, har på sig deo, parfym eller liknande.

Vi pratar om att de har missat duschen, jobbat och svettats hela dagen. Kommer hem och ni älskar lukten av dom(trots att det luktar lite illa också ofc). Alla de tjejer jag har haft längre förhållande med har älskat lukten av mig, luktar visst lite som äppelmust blandat med något annat.

Vi pratar alltså om att de tycker om doften från armhålan, vilket först verkade lite mysko men tjejer är ju ganska känsliga för feromoner och hormoner så. Vad jag har läst mig till är att om de gillar din doft så är det ett tecken på att barnen får starkt immunförsvar.


Så frågan är nu kvinnor/tjejer. Gillar ni den riktiga lukten av er partner?

Man kan gilla svetten hos en man tycker om, men då har man ju redan accepterat och valt ut honom!
dels på hans naturliga adör

Vissa arabmän stinker svin, han kan lukta "god parfym", men i underkant känner man ändå av hans värderingar bara i lukten. Naturligt urval att inte förkovra sig med fienden.
Citera
2024-05-06, 11:13
  #5
Medlem
Enda gången jag haft problem med min partners lukt var när han eldat grenar och skit på landet och brandlukten verkligen satt sig fast, men det var ju inte hans doft.
I övrigt har jag aldrig problem med hans doft.
Citera
2024-05-06, 11:15
  #6
Medlem
´Ta exempelvis So*ali*r - luktar väldigt frånstötande tycker jag
Och då kvittar det om dom kommit över den dyraste parfym via en smash-and-grab-kupp mot Kicks.
Urdoften ligger där i basnoten ändå. Endast topnoten påverkas av dusch och DolceGabbarna.


Ungefär som läppstift på ett lik. bara skrattretande

Man kanske luktar gott just när man kommit ut ur duschen,
men man står ju inte under en dusch hela dagarna! Knappt 20 minuter efter kranen stängts av börjar huden andas ut sina fermoner och hormonblandningar igen.

Vi har undermedvetet lika bra luktsinne som sökhundar.Sökhundar kan hitta parfymerade försvunna också, ifall det säger er nåt.
__________________
Senast redigerad av Emoist 2024-05-06 kl. 12:15.
Citera
2024-05-06, 11:27
  #7
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Man kan gilla svetten hos en man tycker om, men då har man ju redan accepterat och valt ut honom!
dels på hans naturliga adör

Vissa arabmän stinker svin, han kan lukta "god parfym", men i underkant känner man ändå av hans värderingar bara i lukten. Naturligt urval att inte förkovra sig med fienden.


Det kan mycket väl ligga något i det där. Jag är tämligen stor och min kvinna liten så när jag lägger mig på henne och tränger in så hamnar hennes näsa i min armhåla, om jag inte står i typ armhävningsställning. Och jag bara inbillar mig den fräna doften av karl sätter igång maskineriet i tvåhundraåttio.
Citera
2024-05-06, 11:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Nej, in i duschen så fort du kommer hem! Vi vänder på frågan: tycker du om när din kvinna luktar om hon har svettats hela dagen? Och kommer det någon så är det pinsamt om mannen luktar.


Men snälla du, kvinnor och män har inte samma typ av luktsinne.
Citera
2024-05-06, 11:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det kan mycket väl ligga något i det där. Jag är tämligen stor och min kvinna liten så när jag lägger mig på henne och tränger in så hamnar hennes näsa i min armhåla, om jag inte står i typ armhävningsställning. Och jag bara inbillar mig den fräna doften av karl sätter igång maskineriet i tvåhundraåttio.


Ja det är nog stor skillnad om svettet luktar "hårt arbete på potatisfältet" eller om det luktar
"stess-svett från avrättning av nyfiken polis"

Jag tror det är olika svettlukter, hederlig svettlukt och kriminell stressig kokain-svettlukt
Citera
2024-05-06, 11:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Nu pratar vi inte om att de har duschat, har på sig deo, parfym eller liknande.

Vi pratar om att de har missat duschen, jobbat och svettats hela dagen. Kommer hem och ni älskar lukten av dom(trots att det luktar lite illa också ofc). Alla de tjejer jag har haft längre förhållande med har älskat lukten av mig, luktar visst lite som äppelmust blandat med något annat.

Vi pratar alltså om att de tycker om doften från armhålan, vilket först verkade lite mysko men tjejer är ju ganska känsliga för feromoner och hormoner så. Vad jag har läst mig till är att om de gillar din doft så är det ett tecken på att barnen får starkt immunförsvar.


Så frågan är nu kvinnor/tjejer. Gillar ni den riktiga lukten av er partner?


Bästa doften! Älskar att min partner är en sån person som inte använder en massa parfym. Det är både otroligt tryggt och upphetsande på samma gång
Citera
2024-05-06, 12:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMacklin
Bästa doften! Älskar att min partner är en sån person som inte använder en massa parfym. Det är både otroligt tryggt och upphetsande på samma gång


Men många misstar det med att man gillar allas svettlukt, tex en ofräsh Bangl*desh*re som kommer på tunnelbanan med kladdfet hud och stinker svett från sin senaste hästporr runksession, stirrar galet alla i ögonen för att få kontakt, för det är så han tror man gör.

Urk
__________________
Senast redigerad av Emoist 2024-05-06 kl. 12:14.
Citera
2024-05-06, 12:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Men många misstar det med att man gillar allas svettlukt, tex en ofräsh Bangl*desh*re som kommer på tunnelbanan med kladdfet hud och stinker svett från sin senaste hästporr runksession, stirrar galet alla i ögonen för att få kontakt, för det är så han tror man gör.

Urk

Nej men eller hur! Inte precis så att man går runt och okynnes luktar på random svettiga män på stan.
Det är ju (för mig) så starkt kopplat till att det är just min partner som jag är attraherad av och har en känslomässig relation till. Sen kan man ju alltid fundera kring om det var hans doft som gjorde mig så attraherad från början eller om det är attraktionen som fått mig att älska hur han doftar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback