Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-10, 09:18
  #1
Medlem
bellusorcas avatar
Gick ut för ett par glas igår. Vi börjar prata med sällskapet bredvid och naturligt nog snackar jag mest med snubben som hamnar bredvid mig. Och han pratar och pratar om sig själv, berättar om sitt företag, sina syskon, sina föräldrar, sina ex, någon gammal flickväns barn, jobb han haft, intressen han har, åsikter han har om religion osv osv. Under kvällen får jag veta väldigt mycket om honom och han vet väl knappt vad jag heter och efter att ha gissat fel på min ålder brydde han sig inte om att ta reda på min riktiga, medan jag vet vilket stjärntecken han är född i.

Vid ett tillfälle tittade jag honom i ögonen och sa att folk älskar verkligen att prata om sig själva men det flög över hans huvud och han fortsatte prata om något bröllop han var på för 10 år sen. Jag börjar tröttna och ställer bara oseriösa frågor tillslut, t.ex. om dom som söker jobb i hans företag måste suga av honom innan dom blir anställda. Också detta flyger över hans huvud även om jag ser på honom att han blir lite osäker av mina frågor.

När vi skiljs åt vill han ha min instagram och jag säger att han får den om han kommer ihåg mitt förnamn, han bara skrattar (eftersom han inte har en aning).

Idag vaknar jag till ett meddelande om att jag är en spännande person. Jag satte kaffet i halsen och tog bort honom från ig.

Tycker jag träffar på såna här män titt som tätt och efteråt verkar dom nöjda med sin insatts i konversationen. Dom verkar inte heller tycka att jag är skittråkig eftersom dom vill fortsätta ha kontakt och ger mig komplimanger. Är det här ett typiskt manligt beteende? Beter sig kvinnor likadant mot er män?

Trevlig fredag 🫶
Citera
2024-05-10, 09:21
  #2
Medlem
Jag tycker att det är mer kopplat till en viss klasstillhörighet. Jag hänger en del ute i diverse Stockholmsmiljöer, och jävlar vad alla som har utbildat sig ska prata om det. Både män och kvinnor. De pratar om hur mycket de jobbar, var de sitter, hur mycket det är på jobbet. Vidare pratar de bara om sina köksrenonveringar (alltid det jävla köket). Det här gäller även folk som var roliga innan de började studera. Det är nåt som sker när högskolepoängen trillar in.
Citera
2024-05-10, 09:24
  #3
Medlem
Bassplays avatar
De flesta är tyvärr lite sådär oavsett kön tycker jag. Man vill höras , synas och få uppmärksamhet och bekräftelse.

Jag lyssnar istället , då jag inte har något att bevisa. Tyvärr hamnar jag i facket "blyg" eller "tillbakadragen" pga detta , vilket många tycker är något negativt och ofta rätt tråkigt.
Citera
2024-05-10, 09:24
  #4
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Jag tycker att det är mer kopplat till en viss klasstillhörighet. Jag hänger en del ute i diverse Stockholmsmiljöer, och jävlar vad alla som har utbildat sig ska prata om det. Både män och kvinnor. De pratar om hur mycket de jobbar, var de sitter, hur mycket det är på jobbet. Vidare pratar de bara om sina köksrenonveringar (alltid det jävla köket). Det här gäller även folk som var roliga innan de började studera. Det är nåt som sker när högskolepoängen trillar in.

Fyfan vad sjukt att du säger det för han berättade om sitt kök, skojar inte! Haha.

Tycker ändå inte att kvinnor går lika all in som män gör när det kommer till att prata om sitt ego.
Citera
2024-05-10, 09:25
  #5
Medlem
Christopher.s avatar
Narcisster, det ligger dock i tiden - väldigt många är självcentrerade, kvinnor är som regel inte bättre. Är inte intresserad av att höra hur mycket någon har sparat i tjänstepension. Gubbar som är totalt ointressanta som tror att det är intressant att prata om hur mycket pengar de drar in som mellanchef i någon svettig industri och hur de ska åka på en all inclusive och dricka bärs med familjen, monolog istället för dialog.

Man inser med tiden att majoritet av människorna saknar djup och det är bättre att hålla dylika människor på avstånd då de inte tillför ens liv någonting.
__________________
Senast redigerad av Christopher. 2024-05-10 kl. 09:31.
Citera
2024-05-10, 09:25
  #6
Medlem
Kunde du inte bara lämnat honom, kanske bjudit upp en annan man på dans? Du gav ju bekräftelse genom att sitta och lyssna på honom. Nu är han betagen av dig eftersom du lyssnade.
Citera
2024-05-10, 09:25
  #7
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja, män som ska dejta får alltid rådet att inte bara prata om sig själv och ställa frågor och vara nyfiken istället. Det är sen gammalt.
Citera
2024-05-10, 09:25
  #8
Medlem
Är svårt att prata om politik/annat/andra idag någon kan bli "kränkt", kan ju inte prata väder en hel kväll, försökte du ta upp något ämne, vilket ämne hade du önskat?
Citera
2024-05-10, 09:26
  #9
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
De flesta är tyvärr lite sådär oavsett kön tycker jag. Man vill höras , synas och få uppmärksamhet och bekräftelse.

Jag lyssnar istället , då jag inte har något att bevisa. Tyvärr hamnar jag i facket "blyg" eller "tillbakadragen" pga detta , vilket många tycker är något negativt.

Men fattar dom aldrig att dom bara pratar om sig själv? Är dom omedvetna om detta? Jag kan nog uppfattas som en bitch för tillslut sitter man med armarna i kors och säger typ ”mm aahaa aa” och inspekterar lampan i taket.
Citera
2024-05-10, 09:28
  #10
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kunde du inte bara lämnat honom, kanske bjudit upp en annan man på dans? Du gav ju bekräftelse genom att sitta och lyssna på honom. Nu är han betagen av dig eftersom du lyssnade.

För att jag är en trevlig och normal person och min kompis ville sitta kvar med dom. Men jo kunde ju tagit mig en sväng i lokalen såklart.
Citera
2024-05-10, 09:28
  #11
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Gick ut för ett par glas igår. Vi börjar prata med sällskapet bredvid och naturligt nog snackar jag mest med snubben som hamnar bredvid mig. Och han pratar och pratar om sig själv, berättar om sitt företag, sina syskon, sina föräldrar, sina ex, någon gammal flickväns barn, jobb han haft, intressen han har, åsikter han har om religion osv osv. Under kvällen får jag veta väldigt mycket om honom och han vet väl knappt vad jag heter och efter att ha gissat fel på min ålder brydde han sig inte om att ta reda på min riktiga, medan jag vet vilket stjärntecken han är född i.

Vid ett tillfälle tittade jag honom i ögonen och sa att folk älskar verkligen att prata om sig själva men det flög över hans huvud och han fortsatte prata om något bröllop han var på för 10 år sen. Jag börjar tröttna och ställer bara oseriösa frågor tillslut, t.ex. om dom som söker jobb i hans företag måste suga av honom innan dom blir anställda. Också detta flyger över hans huvud även om jag ser på honom att han blir lite osäker av mina frågor.

När vi skiljs åt vill han ha min instagram och jag säger att han får den om han kommer ihåg mitt förnamn, han bara skrattar (eftersom han inte har en aning).

Idag vaknar jag till ett meddelande om att jag är en spännande person. Jag satte kaffet i halsen och tog bort honom från ig.

Tycker jag träffar på såna här män titt som tätt och efteråt verkar dom nöjda med sin insatts i konversationen. Dom verkar inte heller tycka att jag är skittråkig eftersom dom vill fortsätta ha kontakt och ger mig komplimanger. Är det här ett typiskt manligt beteende? Beter sig kvinnor likadant mot er män?

Trevlig fredag 🫶

Ok ska inte "victim blame'a" nu men du kanske är en brutalt bra lyssnare? Nån som får folk trygga att snacka igenom all skit dom hållt inom sig i lång tid och nu äntligen för spruta ur sig som en sorts emotionell bukkake.
Citera
2024-05-10, 09:30
  #12
Medlem
Trakessons avatar
Jag har vänner som råkat ut för samma sak. Du kan få samma råd som jag gav dem, nämligen sluta dejta killar från Grinder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback