Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-10, 22:26
  #1
Medlem
Storstark68s avatar
Har tyvärr varit otrogen i fyllan mot en kvinna och fick jag en rakapparat slängd i skallen. Är det rimligt att bli utsatt för detta våld? Skadan blev inte värre än lite blod och svullnad men jag är chockad över att hon blev så arg. Jag har också blivit bedragen och mått jävulskt dåligt men skulle aldrig missshandla en partner.

Har ni själv råkat ut för våldsamma tjejer och vad har ni gjort i det läget? Jag sa att det var dumt gjort att vänstra och lovade att det inte kommer att hända igen men det lyssnar hon inte på.

Nu är det väl kört mellan oss och det står jag ut med, jag ska bättra mej även om det verkar omöjligt att vara trogen för min del. Hur ska jag tänka för att inte hamna snett igen?
Citera
2024-05-10, 22:33
  #2
Medlem
Stenballes avatar
Om en kastad rakapparat är det du i första hand tänker på efter att du har varit otrogen, så är du inte mogen för ett förhållande.
Citera
2024-05-10, 22:34
  #3
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Har tyvärr varit otrogen i fyllan mot en kvinna och fick jag en rakapparat slängd i skallen. Är det rimligt att bli utsatt för detta våld? Skadan blev inte värre än lite blod och svullnad men jag är chockad över att hon blev så arg. Jag har också blivit bedragen och mått jävulskt dåligt men skulle aldrig missshandla en partner.

Har ni själv råkat ut för våldsamma tjejer och vad har ni gjort i det läget? Jag sa att det var dumt gjort att vänstra och lovade att det inte kommer att hända igen men det lyssnar hon inte på.

Nu är det väl kört mellan oss och det står jag ut med, jag ska bättra mej även om det verkar omöjligt att vara trogen för min del. Hur ska jag tänka för att inte hamna snett igen?

Kolla om du inte har en diagnos då många med diagnoser är oftare otrogna.
Citera
2024-05-10, 22:36
  #4
Medlem
Anmäl henne för våld i nära relationer.
Se till att få det hela fotodokumenterat.
Citera
2024-05-10, 22:39
  #5
Medlem
Nej det är inte okej. Du borde kanske anmäla henne. Ganska svinigt gjort att vara otrogen mot henne, men det förändrar inte saken att det inte är okej att ta till våld.
Citera
2024-05-10, 22:41
  #6
Medlem
che3s avatar
En rakapparat? det är väl inget att orda om, jag fick en hel servis i nyllet när jag låg och sov, det var bara att ta det som en man och borsta av sig och ta hand om skadorna
Citera
2024-05-10, 22:43
  #7
Medlem
Trakessons avatar
Herregud rakar hon sig fortfarande? Rakapparater ersattes väl av epilatorer som i sin tur ersattes av brasiliansk vaxning.
Hade ni hängt med lite i könsfrisyrsmodet hade hon kastat en vaxklump i skallen på dig istället. Då hade du sluppit huvudvärk.
Citera
2024-05-10, 22:48
  #8
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Herregud rakar hon sig fortfarande? Rakapparater ersattes väl av epilatorer som i sin tur ersattes av brasiliansk vaxning.
Hade ni hängt med lite i könsfrisyrsmodet hade hon kastat en vaxklump i skallen på dig istället. Då hade du sluppit huvudvärk.
Kanske var TS rakapparat. Då är det skadegörelse utöver misshandel.
Citera
2024-05-10, 22:52
  #9
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kanske var TS rakapparat. Då är det skadegörelse utöver misshandel.

Inte nödvändigtvis.
Det framgår faktiskt inte om rakapparaten skadades vid händelsen.
Citera
2024-05-10, 23:00
  #10
Medlem
Du förtjänar det och du är uppenbarligen inte redo för ett förhållande än.. synd att du inte fick en örfil så du stod på öronen direkt efter
Citera
2024-05-10, 23:04
  #11
Medlem
SwampDoggs avatar
Ja, det är rimligt. Du är inte bara otrogen, du verkar vara en riktig liten kärring också.
Citera
2024-05-10, 23:06
  #12
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Har ni själv råkat ut för våldsamma tjejer och vad har ni gjort i det läget? Jag sa att det var dumt gjort att vänstra och lovade att det inte kommer att hända igen men det lyssnar hon inte på.
Min spontana tanke är "man up", men jag kan ju ärligt säga att jag inte hade reagerat likadant med omvända könsroller.

Men personligen så hade jag nog tagit det som att jag förtjänade det. Hade inte gjort en stor grej av den saken, men det är ju självfallet inte bra gjort av henne.

Citat:
Nu är det väl kört mellan oss och det står jag ut med, jag ska bättra mej även om det verkar omöjligt att vara trogen för min del. Hur ska jag tänka för att inte hamna snett igen?
Om du vet med dig att du inte kan vara trogen, så säg då till nästa tjej att du vill ha ett öppet förhållande.

Hur fick hon reda på det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback