Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-22, 21:45
  #469
Medlem
f30malmos avatar
Nej, det är väl inte omöjligt, men så pass osannolikt att det nästan är omöjligt. Skulle krävas att ni båda har blödande sår i näsan samtidigt.
Citera
2022-11-22, 21:47
  #470
Medlem
Jag hade en riktigt grann chemical burn i näsan i ungefär ett dygn efter kvällen. Tänker mig att detta är en form av öppet sår. Som säkert andra kan ha haft med...
Citera
2022-11-22, 21:47
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Skulle krävas att ni båda har blödande sår i näsan samtidigt.

Vilket i 9 av 10 fall alla kokainister har. Jag befarar att TS redan nu har fått hepatit C. Detta är mycket vanligt. Men många med hepatit C kan leva ett drägligt liv.
Citera
2022-11-22, 21:48
  #472
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Vilket i 9 av 10 fall alla kokainister har. Jag befarar att TS redan nu har fått hepatit C. Detta är mycket vanligt. Men många med hepatit C kan leva ett drägligt liv.

Men nä, det är jättesvårt att få hepatit C genom slemhinnor, ens med små sår. Jag vet detta.

Däremot genom kanyler är det nästan 100% att man får det.
Citera
2022-11-22, 22:05
  #473
Medlem
Statsminister2030s avatar
Du kan sluta nojja. Det är i princip omöjligt att få det på det sättet.
Citera
2022-11-22, 22:08
  #474
Medlem
Pruttmuffs avatar
Hepatit C går nu mera att bota, så det hade inte varit någon större fara om du smittats.

Min kompis hade Hepatit C, men medicinerades och är nu mera frisk.
__________________
Senast redigerad av Pruttmuff 2022-11-22 kl. 22:11.
Citera
2022-11-22, 23:47
  #475
Moderator
Morfar-52s avatar
"Hepatit C genom att dela snortrör?" infogad./mod
Citera
2022-11-23, 01:51
  #476
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyFucker
Jag undrar ifall tex jag har hepatit c och ska dela en panna med en polare och vi bara har ett verktyg, som då är mitt vilket jag också har använt och jag har hepatit c redan. Funkar det att koka sprutan innan som en sorts rengöring innan då polaren ska ta en panna??

Kan man med andra ord koka en spruta som en pundare med hepatit c har använt, och sedan kunna ta en panna med nämnda verktyg och inte själv bli smittad??

Svarar direkt att nej ingen ska dela panna med nån som har hepatit c, och jag har heller inte hepatit c.

Frågan ställs här då det har diskuterats ifall det är möjligt osv. Alltså så har en snubbe påstått detta att det räcker att koka en spruta så ska den vara steriliserad.

Tackar.

Undrar också lite över det. Gjorde det en gång i ett väldigt flöddrat tillstånd. Jag och min polare kokade nålen och sedan jag sköt upp. Har inte testat mig för hepatit-c. Var för övrigt rätt länge sedan typ 10 år sedan.
Citera
2022-11-23, 12:24
  #477
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Hepatit C går nu mera att bota, så det hade inte varit någon större fara om du smittats.

Min kompis hade Hepatit C, men medicinerades och är nu mera frisk.
Min granne, gammal tjackis, har också gjort en sån behandling och hepatiten läkte ut. Men det kostar ju skattebetalarna över hundratusen så bättre om man kan undvika det :-)
Citera
2023-05-24, 20:10
  #478
Medlem
Har 3 veckor kvar på behandlingen med epuclosa för min hepc jag haft i 20 år. Är se glad att det äntligen snart är klart ich hoppas verkligen att jag ska känna nån förändring i kroppen efteråt, kanske piggare. Biverkningarna har nästan varit obefintliga, första 2 veckorna lite huvudvärk och första månaden dålig mage, diarre . Emellanåt också väldigt trött. Men nu i slutet av behandlingen har de blivit bättre. Bäst är att ta dem med mat annars kan de bli lite ont i magen, rätt stora tabletter å. Också ska man dricka mycket vatten. Men jösses vilken effektiv medecin. Finns de som blivit läkta redan efter 4 veckor men en ska göra hela behandlingen eftersom att lm den inte skulle va borta helt så är det svåra att behandla den sedan. Så man kör hela för att va helt säker. Hade tänkt fuska å skipoa sista 2 veckorna men ska nog stå ut. Ska bli någit att fira sedan äntligen kvitt mitt gammla liv, haft hep sedan 17 års ålder. Efter det här har jag klarat allt, blivit drogfri, skuldfri,hep fri och det här året också borta ur brottsregistret. 🎂🥂🥂🍾alla som tvekar att göra behandlingen pga biverkningar så säger jag bara gör det, vanliga antidepresiva har mer biverkningar än den hör tabletten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback