Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 14:55
  #601
Medlem
LastCaresss avatar
2 mål av Gerndt nu. Starkt!
Citera
2012-02-19, 15:08
  #602
Medlem
El.Bundys avatar
Var väll nästan på tiden att han börjar sparka in mål
Citera
2012-02-19, 15:11
  #603
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Var väll nästan på tiden att han börjar sparka in mål
Med tanke på hur mycket bollträning han har fått på sin trädgård, så.

(e: "på" sin trädgård? "i" sin trädgård, såklart"
__________________
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-02-19 kl. 15:48.
Citera
2012-02-19, 15:12
  #604
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Med tanke på hur mycket bollträning han har fått på sin trädgård, så.
Citera
2012-02-19, 15:42
  #605
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag är orolig för detta.

Man får hoppas att PSV är på väg in i en formsvacka, men jag tror tvärtom att detta bara kommer göra de revanschsugna till nästa vecka.

Hoppas Utrecht ställer till det för AZ. Säg att det blir x och Twente slår Vitesse, Ajax slår NEC hemma. I så fall har vi följande ställning i toppen efter helgen:

1. AZ ------------- 46p
2. PSV ------------ 45p
3. Herenveen ------ 43p
4. Twente --------- 42p (en match mindre spelad)
5. Feyenoord ------ 41p
6. Ajax ------------ 40p

Europas jämnaste liga om vi ser till toppen?

Underbart att PSV tappar poäng! får hoppas att AZ gör detsamma!

Ferry, du som ändå verkar ha grym koll på ligan! Mitt intresse för Eredivise har flammat upp nu i och med guidettis frammarsh genom ligan, måhända en dålig anledning, men kul att följa Feyenoord på grund av det!

Hur skulle du se på Feyenoords chanser att ta guld nu när både Guidetti och Clasie (eller kommer han återvända tills PSV matchen från sin skada?) är borta inför det oerhört viktiga mötet mot PSV nästa vecka, såg att du skrev ett längre inlägg innan som berörde detta, men så ofarligt kan inte Fernandez, Cabral, nu sviktar minnet på den 3:e anfallaren tyvärr. Hur som helst så ser jag Cabral som den bästa av dessa 3. El Ahmadi gjorde ju en fruktansvärt dålig match mot RKC, även Mokotjo som ersatte Clasie, nu spelade förvisso RKC en riktig lagerbäck fotboll, men utan en giftig offensiv mittfältare försvann mycket av feyenoords spel som vi sett innan tyvärr
Citera
2012-02-19, 16:02
  #606
Avstängd
2Keynotes avatar
Guidetti får tacka sin urbota dumhet att PSV och AZ tappar poäng denna omgång. Vilken tur Feyenoord har minst sagt.
Citera
2012-02-19, 16:13
  #607
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Underbart att PSV tappar poäng! får hoppas att AZ gör detsamma!

Ferry, du som ändå verkar ha grym koll på ligan! Mitt intresse för Eredivise har flammat upp nu i och med guidettis frammarsh genom ligan, måhända en dålig anledning, men kul att följa Feyenoord på grund av det!

Hur skulle du se på Feyenoords chanser att ta guld nu när både Guidetti och Clasie (eller kommer han återvända tills PSV matchen från sin skada?) är borta inför det oerhört viktiga mötet mot PSV nästa vecka, såg att du skrev ett längre inlägg innan som berörde detta, men så ofarligt kan inte Fernandez, Cabral, nu sviktar minnet på den 3:e anfallaren tyvärr. Hur som helst så ser jag Cabral som den bästa av dessa 3. El Ahmadi gjorde ju en fruktansvärt dålig match mot RKC, även Mokotjo som ersatte Clasie, nu spelade förvisso RKC en riktig lagerbäck fotboll, men utan en giftig offensiv mittfältare försvann mycket av feyenoords spel som vi sett innan tyvärr

Ser ut som det. Bara 4p till toppen vilket ändå känns helt okej.

Jag förstår att många resonerar så, men det är kul att ligan uppmärksammas.

Att vinna guld tror jag blir för svårt, vilket det varit oavsett om vi vunnit igår, och haft med Guidetti till matchen mot PSV. Det är ju stenhård konkurrens, men 1p i Eindhoven ser jag inte som omöjligt och det skulle åtminstone hålla drömmen i liv. Dock slåss vi om Europaplatser fortfarande och en bra placering är viktig oavsett.

Clasie är nog tillbaka nästa vecka vilket kommer vara nödvändigt. Jag vill se Feyenoord i en 4-4-2.

Ett försvar med Nelon, Vlaar, Indi och de Vrij (Inga konstigheter). Sedan vill jag se Mokotjo som en fullständig defensiv mittfältare. Sen vill jag se Clasie, Bakkal och El Ahmadi som tre stycken centrala mittfältare. Både Bakkal och El Ahmadi måste höja sig enormt från igår, men det tror jag de gör. Det är inga spelare som tidigare under säsongen varit i några större svackor. Bakkal möter ju sin gamla klubb, och jag vill nog se honom gå en del offensivt, men samtidigt jobba hem mycket.

Slutligen vill jag se Schaken och någon mer på topp och försöka satsa på att kontra sönder PSV. Någon måste ju försöka kliva fram och göra mål när JG inte är med, så Fernandez känns ju som det naturliga valet, men han har ju varit så otroligt kass det senaste, så jag undrar om inte Schaken och Cabral på topp vore vettigare, eller kanske använda Cissé? Eller Feyenoords 18-åriga talang, Anass Achahbar.

Viktigast är dock att Clasie återvänder. I stort sett den enda i Feyenoord som har någon vettig speluppfattning och teknik.
Citera
2012-02-19, 16:21
  #608
Medlem
billblazzs avatar
4-1 till Ajax!! Tack vare att dom andra topplagen tappade poäng....plus att vi möter ett av ligans sämsta lag i nästa omgång samtidigt som dom andra topplagen har betydligt tuffare matcher gör att vi faktiskt är med i kampen igen ... nu väntar vi bara på att Derk Boerrigter och Kolbein förhoppningsvis kommer tebax från sina skador inom en snar framtid så ser det ljusare ut!! Fan Ferry äckligt jämt mellan Ajax och Feye nu...tänk om vi båda sitter där och har chans på guldet i vår trots allt !!
Citera
2012-02-20, 11:03
  #609
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
4-1 till Ajax!! Tack vare att dom andra topplagen tappade poäng....plus att vi möter ett av ligans sämsta lag i nästa omgång samtidigt som dom andra topplagen har betydligt tuffare matcher gör att vi faktiskt är med i kampen igen ... nu väntar vi bara på att Derk Boerrigter och Kolbein förhoppningsvis kommer tebax från sina skador inom en snar framtid så ser det ljusare ut!! Fan Ferry äckligt jämt mellan Ajax och Feye nu...tänk om vi båda sitter där och har chans på guldet i vår trots allt !!

Jo, det är helt öppet faktiskt, men Feyenoord kan halka efter om vi förlorar till helgen.

Ajax har ju egentligen alltid varit med. Kan inte förstå hur uppgiven du var efter att vi vann med 4-2? Det är ju liksom inte den typen av match borta på de Kuip man kan räkna med att vinna, även om du som Ajax-fan naturligtvis vill se Ajax ta poäng. Den förlusten hade väl ni egentligen råd med får man väl säga. Värre var det ju att bli besegrade av Utrecht hemma, men nu kanske Ajax börja pricka in formen igen.
Citera
2012-02-20, 11:16
  #610
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jo, det är helt öppet faktiskt, men Feyenoord kan halka efter om vi förlorar till helgen.

Ajax har ju egentligen alltid varit med. Kan inte förstå hur uppgiven du var efter att vi vann med 4-2? Det är ju liksom inte den typen av match borta på de Kuip man kan räkna med att vinna, även om du som Ajax-fan naturligtvis vill se Ajax ta poäng. Den förlusten hade väl ni egentligen råd med får man väl säga. Värre var det ju att bli besegrade av Utrecht hemma, men nu kanske Ajax börja pricka in formen igen.


Alltså det var väl inte förlusten i sig som gjorde mig så uppgiven....utan spelet från Ajax...Vi hade ju spelat bedrövligt under en väldigt långtid...så det blev väl liksom lite spiken i kistan när ni smiskade upp oss....Nu verkar ju laget ha fått ny energi efter matchen mot united samt några spelare är på väg tebax...samt att vi ju av tradition brukar vara bra på våren....detta gör att jag vågar vara lite positiv igen...men det blir jäkligt tufft vi har varit väldigt ojämna... finns ju en risk att det fortsätter!!

Grejar ni poäng mot PSV så tror jag nog fan ni är med hela vägen i jakten om guldet....tror verkligen att ni kommer greja europaspel!
Citera
2012-02-20, 11:42
  #611
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Alltså det var väl inte förlusten i sig som gjorde mig så uppgiven....utan spelet från Ajax...Vi hade ju spelat bedrövligt under en väldigt långtid...så det blev väl liksom lite spiken i kistan när ni smiskade upp oss....Nu verkar ju laget ha fått ny energi efter matchen mot united samt några spelare är på väg tebax...samt att vi ju av tradition brukar vara bra på våren....detta gör att jag vågar vara lite positiv igen...men det blir jäkligt tufft vi har varit väldigt ojämna... finns ju en risk att det fortsätter!!

Grejar ni poäng mot PSV så tror jag nog fan ni är med hela vägen i jakten om guldet....tror verkligen att ni kommer greja europaspel!

Jo, jag förstår dig.

Kanske till och med Feyenoord har råd att förlora mot PSV. Då skiljer det visserligen 7p, men det är ändå ingen katastrof om man räknar med att PSV troligtvis kommer tappa fler poäng (åtminstone på bortaplan). Fast då har vi inte råd att tappa så många fler poäng, vilket innebär att vi bör slå Twente borta, men tror mer på seger där än mot PSV. Av olika skäl.

Hur ser det ut gällande europaplatserna? Förra året var det väl så att vinnaren gick direkt till CL, 2an fick kvala. 3an och 4an gick in i Play-off rundan av Europa League. Och 5-8 i ligan fick spela avgörande matcher om en kvalplats till EL. Är det likadant i år?

Beror väl också på vilket lag som vinner cupen? Är inte helt hundra får jag säga.

Edit: Förra året var ju Ajax, Twente, PSV, AZ och ADO den Haag i Europa.
Citera
2012-02-20, 12:18
  #612
Medlem
Ferry31s avatar
Men det är ju helvete att PSV-Feyenoord ska behöva krocka med Arsenal-Tottenham. Vilken otur
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback