Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-22, 14:28
  #1
Medlem
Shuyins avatar
Jag tänkte att de som vill skriva om holländskfotboll kan ju göra det i den här tråden.

Jag bevittnade nyss hatmötet Feyenoord - Ajax, det blev en total kross ifrån Ajax som vann med 4-0, efter att ha missat otaliga chanser samt två röda kort i den andra halvleken för Feyenoord (Van Hoijdonk och Pardo).

Mer info om Eredivise finns bla här: http://www.eredivisie.nl/default.aspx?siteid=107
Citera
2006-10-22, 15:52
  #2
Medlem
Don Cribiaris avatar
Spelade Rosenberg? Såg att Perez och Huntelaar scorade men såg ingen startuppställning...
Citera
2006-10-22, 16:18
  #3
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Cribiari
Spelade Rosenberg? Såg att Perez och Huntelaar scorade men såg ingen startuppställning...

Nej, ingen speltid utan ännu en match ifrån bänken. Det kan dock ha att göra med ett tidigt byte på en skadad Japp Stam.
Citera
2006-10-22, 18:12
  #4
Medlem
Morientess avatar
Det är OK att särskriva "holländsk fotboll" eftersom "holländsk" är ett adjektiv.
Citera
2006-10-22, 23:07
  #5
Medlem
Don Cribiaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, ingen speltid utan ännu en match ifrån bänken. Det kan dock ha att göra med ett tidigt byte på en skadad Japp Stam.

illa.

Såg att Touma gjorde två mål i alla fall. Bra att nån bär upp den svenska fanan.
Citera
2006-10-22, 23:11
  #6
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Cribiari

Såg att Touma gjorde två mål i alla fall. Bra att nån bär upp den svenska fanan.

Jag såg att Afonso gjorde tre mål idag. Tur att någon bär upp den rödblå fanan...
Citera
2006-10-24, 17:16
  #7
Medlem
Shuyins avatar
För Er som inte har köpt senaste Offside så passa på och gör det, bland annat en rolig intervju av Simon Kuper hemma hos Frank Rijkaard, där Rijkaard bland annat berättar anekdoter om karriären.

Mer säger jag inte .

Detta kanske inte har så mycket att göra med just holländskfotboll men det ses väl onödigt att starta en ny tråd om ämnet.
Citera
2006-10-26, 00:49
  #8
Medlem
Don Cribiaris avatar
Rasmus Lindgren utvisad idag... Någon som vet hur det gick för de andra svenskarna?
Citera
2006-10-26, 12:12
  #9
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
För Er som inte har köpt senaste Offside så passa på och gör det, bland annat en rolig intervju av Simon Kuper hemma hos Frank Rijkaard, där Rijkaard bland annat berättar anekdoter om karriären.

Mer säger jag inte .

Detta kanske inte har så mycket att göra med just holländskfotboll men det ses väl onödigt att starta en ny tråd om ämnet.
Fantastiskt att höra om Gullits roliga historia från tiden i Milan. Orkar inte skriva hela historian här dock
Citera
2006-10-27, 11:06
  #10
Medlem
erikbes avatar
Någon som vet hur det går för Jonas Olsson i Nijmeegen? Han som gick från Landskrona
Citera
2009-08-23, 12:18
  #11
Medlem
erikbes avatar
Idag visar TV4 Sport Heerenveen-AZ Alkmaar 14.25

Tror ni att vi får se några svenskar från start?
Citera
2009-08-23, 14:00
  #12
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Idag visar TV4 Sport Heerenveen-AZ Alkmaar 14.25

Tror ni att vi får se några svenskar från start?

Rasmus Elm ? Hoppas på att få se Wernbloom i alla fall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback