Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-01-04, 15:57
  #1
Medlem
Teichmanns avatar
Ponera att jag varit tillsammans med en tjej som lämnade mig helt plötsligt för en bekant till mig, som hon nu har sex med och håller på att bli tillsammans med. Har jag då som lämnad rätt att få veta vad som händer mellan dem? Jag anser nog det, eftersom det påverkar mina känslor och mitt liv ganska mycket. Tycker det minsta man kan begära är att hon ska ha respekten att åtminstone berätta vad som händer mellan dem. Däremed inte sagt att hon måste gå in på de mest intima detaljer. Ja, förutom på frågan om hon tar den i tvåan då.

Vad tycker ni?
Citera
2007-01-04, 15:59
  #2
Medlem
I Savants avatar
Nej säger jag. Du har ingen rätt att veta vad hon håller på med. Du lämnade henne alternativt tvärt om och därmed är det slut om någon av er vill det.
Citera
2007-01-04, 16:01
  #3
Medlem
Teichmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Savant
Nej säger jag. Du har ingen rätt att veta vad hon håller på med. Du lämnade henne alternativt tvärt om och därmed är det slut om någon av er vill det.
Om man fortfarande vill vara vänner och älskar varandra då?
Citera
2007-01-04, 16:02
  #4
Medlem
snapphonas avatar
Move on!

Nej, är det slut mellan er så har du inte längre rätt att få veta en massa saker om hennes liv. Däremot kan jag förstå att det känns tungt. Men det bästa för dig är att gå vidare och försöka att inte bry dig om vad som eventuellt "händer" mellan dem. Är det slut så är det slut, lixom.
Citera
2007-01-04, 16:03
  #5
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Ponera att jag varit tillsammans med en tjej som lämnade mig helt plötsligt för en bekant till mig, som hon nu har sex med och håller på att bli tillsammans med. Har jag då som lämnad rätt att få veta vad som händer mellan dem? Jag anser nog det, eftersom det påverkar mina känslor och mitt liv ganska mycket. Tycker det minsta man kan begära är att hon ska ha respekten att åtminstone berätta vad som händer mellan dem. Däremed inte sagt att hon måste gå in på de mest intima detaljer. Ja, förutom på frågan om hon tar den i tvåan då.

Vad tycker ni?

Du har inte rätt till något som rör hennes liv och leverne.
Citera
2007-01-04, 16:05
  #6
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Ponera att jag varit tillsammans med en tjej som lämnade mig helt plötsligt för en bekant till mig, som hon nu har sex med och håller på att bli tillsammans med. Har jag då som lämnad rätt att få veta vad som händer mellan dem? Jag anser nog det, eftersom det påverkar mina känslor och mitt liv ganska mycket. Tycker det minsta man kan begära är att hon ska ha respekten att åtminstone berätta vad som händer mellan dem. Däremed inte sagt att hon måste gå in på de mest intima detaljer. Ja, förutom på frågan om hon tar den i tvåan då.

Vad tycker ni?
Nej. Är det slut så är det.
Om ni väljer en fortsatt bekantskap så är det upp till henne om hon vill berätta, och om hon väljer att INTE berätta så får du vackert stå ut med det alt. bryta helt med henne.

Mitt tips: gör ditt bästa för att släppa henne helt.
Citera
2007-01-04, 16:06
  #7
Medlem
snapphonas avatar
Vänner...

Om det tog slut nyligen och hon vill vara vän med dig, så kan hon ju inte rimligen begära att du inte ska vara nyfiken och engagerad... eller sårad. Men är det verkligen så lämpligt för er att ha kontakt under nuvarande omständigheter? Kanske dags för en paus - åtminstone på några veckor eller så? Sedan kan ni ju ses/ höras, men kanske inte så frekvent. Var rädd om dig själv om du fortfarande har känslor för henne. Ibland funkar det att vara kompisar efteråt, men inte alltid, och sällan efter bara en kort tid.
Citera
2007-01-04, 16:09
  #8
Medlem
Daineas avatar
De krav du hade på henne och hon på dig försvann när det tog slut. Du har som i alla fall med bekanta rätten att fråga, men hon har ingen som helst skyldighet att svara om hon inte vill.
Citera
2007-01-04, 16:12
  #9
Medlem
I Savants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Om man fortfarande vill vara vänner och älskar varandra då?
Om ni fortfarande älskar varandra borde ni inte ha gjort slut och är du hennes vänn kan du ju alltid fråga henne. Svarar hon inte eller säger att du inte har med det att göra så borde du kanske säga upp vänskapen med tösen.
Citera
2007-01-04, 16:13
  #10
Avstängd
Sam Lowrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Om man fortfarande vill vara vänner och älskar varandra då?
Älskar du henne och vill vara hennes vän lägger du dig inte i sånt förrän hon kommer till dig. Känner du behov att ha koll på henne verkar det mer som att du tycker det bara är slut mellan henne och dig och inte dig och henne.. Om hon redan har eller letar en annan är det kört, inse det..
Citera
2007-01-04, 16:16
  #11
Medlem
filofaxs avatar
Frågan är om du verkligen vill veta? Låter som självplågeri, tycker jag..
Skulle nog har svårt själv att vara vän med någon som lämnar mig, i alla fall direkt efter. Har svårt att tänka mig att det verkligen skulle funka. Tycker du att det funkar bra?
Citera
2007-01-04, 16:54
  #12
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Ponera att jag varit tillsammans med en tjej som lämnade mig helt plötsligt för en bekant till mig, som hon nu har sex med och håller på att bli tillsammans med. Har jag då som lämnad rätt att få veta vad som händer mellan dem? Jag anser nog det, eftersom det påverkar mina känslor och mitt liv ganska mycket. Tycker det minsta man kan begära är att hon ska ha respekten att åtminstone berätta vad som händer mellan dem. Däremed inte sagt att hon måste gå in på de mest intima detaljer. Ja, förutom på frågan om hon tar den i tvåan då.

Vad tycker ni?
Skaffa dig lite självrespekt för i helvete. Ska du verkligen ta sån där skit?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback