Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-05, 21:08
  #1
Medlem
Arkomanns avatar
När jag gick i gymnasiet, hade jag för vana att tvätta händerna i dricksvattenautomaten i skolmatsalen, vilket folk av någon anledning reagerade starkt mot. Vattnet rann ju ändå bort, menar jag, så ingen behövde ju råka dricka mitt smutsvatten, om någon trodde det. Och vatten som vatten, right? Duger det att dricka, så duger det nog att tvätta sig i...

När jag sedan började läsa på universitetet, låg jag ofta och slappade på institutionernas olika bänkar och blev ofta approcherad av främlingar, som undrade "är det något fel med dig" eller "mår du inte riktigt bra", ungefär som om man inte kunde ligga och ta det litet lugnt var som helst.

Senare har jag fått förklarat för mig, att jag har en del pundiga beteenden för mig. Har ni det också?
Citera
2007-01-05, 21:12
  #2
Medlem
_virus_s avatar
Det där tycker jag inte låter som pundigt beteende, utan snarare hur folk borde kunna vara i största allmänhet om man bara tänker till lite och inte tar så jävla noga på allting. Men det är klart, för medelsvensson är väl det samma sak som pundigt =)
Citera
2007-01-05, 21:14
  #3
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _virus_
Det där tycker jag inte låter som pundigt beteende, utan snarare hur folk borde kunna vara i största allmänhet om man bara tänker till lite och inte tar så jävla noga på allting. Men det är klart, för medelsvensson är väl det samma sak som pundigt =)

OK, egentligen kanske det är autistiskt beteende, eftersom jag har noll fingertoppskänsla för sociala normer, men det uppfattas som pundigt, och jag vill höra talas om fler såsom pundiga uppfattade beteenden, oavsett vad de egentligen beror på.
Citera
2007-01-05, 21:18
  #4
Medlem
_virus_s avatar
Hmmm, mina sådana beteenden kommer mest fram på fyllan eftersom jag i vanliga fall drar mig lite för det på grund av folks reaktioner. Men till exempel ser jag inget fel i att plocka mat från brickställen med lämnad mat, dricka direkt ur förpackningen, äta upp resten av en kebabtallrik från en slängpåse om jag ser när den slängs och rätt sida är upp, plocka en osläckt cigg från marken, sätta mig på trottoarkanten och vila om jag är trött istället för att leta upp nån utmarkerad sittplats etc =)
Citera
2007-01-05, 21:19
  #5
Medlem
miness avatar
jag gillar att sova på toaletter =)
Citera
2007-01-05, 21:20
  #6
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Att tvätta händerna i vatten-fontänen låter onekligen som en helt fantastisk grej. Att inte fler gjorde så

Jag kan inte komma på ngt pundigt jag gjort.. möjligtvis rökt morsans fimpar i bilens askkopp när man var 18 å lånade bilen till skolan.. But then again.. så gör ju alla.
Citera
2007-01-05, 21:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _virus_
Hmmm, mina sådana beteenden kommer mest fram på fyllan eftersom jag i vanliga fall drar mig lite för det på grund av folks reaktioner. Men till exempel ser jag inget fel i att plocka mat från brickställen med lämnad mat, dricka direkt ur förpackningen, äta upp resten av en kebabtallrik från en slängpåse om jag ser när den slängs och rätt sida är upp, plocka en osläckt cigg från marken, sätta mig på trottoarkanten och vila om jag är trött istället för att leta upp nån utmarkerad sittplats etc =)
Jag önskar att jag kunde tillåta mig själv att göra de sakerna
Vi omges ständigt med så mycket larviga normet som är helt onödiga och vi endast ska följa för att upperätthålla vår sociala status i samhället.
Citat:
När jag gick i gymnasiet, hade jag för vana att tvätta händerna i dricksvattenautomaten i skolmatsalen
Hahaha, hade jag sett någon göra det där hade jag vikt mig av skratt. Jag kan föreställa mig ett led av elever som köar till vattenautomaten för att fylla sina dricksglas.
Helt plötsligt går det fram en långhårig snubbe och börjar tvätta händerna i under vattnet
Jag ser inte något igentligt fel med det, men eftersom det inte hör till det vanliga så hade jag reageat på det med ett högljutt skratt.
Citera
2007-01-05, 21:29
  #8
Medlem
_virus_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag önskar att jag kunde tillåta mig själv att göra de sakerna
Vi omges ständigt med så mycket larviga normet som är helt onödiga och vi endast ska följa för att upperätthålla vår sociala status i samhället.

Hehe, ja det är onekeligen en hel del som blir mycket lättare när man inte har nån social status att upprätthålla och man skiter i vad främlingar ska tycka om saker och ting.
Citera
2007-01-05, 21:32
  #9
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Jag har plockat fimpar på gatan för att använda tobaken till att blanda ut det klet jag lyckats skrapa ur bongen, för att sedan röka skiten i hink och hosta i timmar.

Pundigt?
Citera
2007-01-05, 21:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _virus_
Hehe, ja det är onekeligen en hel del som blir mycket lättare när man inte har nån social status att upprätthålla och man skiter i vad främlingar ska tycka om saker och ting.
Absolut. Vill bara klargöra att jag inte är någon "brats", bär märkeskläder eller gär en minsta antydan till försök att följa modet.
Lätt att få för sig att jag skulle vara någon östermalmsbög när jag skrev att jag vill upperätthålla min sociala status i samhället. Jag sticker i alla fall ut mer än de flesta på grund av mina idiotiska uttryck utan mening och sammanhang. Men att ta mat från tallrikar som står kvar, det "klarar jag inte".
Citera
2007-01-05, 21:34
  #11
Medlem
_virus_s avatar
Hahaha! Det kan jag utan svårigheter gå med på att kalla pundigt. Fast iom att det är drogrelaterat vet jag inte om det räknas egentligen. Klart man har knarkigt beteende när det gäller knark liksom =)
Citera
2007-01-05, 21:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _virus_
Hahaha! Det kan jag utan svårigheter gå med på att kalla pundigt.
Vad är det jag gör som är pundigt, att jag inte är stureplansbög?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback