Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-13, 03:39
  #5629
Medlem
pn222jws avatar
Olika telepati-fantasier...TV-program till exempel...klassisk psykotisk vanföreställning.
Citera
2023-09-28, 12:25
  #5630
Medlem
jag kokar inte snabbnudlar, öppnar påsen häller över kryddorna och äter nudlarna som en macka
sitter/ligger alltid ner där folk tycker det är olämpligt, tex står jag aldrig och väntar på bussen utan sitter på marken
röker tills ciggen självsläcks
rullar i gratis biblar man kan få i nordstan för att slippa köpa rullpapper
syr in en cigg i fodret på min punkjacka så att jag alltid har om det skulle knipa
kissar framför folk (är tjej)
när jag städar hemma har jag som regel att varje gång jag hittar en tablett på golvet måste den tas oavsett vad det är för något eller hur många det är, kan sluta i jätte effektiv städning eller akuten man vet aldrig i förväg
Citera
2023-09-28, 17:37
  #5631
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Ett ganska pundigt beteende från mig är att om någon ger mig en tub med lustgas och säger 'Ta litegrann bara' så fortsätter jag suga på den tills nästan allting är slut eller någon tar den ifrån mig med venhälligt våld.

Ett annat smått pundigt beteende är att jag brukar dreggla ner balonger till lustgas så saliven droppar.
Citera
2023-09-29, 16:09
  #5632
Medlem
Norrlandsflickans avatar
Det klassiska är väl att köpa några gubbar tjack och ivrigt ta sig hem tillsammans med en polare och lyriskt påbörja sin färd mot härliga, problemlösande tider med många planer. Sen inser man efter närmare 12 timmar att man suttit på samma stolar och inte rört sig ur fläcken under hela tiden, och timvis långa argumentationer och diskussioner så har vi egentligen pratat om samma sak i cirklar.
Känner att en refill är på sin plats och ivern gör linan större än nödvändigt men det blir kanonbra, och så kör vi på i många timmar till.

Sen sitter vi där efter ett dygn klockan 05 med träsmak i röven på samma stol i köket under fläkten, uttorkade och alla ciggpack som var nyköpta är slut.
Påsen är så gott som tom, och känslan av irritation när ingen jävel svarar och är vaken när man vill ha mer. Så istället skrapar man påsen på micro små smulor och kollar maniskt på bänken om man kan hitta något. 😅
Citera
2023-11-04, 11:36
  #5633
Medlem
Jag hade en kille hemma hos mig och vi skulle ligga, han ångrade sig dock sen och skulle gå hem. Helt lugnt för min den, MEN. Vi hade tagit koks ute på baren och jag frågade honom innan han skulle lämna min lägenhet "kan jag snälla få köpa lite"

Han gav mig en del, och sa "ta inte allt".WIN, slapp ligga, fick koks. 10/10.

Sen tjatade jag på killen jag egentligen gillar i fyra timmar i telefon.

Och jag har inte sovit än.

Känner mig som en riktigt kompetent människa (haha...), svårt att tro att jag har jobb och pluggar på universitetet i sådana här sammanhang.
Citera
2023-11-14, 14:26
  #5634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pite0
Jag hade en kille hemma hos mig och vi skulle ligga, han ångrade sig dock sen och skulle gå hem. Helt lugnt för min den, MEN. Vi hade tagit koks ute på baren och jag frågade honom innan han skulle lämna min lägenhet "kan jag snälla få köpa lite"

Han gav mig en del, och sa "ta inte allt".WIN, slapp ligga, fick koks. 10/10.

Sen tjatade jag på killen jag egentligen gillar i fyra timmar i telefon.

Och jag har inte sovit än.

Känner mig som en riktigt kompetent människa (haha...), svårt att tro att jag har jobb och pluggar på universitetet i sådana här sammanhang.

Haha skön historia!

Jag har typisk gammal tjack-gubbe stil när jag är påtänd.
Snackar gamla droghistorier från förr och maler med käkarna.
Jag får väldigt nasal röst och tenderar att prata lite orten-svenska också.

Riktigt skämmigt!

Nu tar jag nästan bara dos när jag ska jobba (natt).

Drogerna sätter sina spår, helt klart.
Trodde aldrig jag skulle bli en "sån där tjackis" Haha.

Men hälsan är god och livet styrt med drogerna under kontroll så....Allt safe!
Citera
2023-12-24, 12:21
  #5635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pite0
Jag hade en kille hemma hos mig och vi skulle ligga, han ångrade sig dock sen och skulle gå hem. Helt lugnt för min den, MEN. Vi hade tagit koks ute på baren och jag frågade honom innan han skulle lämna min lägenhet "kan jag snälla få köpa lite"

Han gav mig en del, och sa "ta inte allt".WIN, slapp ligga, fick koks. 10/10.

Sen tjatade jag på killen jag egentligen gillar i fyra timmar i telefon.

Och jag har inte sovit än.

Känner mig som en riktigt kompetent människa (haha...), svårt att tro att jag har jobb och pluggar på universitetet i sådana här sammanhang.

1. Han ångrade inte sig. Han hade väl kola-kuk, och det är ju aldrig särskilt kul för en man att visa upp en död mask 😂

2. Kan du inte sova är det inte rent koks, garanterat blandat med affe och/eller annat skit

3. Det här va det minst pundiga beteende jag sett på länge. Du kan ju sitta lugnt och veta att några problem har du inte. Ladd börjar bli ett bekymmer när man börjar dagen med en kopp kaffe, två rejäla linor och ett par cigg klockan 7 på morgonen.ä, för att överhuvudtaget orka fundera på vad man ska göra av dagen.
Citera
2024-01-11, 13:34
  #5636
Medlem
Damen101s avatar
Mitt pundiga beteende är när jag blir desperat när kokset är slut och börja skrapar och slicka på tallriken jag snortar på.

Jag sitter uppe på nätterna när jag koksar i dagar och pratar för mig själv när jag titar på politk från regeringens hemsida eller riksdagen och låstas om att jag är en av dem.

Brukar också gå ut och fika när jag tänder av och känner mig helt utanför dom svenska normerna.
Citera
2024-01-13, 23:03
  #5637
Medlem
Babbisbabbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Mitt pundiga beteende är när jag blir desperat när kokset är slut och börja skrapar och slicka på tallriken jag snortar på.

Jag sitter uppe på nätterna när jag koksar i dagar och pratar för mig själv när jag titar på politk från regeringens hemsida eller riksdagen och låstas om att jag är en av dem.

Brukar också gå ut och fika när jag tänder av och känner mig helt utanför dom svenska normerna.


Det är definitivt utanför normen men vem fan säger att att alla normer är individanpassade!😂

Efter dagar på ladd är det så jävla kul att se saker, människor i ens hem, prata och komma på sej själv 😂
Älskar att köra fullt ut, inte hålla emot och veta varför man upplever allt! Självdisciplin och självkontroll i allt man gör och njuta!!
Citera
2024-01-16, 07:16
  #5638
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbisbabbelina
Det är definitivt utanför normen men vem fan säger att att alla normer är individanpassade!😂

Efter dagar på ladd är det så jävla kul att se saker, människor i ens hem, prata och komma på sej själv 😂
Älskar att köra fullt ut, inte hålla emot och veta varför man upplever allt! Självdisciplin och självkontroll i allt man gör och njuta!!

Haha, självdisciplin och självkontroll är nyckel till ett hälsosamt liv.
Citera
2024-01-16, 18:51
  #5639
Medlem
Babbisbabbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Haha, självdisciplin och självkontroll är nyckel till ett hälsosamt liv.


Japp och pulver ibland 😂😂
Citera
2024-01-27, 15:07
  #5640
Medlem
Lite pundiga beteenden på tjack när man injicerade,

Att ofta inte använda filter till tjacklösningen. Eftersom jag ej röker har jag inte cigg liggandes hemma. Tjack och Cigg skulle alltid inhandlas var tanken iallafall. Men köpte ofta tjack på den stadens platta och jakten och suget på tjacket gjorde alltid att när tjacket var i box, ville jag bara rätt hem och slå i mig en dos. Det gick alltid bra. har fått frossa en gång men den gången hade jag faktiskt filter.

En gång kom jag hem och var så sugen på att ta en dos av det nyinhandlade tjacket och samtidigt behövde jag skita, så satte mig helt enkelt på toaletten och började göra i ordning en dos samtidigt som jag bajsade. torkade sen blodet från armen och sen röven.

Hade med mig tjackpåsen och pump med 2 meter vatten och var på äventyr nånstans och plötsligt hade det gått så länge sen jag sov och tog en dos att jag höll på att somna, drar fram pumpen och ser att nästan allt vatten är borta. knappt en 1/4 del kvar. Har en grön kanyl i fickan 0,8x40mm alltså grova grejer. Tar vattnet slår i det snabbt i påsen, lika snabbt drar jag upp lösningen igen. Vattnet är fyllt av tjackkristaller och vattnet är vitfärgat. sätter på nålen och skakar lite och slår i mig dosen i en tjock ven. Det skjutsade inte men jag vaknade.

Fastnade vi kikhålet vid dörren i 5 timmar för att jag fick för mig att några gömde sig utanför i skuggorna som det kan bli i en trappuppgång när lyset i är på.

Rev ner toafläkten i en lägenhet för att jag fick för mig att grannen hade installerat en mikrofon.

slutet av 90 och sen över i 00-talet så stal jag nästan varenda Saab 9000 som jag såg och även nån 900 blev det. i min lilla by där jag bodde då och närliggande byar. och körde påverkad utan körkort. har senare även haft egna bilar utan körkort och tjackad då också.
Blev aldrig stoppad av polisen eller var heller aldrig med i nån olycka mer än att jag körde av vägen ett par gånger på vintern.

Stulit pengar från familj/släkt för att få pengar till tjack.

började göra inbrott med andra pundare och liknade för att ha nått att göra när man var påtänd.

Stal dyra verktyg (skruvdragare på Clasohlson, Bauhaus etc för flera tusen och sålde de för ett gram stycket. Allt för tjack.

Glömmer att ta hand om mig själv, betala räkningar mat etc. Har förlorat lägenheter. Har köpt om allt man behöver som möbler TV, mobil flera ggr pga sålt för tjack eller förlorat.

Innan Iphonen kom så hade man ju alltid nån samsung eller nått som kostade kanske 2500 och dessa såldes ofta för en dos när man var riktigt desperat.

En gång hade jag fått 10 stora tomma påsar som det vart tjack i, även om jag knappt såg nått pulver i påsarna, så blev det ändå en liten panna.
Så någon gång senare så sköljde jag ur redan ursköljda tjackpåsar i ett desperat hopp om att det fanns nått korn kvar som kunde räddas upp, blev ju princip att jag sköt vatten besvikelsen usch,
Efter så gick flera mil över en hel dag över skog och skit hem till pundarpar jag kände i hopp om att de kanske skulle bjuda på en dos.

har tuggat på tompåsar när tjacket är slut, några gånger har jag käkat upp de med.

90/början av 00 talet så var det omöjligt att få tag på Kanyl och pump. Man hade ett verktygsett i en jävla evighet, satte med samma kanyl på samma plats hela tiden, till slut hade jag ett öppet infekterat hål i skinnet, var dock enkelt att sätta kanylen där, det var som en liten tunnel i skinnet som gick rätt till venen.
Har förstört flera vener. är ett helvete när man ska lämna blodprov. jag måste alltid visa var de ska sätta kanylen.

Har gett oavsiktlig överdos med tjack till 2 personer vid olika tillfällen så de blivit riktigt dåliga med huvudvärk och typ feber. Jag blandade bara så de fick helt lik mängd med mig själv så stor som jag gillar att ta, ska ju vara 50/50.
Jag började ganska tidigt att ta lite större doser som 0.5 uppåt 1 gram eftersom ibland fick man ju dålig tjack och då räckte inte 0.3 till att bli påtänd, så för att vara på den säkra sidan, så var det alltid 0.5 eller mer som gällde.
Visste inte ens att man kunde få överdos på det sättet. själv har man ju tagit för stark lösning ett par gånger så man hamnat i psykos.

fastnar lätt i tjackrunkmarathon när jag pundat själv.

haft tjackpulver på betalkortet när jag skulle betala i affären.

tvättade kläder hos morsan, när jag går att kollar om det är klart så ser jag en pump med kanyl och en tjackpåse, det gick bra med tjacket.

Bodde hos min syster för att försöka sluta med tjacket i en annan stad, hennes gubbe hade alltid ett par gram tjack liggandes i sin burk med hash som han visade mig nån dag efter jag flyttade dit. En gång stod vi i garaget, då visaded han mig en påse med pump och kanyler som han skulle ha och sätta steroider men aldrig vågade sen
Tog inte lång tid för jag norpade en dos tjack och hämtade sprutorna i garaget. tänkte en dos håller
Så behöver jag inte ta mer, men slutade alltid i att jag tog allt. Jag fick mycket skit av de pga det. Jag tyckte dock det var deras fel.

Lyckades sluta av egen vilja när jag var trött på livet, för 7 år sen, , flera år efter jag bodde hos syrran. har även jobb och lever ett stabilt och tråkigt liv.
__________________
Senast redigerad av Halvgram 2024-01-27 kl. 15:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback