Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-04-03, 15:01
  #1
Medlem
penisrulvens avatar
Har ringt på den här annonsen: http://www.blocket.se/vi/10586228.htm?ca=15_s

Jag tänkte bege mig dit nån dag och flasha mitt 360. Så min fråga är, hur spelar man spel som man laddat ner som är större än DVD-skivorna rymmer? Hittade t.ex. ett spel på 6gb+. Kan man koppla in Xboxet i en router/switch och skicka från datorn till xboxen? Funkar Xbox Live verkligen med flashad box och brända/piratkopierade spel? (Har läst mycket olika om det). Är det DVD- eller DVD+ skivor man ska bränna på? Andra tips för en nybörjare?

Har sökt i Xbox 360-tråden men inte hittat svar på mina frågor.
Citera
2007-04-03, 15:01
  #2
Medlem
soulreapers avatar
En kort FAQ finns att läsa här:
del 1: https://www.flashback.org/sp44768712
del 2: https://www.flashback.org/sp44768719

//MOD
Citera
2007-04-03, 15:14
  #3
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisrulven
Har ringt på den här annonsen: http://www.blocket.se/vi/10586228.htm?ca=15_s

Jag tänkte bege mig dit nån dag och flasha mitt 360. Så min fråga är, hur spelar man spel som man laddat ner som är större än DVD-skivorna rymmer? Hittade t.ex. ett spel på 6gb+. Kan man koppla in Xboxet i en router/switch och skicka från datorn till xboxen? Funkar Xbox Live verkligen med flashad box och brända/piratkopierade spel? (Har läst mycket olika om det). Är det DVD- eller DVD+ skivor man ska bränna på? Andra tips för en nybörjare?

Har sökt i Xbox 360-tråden men inte hittat svar på mina frågor.

verkar jävligt konstig att du inte har hittat svar där
Hursomhelst, du behöver en dual-layer brännare och du måste bränna på dual-layer skivor. Man kan INTE spela spel från hårddisken, om det inte är spel du har tankat från xboxs market-place, som du måste ha live för att kunna använda.

Köp en dual-layer brännare och dual-layer skivor
Citera
2007-04-03, 15:14
  #4
Medlem
Hypnososs avatar
Du måste köpa DVD+R DL som rymmer 8,5 GB. DVD-R DL funkar inte därför du måste ställa in layerbreak och det går inte på DVD-R DL skivor. Andvänd dig av Traxdata eller Verbatim.
Citera
2007-04-03, 15:22
  #5
Medlem
Stewie_griffins avatar
Fan man blir sugen på att flasha sitt nu... om man gör det.. är det helt sonika att bara börja att börja tanka och bränna isof. Får ju införskaffa en dual layer brännare också men det är ett mindre problem...

Jag har ett helt vanligt bas-skit. Dvs har jag ännu ingen HDD.. behöver man ha det också ? Inte intresserad av att spela Live heller för den delen så om man inte kan det med flashad eller inte skiter jag i
Citera
2007-04-03, 15:25
  #6
Medlem
penisrulvens avatar
Oj, vad tur att jag gjorde den här tråden Hade ingen aning om kravet att ha en dual-layer brännare. Tackar
Citera
2007-04-03, 15:30
  #7
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Jag har ett helt vanligt bas-skit. Dvs har jag ännu ingen HDD.. behöver man ha det också ? Inte intresserad av att spela Live heller för den delen så om man inte kan det med flashad eller inte skiter jag i

Brända spel till 360 är 1:1-kopior & fungerar likadant som original, dvs. kräver ingen HD, går att spela med online osv.
Citera
2007-04-03, 15:38
  #8
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Brända spel till 360 är 1:1-kopior & fungerar likadant som original, dvs. kräver ingen HD, går att spela med online osv.

Tackar för det snabba och bra svaret =)
Citera
2007-04-03, 16:20
  #9
Medlem
penisrulvens avatar
Kan Dual Layer-brännare bränna på Double Layer-skivor, eller krävs det en speciell double layer-brännare för det? Hittar nämligen inga Double Layer-brännare
Citera
2007-04-03, 16:43
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av penisrulven
Kan Dual Layer-brännare bränna på Double Layer-skivor, eller krävs det en speciell double layer-brännare för det? Hittar nämligen inga Double Layer-brännare

Dual laye brännare kan bränna double layer skivor, yes
Citera
2007-04-03, 17:50
  #11
Medlem
penisrulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
Dual laye brännare kan bränna double layer skivor, yes
Tackar för tydliga och bra svar
Citera
2007-04-03, 18:04
  #12
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisrulven
Kan Dual Layer-brännare bränna på Double Layer-skivor, eller krävs det en speciell double layer-brännare för det? Hittar nämligen inga Double Layer-brännare

Jag är inte insatt i saken men måste säga att det verkar konstigt om Dual Layer brännare inte kunde bränna double layer skivor.. men det kanske bara är jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback