Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilka konsoller ÄR bäst enligt er?
Xbox 360
36,16%
742 röster
Playstation 3
38,11%
782 röster
Wii
4,58%
94 röster
Xbox 360 & Playstation 3
13,84%
284 röster
Xbox 360 & Wii
2,83%
58 röster
Playstation 3 & Wii
3,70%
76 röster
Alla
2,44%
50 röster
Ingen
3,65%
75 röster
2007-04-18, 19:56
  #1
Medlem
roaders avatar
Alla diskussioner rörande huruvida xbox 360 är bättre än PS 3 eller tvärsom tas i denna tråden.

Inga onödiga one-liners då vi alla vet att det är ett väldigt hett ämne och tråden skulle spåra ur totalt. Backa upp uttalanden med korrekt källhänvisning, försök håll så hög nivå som möjligt på diskussionen, dvs följ Flashbacks regler helt enkelt

Inga påhopp eller annat trams, har man inget motargument, då trappar man ner ett steg och låter andra argumentera. Om du tidigare skrivit klargöranden/argument/information så får du givetvis hänvisa till detta i denna tråden.

Diskussioner rörande konsolerna i sig tas givetvis i respektive tråd. Här är endast diskussioner rörande de båda konsolerna som konkurrenter välkommna med allt vad de innebär, som t.ex. vems exklusiva titlar som är bäst såväl som vilken av konsolernas hårdvara som är vassast.

Ryggdunkar och annat tas via PM.

Hoppas detta följer reglementet, i värsta fall får väl Spader ge mig en örfil.

Let the slaughter begin!

Edit 14/8/07: Det är fr.o.m nu tillåtet att även diskutera Wii i den här tråden. Dock ska inte alltför mycket fokus läggas på det, det är fortfarande PS3 vs 360, men eftersom Wii spelar in på sitt hörn så kväses diskussionen om inte Wii får tas upp.

// roader
Citera
2007-04-20, 21:16
  #2
Medlem
klos_s avatar
Okey... Då ändrar jag:

vemfan skulle köpa en smörgåsgrill som kostar skjortan och inte alls kan mäta sej med 360

/mvh Klos
Citera
2007-04-20, 21:31
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
...För dåligt startinlägg...

/mvh Klos

Postbajsande?

Finns det någonting som man skulle kunna säga som gör en PS3a bättre än en 360? Vad tycker ps3 fanboysen?
Citera
2007-04-20, 21:37
  #4
Medlem
klos_s avatar
Postbajsare? Nae inte super.. Jag skrev: vemfan skulle köpa en smörgåsgrill som kostar skjortan och inte alls kan mäta sej med 360... Visst allt stämmer, MEN jag tyckte att det var en dålig start..

/Mvh KLos
Citera
2007-04-20, 21:40
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
...För dåligt startinlägg...

/mvh Klos

Tyckte at det varväldigt bra

OnT så är jag osäker på hurvida någon av konsolerna är bättre än den andra, men det är spelen som lockar enligt mig..vanligen har PS konsoler flera titlar mer än andra mindre framgångsrika konkurenter
Citera
2007-04-20, 21:43
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
Postbajsande?

Finns det någonting som man skulle kunna säga som gör en PS3a bättre än en 360? Vad tycker ps3 fanboysen?
Ta gärna och förklara vad fan det är som är bättre med en 360. Jag kan inte se någon fördel med 360 annat än att den har varit ute längre och hunnit sälja mer. PS3 är bättre på alla punkter. Det finns en webläsare i PS3, möjlighet att installera flera olika operativsystem, kraftigare hårdvara, mycket bättre bakåtkompatibilitet (även i PAL versionen, så är bakåtkompatibiliteten kraftigt överlägsen Xbox360-Xbox).

Jo just det, det finns en fördel med 360, och det är priset, med all rätt, då maskinen inte erbjuder lika mycket. Xbox 360 med HD-DVD tillägget kostar nästan lika mycket som en PS3, och då får man ändå inte lika fet hårddisk heller, och knappt en bättre konsoll än den billiga PS3 modellen.
Citera
2007-04-20, 21:43
  #7
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Wayne
Tyckte at det varväldigt bra

OnT så är jag osäker på hurvida någon av konsolerna är bättre än den andra, men det är spelen som lockar enligt mig..vanligen har PS konsoler flera titlar mer än andra mindre framgångsrika konkurenter

Jo men MS har snott en hel del spelserier nu, och iom att jag inte är ett MGS-fan så ser jag ingen anledning att köpa ps3. Sämre prestanda, sämre och färre spel, sämre kontroll och dyrare. Den har en snyggare finish rent utseendemässigt, men det håller inte för en spelkonsoll.
Citera
2007-04-20, 21:44
  #8
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Ta gärna och förklara vad fan det är som är bättre med en 360. Jag kan inte se någon fördel med 360 annat än att den har varit ute längre och hunnit sälja mer. PS3 är bättre på alla punkter. Det finns en webläsare i PS3, möjlighet att installera flera olika operativsystem, kraftigare hårdvara, mycket bättre bakåtkompatibilitet (även i PAL versionen, så är bakåtkompatibiliteten kraftigt överlägsen Xbox360-Xbox).

Jo just det, det finns en fördel med 360, och det är priset, med all rätt, då maskinen inte erbjuder lika mycket. Xbox 360 med HD-DVD tillägget kostar nästan lika mycket som en PS3, och då får man ändå inte lika fet hårddisk heller.

Vet du vad som är jävligt roligt? Alla fördelar du nämner med ps3 handlar om annat än spel, utom möjligheten att spela gamla spel. Det här är ett spelforum.
Citera
2007-04-20, 21:47
  #9
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Ta gärna och förklara vad fan det är som är bättre med en 360. Jag kan inte se någon fördel med 360 annat än att den har varit ute längre och hunnit sälja mer. PS3 är bättre på alla punkter. Det finns en webläsare i PS3, möjlighet att installera flera olika operativsystem, kraftigare hårdvara, mycket bättre bakåtkompatibilitet (även i PAL versionen, så är bakåtkompatibiliteten kraftigt överlägsen Xbox360-Xbox).

Jo just det, det finns en fördel med 360, och det är priset, med all rätt, då maskinen inte erbjuder lika mycket. Xbox 360 med HD-DVD tillägget kostar nästan lika mycket som en PS3, och då får man ändå inte lika fet hårddisk heller, och knappt en bättre konsol(Ska det vara) än den billiga PS3 modellen.


Usch så fel du har.. Det ända som ps3 har bättre är processorn.. Och man kan inte jämföra blu-ray och en vanlig dvd-läsare..

/Mvh Klos
Citera
2007-04-20, 21:48
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Vet du vad som är jävligt roligt? Alla fördelar du nämner med ps3 handlar om annat än spel, utom möjligheten att spela gamla spel. Det här är ett spelforum.
Glömde nämna att PS3 har bättre exklusiva speltitlar. Visserligen har Microsoft hunnit roffa åt sig ett par exklusiva titlar från Sony på sistone, men det är ingen trend som kommer att hålla när PS3 går om Xbox 360.

Dessutom jämför vi inte bara spel i den här tråden, utan även maskinerna i sig.
Citera
2007-04-20, 21:50
  #11
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Glömde att nämna att PS3 har bättre exklusiva speltitlar. Visserligen har Microsoft hunnit roffa åt sig ett par exklusiva titlar från Sony på sistone, men det är ingen trend som kommer att hålla när PS3 går om Xbox 360.

Dessutom jämför vi inte bara spel i den här tråden, utan även maskinerna i sig.

Skrev inte roader att man ska ha belägg för det man skriver? Vilka exklusiva titlar är bättre? Och vaddå när PS3 går om X360? Det där är ju bara svammel.
Citera
2007-04-20, 21:51
  #12
Medlem
klos_s avatar
Vi jämför inte mediacenterskiten.. Vi jämför spelen och hur de tar dem.. Och 360 är en bättre spelmaskin helt enkelt..

/Mvh Klos

EDIT: vi ska inte se hur nära en dator den är utan hur bra spelkonsol den är..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback