Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-15, 19:00
  #1
Medlem
Någon som varit med om att polisen tagit paket som går bara inom Sverige? Alltså som inte gått genom någon tull. Kan polisen få för sig att kontrollera din post vid misstanke?
Citera
2007-05-15, 19:43
  #2
Medlem
fatmilks avatar
tänk! har du span på dig eller gör andra olagliga grejer jklart dom kna kolla din post
Citera
2007-05-15, 20:01
  #3
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Dom måste väl ha beslut från åklagare eller nått först. Dom får inte öppna post bara för att dom känner för det. Men det händer, har själv vart med om det,
Citera
2007-05-15, 21:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Dom måste väl ha beslut från åklagare eller nått först. Dom får inte öppna post bara för att dom känner för det. Men det händer, har själv vart med om det,

Vad händer då? Kommer farbror blå och hämtar en eller dom bara tar paketet?
Citera
2007-05-16, 01:06
  #5
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollebiff
Någon som varit med om att polisen tagit paket som går bara inom Sverige? Alltså som inte gått genom någon tull. Kan polisen få för sig att kontrollera din post vid misstanke?
Ja polisen kan öppna ditt paket. Detta kan hända i två fall, 1. De anställda i posten kan misstänka att de finns nåt olagligt i paketet, eller 2. Polisen har koll på dig o kan slumpmässigt öppna ditt paket. Ja vet om minst 2 fall där detta har hänt.
Citera
2007-05-16, 01:11
  #6
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshHush
Vad händer då? Kommer farbror blå och hämtar en eller dom bara tar paketet?
Ja vet inte om dom behandlar alla fall på samma sätt men den kille ja känner som råka ut för detta tog dom efter att han hämta ut paketet. De va inte AAS de handla om då utan nåt mer grovt, kanske därför dom gjorde en stor sak utav de.
Citera
2007-05-16, 10:49
  #7
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Vet att de tex på postcentralen i Sundsvall går med narkotika hund en gång i veckan, slumpmässigt...borde ju vara så lite överallt...
Citera
2007-05-16, 19:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshHush
Vad händer då? Kommer farbror blå och hämtar en eller dom bara tar paketet?


nej dom kommer inte hem dom väntar att du hämtar packetet annars kan du ju säga att du inte har beställt sånt .min polare plockade dom när han hämtade packet från posten . sen om de är skickat hem till brevlådan vet jag inte riktigt hur de går till .
Citera
2007-05-16, 19:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromHell
Ja vet inte om dom behandlar alla fall på samma sätt men den kille ja känner som råka ut för detta tog dom efter att han hämta ut paketet. De va inte AAS de handla om då utan nåt mer grovt, kanske därför dom gjorde en stor sak utav de.


oj sag inte att du redan hade svarat =)
Citera
2007-05-16, 21:09
  #10
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9mm-bang
oj sag inte att du redan hade svarat =)
Bara bättre me fler exempel.
Citera
2007-05-16, 21:52
  #11
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshHush
Vad händer då? Kommer farbror blå och hämtar en eller dom bara tar paketet?

Jag jobbar som brevbärare, och det händer att en polis kommer ner och viftar med ett papper från åklagaren tror jag. Dom brukar vara väldigt specifika, typ vadderade kuvert från utlandet postade mellan då och då. Har väl att göra med att det måste finnas en rätt stark misstanke innan dom får tillstånd att öppna post.

Vad polisen gör när dom hämtat försändelsen har jag ingen aning om.
Citera
2024-03-21, 18:30
  #12
Medlem
Nu är detta en gammal tråd som kanske kan återupplivas när så många inrikesshopar verkar ha just detta problemet?
Om det är dålig stealth eller annat kan väl vara en intressant diskussion i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback