Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2007-06-26, 10:44
  #73
Medlem
bängrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granholm
klart som fan han inte va svart ;S
Ser du väll på bilderna i tidningar osv.
Och hade han vart svart inte fan hadde folk låtit sina barn läst kalle anka då inte

Slutsats: han är inte svart kommer aldrig vara då hadde ingen köpt tidningen

Det har nog trådskaparen tänkt på det är därför jag tror att han misstänker att Kalle ska representera en svart man men ändå har vita fjädrar.
Själv tycker jag att det är en intressant teori och du har många bra och genomtänkta argument speciellt om man kollar på dom andra "han har ju vita fjädrar" argumenten.
Citera
2007-06-26, 11:07
  #74
Avstängd
baronE_s avatar
Kalle Anka bor i en white trash-förort eftersom han är fattig, men det fanns ju andra på 20-30-talen som var fattiga än svarta, eller hur? alla vita var ju inte välbärgad medelklass.. arbetslösheten var stor, tänk på depressionen i USA i början av förra seklet, familjer gick utefter vägarna. Desperation.

Under denna tid vandrade kalle anka och hans vänner mellan apelsinplantagerna, slet ut sig, drack, slogs.. De bodde i kåkliknande städer mellan sandiga kullar.. Kalle Anka tillhörde dessa människor. Detta är verkligheten bakom serien.
I Ankeborg finns det stora eländet.

Området Kalle Anka bor i har stora likheter med de fattiga delarna av LA. Där bor folk ändå i vad vi i sverige skulle kalla "villor" - dvs fristående hus - men standarden är låg, inga trädgårdar, små nätstängsel mellan en torr gräsmattestump och gatan. drive by shootings osv..

Men med tiden blev AnkaPlanka småborgerlig och började ta sina små sjömanskragebeklädda små kunsingossar på operan, flyttade till fina förorten osv.Han har idag tappat kontakten med gatan
Citera
2007-07-04, 02:54
  #75
Medlem
The Spoony Bards avatar
Hade han inte varit så jävla vit hade han nog kunnat vara svart.
Citera
2007-07-04, 07:24
  #76
Medlem
Dr_knass avatar
Jag har en bra inblick i Ankeborgs societé. Och kan säkert påstå att Kalle Anka är mulatt. Jag är bombsäker!
Citera
2007-07-08, 02:57
  #77
Avstängd
cnashs avatar
det är bara på flashback av alla serietidnings-forum i världen som nån kommer på att ställa frågan om Kalla Anka är neger. Suck.
Citera
2007-07-08, 11:16
  #78
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
det är bara på flashback av alla serietidnings-forum i världen som nån kommer på att ställa frågan om Kalla Anka är neger. Suck.

Har du verkligen INGET att säga annat än ditt jävla gnäll?
Citera
2007-08-18, 06:14
  #79
Medlem
tjockisennns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Kalle kallade Daffy Duck för stupid nigger i Vem satte dit Roger Rabbit och det lät mer rasistiskt än som hiphopslang.

Var hemma hos en polare för en massa år sedan, han hade en "klassiska Kalle Anka serier" bok som vi kollade igenom, och i en av rutorna sa Kalle något i stil med "Jag vill hellre vara en nigger" ;p

Jag har fortfarande kontakt med snubben som hade boken, kan se om vi kan rota fram den ;]
Citera
2007-08-18, 16:46
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockisennn
Var hemma hos en polare för en massa år sedan, han hade en "klassiska Kalle Anka serier" bok som vi kollade igenom, och i en av rutorna sa Kalle något i stil med "Jag vill hellre vara en nigger" ;p

Jag har fortfarande kontakt med snubben som hade boken, kan se om vi kan rota fram den ;]

Gör det! Är mycket intresserad av foton/inskanningar.
Citera
2007-08-18, 16:48
  #81
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockisennn
Var hemma hos en polare för en massa år sedan, han hade en "klassiska Kalle Anka serier" bok som vi kollade igenom, och i en av rutorna sa Kalle något i stil med "Jag vill hellre vara en nigger" ;p

Jag har fortfarande kontakt med snubben som hade boken, kan se om vi kan rota fram den ;]

Gör gärna det. Det är inte alls otroligt, det finns ju en klassisk Musse Pigg-serie när Musse blir anfallen av en "niggerstam" i Afrika.
Citera
2007-09-08, 06:54
  #82
Medlem
Järvs avatar
Kalle Anka är inte neger, Kalle är white trash. Läste ett reportage i Hufvudstadsbladet för några år sedan som förklarade just varifrån Carl Banks hade hittat sina personligheter.
Citera
2007-09-08, 06:56
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack_of_spades
Gör gärna det. Det är inte alls otroligt, det finns ju en klassisk Musse Pigg-serie när Musse blir anfallen av en "niggerstam" i Afrika.

Den som gjordes av Floyd Gottfredson?
Citera
2007-09-10, 15:11
  #84
Avstängd
Mr. Cools avatar
Jag har aldrig fått för mig att han ska framstå som neger.

Jag menar, bara för att han är fattig och lånar pengar hela tiden betyder det inte att han är neger, snarare mer åt WT-hållet
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback