Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-05-23, 19:49
  #1
Medlem
Hur ska man göra med företag som delar ut reklam till personer som ej vill ha reklam, och visar detta med en "ingen reklam tack" skylt på dörren/brevlådan?
har just detta "problem", en lokal pizzeria delar ut reklam hela jävla tiden, och fastän jag har en sånn "ingen reklam tack" skylt får jag deras pizza blad..jag har ringt o hotat dem flera flera gånger..men inget händer... vad kan man göra? (förutom att stå och vänta vid dörren och sedan knocka ner utdelaren ), finns det någonstans man kan anmälan pizzzerian?
Citera
2007-05-23, 19:52
  #2
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Hur ska man göra med företag som delar ut reklam till personer som ej vill ha reklam, och visar detta med en "ingen reklam tack" skylt på dörren/brevlådan?
har just detta "problem", en lokal pizzeria delar ut reklam hela jävla tiden, och fastän jag har en sånn "ingen reklam tack" skylt får jag deras pizza blad..jag har ringt o hotat dem flera flera gånger..men inget händer... vad kan man göra? (förutom att stå och vänta vid dörren och sedan knocka ner utdelaren ), finns det någonstans man kan anmälan pizzzerian?

Ja, du kan anmäla pizzerian till hälsovårdsmyndigheten. Nej, inget brott har begåtts. Ett tips kan vara att gå ner och helt sonika spöa skiten ur han som äger stället, för att få din vilja igenom. Det kanske räcker med att hota honom med ett baseballträ, om du har otur.
Citera
2007-05-23, 19:56
  #3
Medlem
Al Gores avatar
ta all reklam du kan komma över och använd deras brevlåda som papperskorg, bär tillbaka den reklam du inte vill ha till dom och slå näven i bordet...
Citera
2007-05-23, 19:56
  #4
Medlem
nån lag måste väl dom bryta mot? i Sverige finns ju lagar för exakt allt, så det borde ju finnas lagar mot att man inte får ge ut reklam om personen inte vill? konsigt annars..
Citera
2007-05-23, 19:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
ta all reklam du kan komma över och använd deras brevlåda som papperskorg, bär tillbaka den reklam du inte vill ha till dom och slå näven i bordet...

iförsig, det var ju en väldigt bra ide faktiskt, använda deras brevlåda! inte tänkt på det .. gäller bara att orka göra det varje gång åsså
Citera
2007-05-23, 19:59
  #6
Medlem
Bogeymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Hur ska man göra med företag som delar ut reklam till personer som ej vill ha reklam, och visar detta med en "ingen reklam tack" skylt på dörren/brevlådan?
har just detta "problem", en lokal pizzeria delar ut reklam hela jävla tiden, och fastän jag har en sånn "ingen reklam tack" skylt får jag deras pizza blad..jag har ringt o hotat dem flera flera gånger..men inget händer... vad kan man göra? (förutom att stå och vänta vid dörren och sedan knocka ner utdelaren ), finns det någonstans man kan anmälan pizzzerian?
Varför står du inte bara och väntar klockan elva eller när det är på morgonen då posten kommer? När idioten kommer och lägger ner pesten i din låda så slänger du upp dörren i hans svartskalle-ansikte och nitar honom utav bara fan. Han lär inte slänga ner sin skit i din brevlåda igen. Lycka till!
Citera
2007-05-23, 20:01
  #7
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
nån lag måste väl dom bryta mot? i Sverige finns ju lagar för exakt allt, så det borde ju finnas lagar mot att man inte får ge ut reklam om personen inte vill? konsigt annars..

Har du problem med läsförståelsen? NEJ, FÖRFAN!
Citera
2007-05-23, 20:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogeyman
Varför står du inte bara och väntar klockan elva eller när det är på morgonen då posten kommer? När idioten kommer och lägger ner pesten i din låda så slänger du upp dörren i hans svartskalle-ansikte och nitar honom utav bara fan. Han lär inte slänga ner sin skit i din brevlåda igen. Lycka till!

jadu.. hade jag varit hemma när jag har fått reklamen så hade jag tagit ett snack med turken..men är ju aldrig hemma då jag får reklamen.. tyvärr
Citera
2007-05-23, 20:03
  #9
Avstängd
jag fick nån skit av ett massageinstitut. så jag messade dem på mobilnumret i reklamen. de påstod att "hälsa&friskvård" inte är att anse som reklam.
Citera
2007-05-23, 20:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan
jag fick nån skit av ett massageinstitut. så jag messade dem på mobilnumret i reklamen. de påstod att "hälsa&friskvård" inte är att anse som reklam.

jadu.. känns som allt som försöker locka folk till ett specifikt företag för att få dem att köpa deras tjänster borde vara reklam..
Citera
2007-05-23, 20:06
  #11
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan
jag fick nån skit av ett massageinstitut. så jag messade dem på mobilnumret i reklamen. de påstod att "hälsa&friskvård" inte är att anse som reklam.

Precis som s.k "samhällsinformation" - dvs propaganda från politiska partier och dylikt skräp. Det är bara att inse. Man kan aldrig någonsin komma undan den förbannade reklamen! Det är kört. Den är överallt, och kommer antagligen aldrig att försvinna så länge det finns människor på den här planeten. Reklam är satans avföda. Vi måste helt enkelt börja dräpa folk som pysslar med skiten!
Citera
2007-05-25, 19:48
  #12
Medlem
Squalos avatar
Mycket enkelt.

Ta en massa reklam från soprummet och dumpa den utanför pizzerians dörr.

Sätt upp en lapp där det står: Ogillar du reklam lika mycket som jag?

Upprepa några gånger i veckan i en månad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback